Wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:05

xtinne schreef:
Ze eet en drinkt ja.. Ze staat wel op stal omdat we bang zijn dat er kindjes in haar weide gaan kruipen, maar ze is rustig en ze vindt het niet erg om binnen te staan.
Ze begrijpen wel dat ze wild is door dat ongemak, maar zij luisteren naar de DA hé..

Hoe wild is een pony van 36? Laten de baasjes er gewoon een halster omheen doen en een bloedje trekken, zonder dat er kinderen bij zijn, als dat het gevaar is. Zo moeilijk hoeft t allemaal echt niet te zijn hoor ;)

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 10:15

Hier is een filmpje van hoe ze in de stal stond: https://youtu.be/9ep03Gkv4BU
Even een halster aandoen is dus niet zo simpel.
De kinderen die erbij komen zijn de kinderen die langs de wei passeren en in de weide kruipen: het mag niet maar het gebeurt wel. Daarom staat ze dus binnen en niet op de wei.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:02

Het leven van een paardenhouder is niet altijd simpel.

Jij kent haar zo goed, lukt het je ook niet met wat lekkers?

En gewoon lekker naar buiten met dat dier!
Kinderen horen sowieso niet in de wei :n
Hang bordjes op en waarschuw de buren dat ze hun kinderen bij zich houden ;)

xtinne

Re: Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 11:05

Intussen is ze wel iets rustiger, maar je mag geen grote bewegingen maken of te snel naar haar toe gaan. Ze krijgt nu gewoon enorm veel eten (van de schoondochter, die normaal zou moeten weten dat dat ook niet goed is), waardoor lokken met eten alleen lukt als ze honger heeft.

Ze kalmeert alle dagen wel een beetje meer, maar soms haalt ze nog ineens uit. Ze hinnikt wel als ze me ziet aankomen in de verte.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:07

jeetje.. mijn eerste gedachte? Laat dat beest er zo snel mogelijk uit!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:09

xtinne schreef:
Intussen is ze wel iets rustiger, maar je mag geen grote bewegingen maken of te snel naar haar toe gaan. Ze krijgt nu gewoon enorm veel eten (van de schoondochter, die normaal zou moeten weten dat dat ook niet goed is), waardoor lokken met eten alleen lukt als ze honger heeft.

Ze kalmeert alle dagen wel een beetje meer, maar soms haalt ze nog ineens uit. Ze hinnikt wel als ze me ziet aankomen in de verte.

Als je dat weet, pas je je handelingen toch aan?
Zie het probleem niet zo.

Blijf het bijzonder sneu vinden voor het arme dier!
Onthouden van medische zorg is niet strafbaar zeker in België?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:09

Irene2 schreef:
jeetje.. mijn eerste gedachte? Laat dat beest er zo snel mogelijk uit!

De mijne ook!

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 11:43

Ja, ik weet het.. Maarja, het is niet mijn keuze. Ik wou haar vorige week, vanaf het zadel er af was, meteen terug buiten maar mocht niet...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:46

Wacht even...je hebt er nog wel op gereden terwijl ze al zo was?
Of waarom stond ze toen al binnen?
Kan ze niet gewoon knettergek worden omdat ze teveel eten krijgt en opgesloten staat?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:47

xtinne schreef:
Ja, ik weet het.. Maarja, het is niet mijn keuze. Ik wou haar vorige week, vanaf het zadel er af was, meteen terug buiten maar mocht niet...

Ik denk er gelijk aan dat ze zo blijft omdat ze juist niet naar buiten kan?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:51

xtinne schreef:

Dat is ook vervelend TS.. zo waardeloos dat je dan van een ander afhankelijk bent. :(:)

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 11:51

Nee ik heb niet gereden toen ze zo was, ze is gek geworden op wandeling na het passeren van een paard. Vermoedelijk iets in haar hersenen. Het heeft 7u geduurd voor we het zadel er hebben afgekregen.

