_Dominique schreef:Ik wil sowieso niet röntgenologisch laten keuren.
Maar ik twijfel enorm over klinisch keuren. Ik vind het een gigantisch moment opname en vooral bij de buigproef; dat de ene DA meer/minder druk zet dan de ander. De eigenaresse gaat er vanuit dat ze er helemaal goed door heen komt, mijn ouders en ik hebben een erg goede klik met haar.
Het gaat om een net 5 jarige Tinker merrie, is zadelmak maar kent de beenhulpen nog niet zo goed. Heeft bij de huidige eigenaresse nog nooit iets gemankeerd en de enige keer dat er een DA nodig was, was vanwege het veulen die ze kreeg (check upje) en natuurlijk voor de entingen. Het gaat niet om een sportpaard van €6000,- en het aankoop bedrag is onder de €2000. Paard staat al een tijdje stil inmiddels (als in niet meer echt gewerkt, staat verder gewoon de hele dag lekker buiten).
Het is een momentopname, maar toch komen er soms ook wel dingen aan het licht. En het kost niet heel veel dus ik zou het wel doen. Tenzij je echt iemand met een berg ervaring in de paarden, en ook in het koop/verkoop/trainingsproces mee kunt nemen die het dier kan beoordelen.