Paard zijn voorvoeten waren totaal kapot, en was bang dat hij zou vechten tegen de spuiten.
Het slachten zelf is netjes gegaan, maar het paard was echt bang en het ging helaas niet zoals afgesproken: aankomen en als eerste schieten.
Toen de keuze gemaakt om nooit meer een paard naar de slager te brengen.
Mijn oude pony heb ik in laten slapen, was 30+ en was flink dampig.
Op het lijf zag ze er super uit en in d'r koppie was ze nog erg jong.
Deze pony is thuis ingeslapen, met 3 spuiten en is onder begeleiding van de da heel netjes gaan liggen en was snel echt dood.
Mijn oude paard stond met koliek op de kliniek, na 3 dagen werd ik gebeld dat de verstopping eruit was en hij, als het goed bleef gaan, de volgende dag naar huis mocht.
Helaas werd ik midden in de nacht gebeld dat het niet goed ging en ik zsm moest komen.
Eenmaal daar was vervoeren al niet meer mogelijk, en is ook dmv 3 spuiten heel netjes ingeslapen.
Werd in de verkoeverkamer tussen de deur en muur gezet, is rustig ingezakt en was ook zo weg.
Het laatste paard had verschillende blessures en na 4jr doktoren heb ik hem na de fatale diagnose in Utrecht nog 2 weken mee naar huis genomen.
Toen hij ook nog kreupel en boos werd heb ik hem ook op de kliniek gebracht waar het andere paard was ingeslapen, waar hij met zijn staart op zijn rug dansend van de trailer kwam

Dat was een op en top wedstrijdpaard, zo kwam hij ook altijd het concoursterrein op.
Was best pijnlijk, maar met de da alles vooraf doorgesproken en ook hij ging heel rustig en netjes in dezelfde verkoeverkamer tussen deur en muur.
Geen enkele heeft stuipen gehad of gevochten, de da's waren heel professioneel en betrokken.
Maar voorlopig wil ik niet denken aan een afscheid van mijn huidige paard, ik heb mijn portie wel gehad.