hoe een normale dag veranderde in een drama(schokkende foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:34

evita13 schreef:
JPS schreef:
Beterschap voor je paard en voor jou en de verzorgster veel sterkte gewenst!
Ik zou het zeker melden bij de gemeente.

ik ben net met mijn verzorgster op de plek geweest het is een rottig bruggetje en er zitten mega grote schroeven aan de zeikant .. het wild rooster was anders dan ik gedacht had maar lijkt meniet veilig genoeg .ook heb ik het hele spoor kunnenzien waar ze liep .. om de pas liep er bloed ..

Ik weet niet of je een rechtsbijstandverzekering hebt maar anders zou ik hen er eens naar laten kijken. Foto's maken, tijdstip, evt getuigen, dierenartskosten etc verzamelen. Natuurlijk ben je vooral met je paard begaan en is het vooral goed om het bij de gemeente te melden zodat er geen nieuwe slachtoffers vallen maar ik zou zeker ook overwegen om voor een vergoeding van onkosten letsel te gaan.
Laatst bijgewerkt door JPS op 17-08-16 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Re: hoe een normale dag veranderde in een drama(schokkende foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:37

TS; misschien kun je nog fotos maken van de plek en het bloedspoor etc. Allemaal als bewijs.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 13:39

Caesar schreef:
TS; misschien kun je nog fotos maken van de plek en het bloedspoor etc. Allemaal als bewijs.

die heb ik gemaakt net :) staan op mijn telefoon

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:45

Allereerst top gehandeld van jouw verzorgster en de betreffende stal waar zij terecht konden! Een slagaderlijke bloeding geneest over het algemeen gewoon goed, het ziet er inderdaad erg horror achtig uit weet ik uit ervaring.

Wellicht kun je (tot de gemeente actie onderneemt) een briefje bij de brug ophangen om andere ruiters te waarschuwen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:11

Pfff, dat is schrikken , letterlijk een bloedbad :(:)

Gelukkig is er goed gehandeld en is ze snel behandeld :j

Nu duimen dat ze mooi geneest!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:14

mogen wij die foto's ook zien? (nieuwschierig sorry)

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 16:11

@croyslover ik zal ze vanavond online zetten

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 18:38

bij deze de fotos :

dit is de brug waat het om gaat :
Afbeelding

en dit het rooster . een heel ander rooster dan wat ik dacht . vraag me ook af waarom hij daar zit wand volgendsmij heb het echt geen effect...
Afbeelding

hier zie je de schroeven ik gok dat ze zoon3/4 cm uitsteken ( had de foto beter vanaf de zijkant moeten maken
Afbeelding

en hier het spoor die vanaf het stuk van het ongeluk tot de stal liep ...
Afbeelding
Afbeelding

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:09

Pfff wat heftig! Heel veel sterkte!
Hoe gaat het er nu mee?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 19:13

L0veMyHorse schreef:
Pfff wat heftig! Heel veel sterkte!
Hoe gaat het er nu mee?

ja redelijk , ze staat in stal alsof er niks aan de hand is . ze is wel erg stijfjes maar volgendsmij voelt ze zich wel redelijk nu . ze was erg opgewekt en vrolijk zoals ik haar altijd ken :o

ChristaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:49

Volgens mij moet dat rooster honden die loslopen tijdens het wandelen beleten naar het ruiter gedeelte te gaan, daar mogen ze nl niet loslopen en nu kunnen ze niet zomaar ineens voor je paard staan. Het park bestaat dus eigenlijk uit twee gedeelten. Een waar de honden lekker los lopen en een voor de ruiters. In principe super idee. Heb je tenminste geen last van elkaar en dat is wel zo veilig. Je moet alleen wel op de ruiterpaden blijven en dat is misschien niet voldoende aangegeven.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:01

bah wat een naar ongeluk zeg! wel heel goed dat er zo snel gehandeld is bij die stal, maar het is flink schrikken voor jullie allemaal |(
Dat rooster hadden wij op mijn vorige stal ook bij een aantal bruggetjes. zodra je paard het gewend is, lopen ze er gewoon zonder problemen overheen. maar ik snap zeker wel dat je verzorgster achteruit is gegaan. Ik ben benieuwd wat de gemeente hiermee zal doen.

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:02

Jeetje Wat vervelend! Wat ontzettend shrikken zeg! Gelukkig dat het toch nog allemaal goedgekomen is!!!

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 05:31

ChristaB schreef:
Volgens mij moet dat rooster honden die loslopen tijdens het wandelen beleten naar het ruiter gedeelte te gaan, daar mogen ze nl niet loslopen en nu kunnen ze niet zomaar ineens voor je paard staan. Het park bestaat dus eigenlijk uit twee gedeelten. Een waar de honden lekker los lopen en een voor de ruiters. In principe super idee. Heb je tenminste geen last van elkaar en dat is wel zo veilig. Je moet alleen wel op de ruiterpaden blijven en dat is misschien niet voldoende aangegeven.
ja idd maar als er een parkje voor honden is en een parkje voor paarden waarom is dan het bruggetje aangemaakt ... dat is dan toch totaal zinloos geweest . en ik heb gister nog honden over het rooster zien lopen dus denk niet dat het echt nut heeft ...

ChristaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:56

evita13 schreef:
ChristaB schreef:
ja idd maar als er een parkje voor honden is en een parkje voor paarden waarom is dan het bruggetje aangemaakt ... dat is dan toch totaal zinloos geweest . en ik heb gister nog honden over het rooster zien lopen dus denk niet dat het echt nut heeft ...

Nee maar het is wel de opzet denk ik. Mijn hond gaat echt niet over zo'n rooster.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:18

furious schreef:
evita13 schreef:
ik zit wel te denken om de gemeente aan te spreken . er staat geen bord niks . waarom hebben ze dat wildrooster geplaatst met een brug als honden/paarden en mensen er toch niet over heen kunnen lopen.. hoe denken jullie daar over ?

Ja is zeker raar. Zal het wel melden . Alleen al voor iemand die na jou mogelijk in de problemen komt.

edit en sterkte uiteraard !

Dat zou ik zeker doen. Sterkte ook voor je verzorgster. Wat zal zij ook geschrokken zijn.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 11:35

net even langs geweest . ze verveelt zich super erg ze loopt wel veel in haar stal dus denk dat ik haar morgen of vanavond even mee naar buiten neem om even te grazen ofzo niet te lang natuurlijk .

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:45

veel beterschap voor je pony. Zal idd schrikken geweest zijn. Grote wondes heb ik vaker gezien en een slagaderbreukje op het hoofd ook al, maar de combi is echt wel een dramatische beeld.

dat rooster begrijp ik ook niet zo best, mijn honden en paard zouden er zo overlopen...

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:13

Ik volg je topic al even en wil je ontzettend veel sterkte wensen. Je schrikt je kapot zo!

Komt alleen een vraag bij me naar boven borrelen. Weet je wel zeker dat dit bruggetje onderdeel is van een ruiterroute? Ik vind het namelijk een vrij ongewoon bruggetje voor paarden. Gewoon te smal en vraag me af of het op de lange duur stevig genoeg is. Die schroeven die je ook laat zien zijn vrij standaard voor bruggen. En hoe komt je paard erbij? Dan moet ie door de reling van de brug af gegleden zijn of zitten ze ook aan de binnenkant?
En niet om jou of je bijrijdster wat te verwijten maar lijkt me geen bruggetje die speciaal voor paarden is gemaakt.

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:21

Toen ons paard tijdelijk op boxrust moest hielp het om een slowfeeder met hooi op te hangen. Daar kunnen ze zich weer een tijdje mee bezig houden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:22

Koekeroekus schreef:
Ik volg je topic al even en wil je ontzettend veel sterkte wensen. Je schrikt je kapot zo!

Komt alleen een vraag bij me naar boven borrelen. Weet je wel zeker dat dit bruggetje onderdeel is van een ruiterroute? Ik vind het namelijk een vrij ongewoon bruggetje voor paarden. Gewoon te smal en vraag me af of het op de lange duur stevig genoeg is. Die schroeven die je ook laat zien zijn vrij standaard voor bruggen. En hoe komt je paard erbij? Dan moet ie door de reling van de brug af gegleden zijn of zitten ze ook aan de binnenkant?
En niet om jou of je bijrijdster wat te verwijten maar lijkt me geen bruggetje die speciaal voor paarden is gemaakt.

Op de foto is de binnenkant van de brug netjes afgewerkt en zijn geen uitstekende delen te zien.
Vind het ook vreemd hoe ze haar achterbenen heeft weten open te halen aan de buitenkant van de brug als ze achterwaarts de brug af is gekomen...

Arm ding!
Hopelijk herstelt ze goed.
Heel veel sterkte ermee :(:)

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:24

Mijn paard heeft vorige maand een vergelijkbare wond opgelopen aan zijn voorbeen, erg naar om te zien. Hou je haar temperatuur voorlopig in de gaten? Het grootste risico dat je nu loopt is infectie, paard en ik hadden de pech dat dat na ruim twee weken alsnog gebeurde en dat heeft een hoop extra werk gekost. Gelukkig gaat ook mijn grote vriend inmiddels de goede kant op.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:29

Jeetje wat schrikken voor jou en je verzorgster zeg!
Ik zou de gemeente aansprakelijk stellen hiervoor. Zeker als het een krap bruggetje is waar je niet kan draaien moeten ze een bord plaatsen dat je met paarden niet over de brug moet...
En dan ook nog uitstekend ijzer...

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:35

Wat een naar ongeluk!

Maar ik vraag me af of je hier de gemeente wel aansprakelijk voor kunt stellen. Als dit bruggetje geen deel uitmaakt van de ruiter route (daar ga ik van uit maar ik ken de situatie niet dus correct me if i'm wrong.) dan zit je bijrijdster daar niet met het paard mogen komen en zit zei fout en niet de gemeente. Ook vraag ik me af hoe het paard zich verwond heeft, is hij met zijn been van het bruggetje af gegleden en zo langs 1 van de schroeven gekomen?

Ik hoop dat je paardje er snel weer boven op komt!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:42

Ik vind het heel rot voor jullie!

Het lijkt idd een fietsbruggetje met rooster voor klein wild oid.
Het schelpenpad lijkt op een fietspad!