Ze is enorm kalm als je haar gewoon laat doen, maar vanaf je dichterbij komt is er volgens mij gewoon iets in haar hoofd dat niet correct is. Normaal staat ze graag binnen, dusja...

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 11:52

Irene2 schreef:
zo waardeloos dat je dan van een ander afhankelijk bent. :(:)

Vooral dit... Voel me zo gefrustreerd omdat ik niks kan doen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:58

Dit is toch een situatie waarin ik zelf de dierenarts zou bellen en betalen...
Heb zo te doen met dat dier!

En jij bent de enige die iets voor haar kunt doen -O-
Kom op, meid, je bent volwassen, doe iets!

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 12:09

Het probleem is dat ze de dierenarts wel willen bellen, maar omdat de DA zelf zei van te komen als ze kalmer was... Vandaag kan ik niet meer gaan, maar ga morgen toch eens horen wanneer ze van plan zijn te bellen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:11

Misschien een dierenarts met meer ballen bellen?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:29

Pffff wat een drama. Maar. Als schoondochter veel voert bedoel je dan krachtvoer of ruwvoer.
Mijn vorige paard draaide ook door toen hij op een stal stond waar hij 3 kg biks kreeg en binnen stond. Liep de staldeur eruit. Ben ook gelijk verhuisd naar meer buiten en minder krachtvoer heel ander paard.
Dus naar buiten met die Knol en minder biks

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 12:53

Ze geeft meer korrel, maar dat is niet de reden dat ze gek is geworden want ze is gek geworden en nadien binnen gezet.

& Ja Shirley, dat ga ik zeker eens voorstellen want die andere DA lijkt me niet zo'n goede ...

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:42

Is het een optie om een algemene veearts te bellen in plaats van een paardendierenarts? Als je ziet hoe de koeien soms doen als ze vastgezet zijn moeten die bij een ongedurig paard wel een buisje bloed kunnen tappen, die hebben vaker dieren die niet gediend zijn van menselijk contact als patient.
Eventueel zouden jullie het paard met een los hek in een hoek van de stal kunnen opsluiten zodat er niet geschopt kan worden.

Wel ontzettend kloten dat een paard waar je van houd zich zo slecht voelt dat ze zich zo gedraagt, en dat ze dan niet geholpen wordt omdat de baas en dierenarts het af laten weten. Een arts die niet eens langskomt mag zich wat mij betreft wel eens flink achter de oren krabben waarom hij ook al weer voor dat beroep gekozen heeft.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:48

Als ik het filmpje zie schrik ik erg. Er moet NU een arts komen om te kijken wat er is. En als de ene niet wil laat je de eigenaren een ander bellen. Dit dier heeft of vreselijk veel pijn of word gek van binnenstaan maar ik schrik er echt van

Hoe is het nu TS??

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:33

Omdat dit topic door de latere reacties niet meer op IM past verplaats ik dit topic naar MD.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:45

Ik schrik ook echt van het filmpje, er is echt serieus wat mis! Dat doet zo'n diertje toch niet zomaar. Hoe kan die schoonzus haar gewoon laten staan en volproppen, en hoe kan zo'n dierenarts door de telefoon de zaak zo op zijn beloop laten?! Echt heel erg triest! Lijden heet dat... Sterkte TS!

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 10:58

Maandag en dinsdag ben ik niet meer kunnen gaan door onverwachte omstandigheden. Ik ga er sebiet naartoe en vragen om een andere DA te bellen (intussen heb ik ook al meerdere slechte commentaren gehoord over de DA die ze gebeld had).
Ik wou vanaf de eerste keer een andere DA bellen, maar de schoondochter was heel bazig waardoor ze die ene persé wou bellen.

Ik laat jullie straks iets weten :) Sinds de eigenaars terug zijn hebben ze ook wel het besef dat het niet oké is. Maar zijn mensen die niets van paarden kennen dus geloven een DA wel als hij zoiets zegt...

xtinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 15:02

Ze gaan een andere dierenarts bellen :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:39

*\o/*