Nare wonden op het achterbeen (foto)verslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Missbeauty30

Re: Nare wonden op het achterbeen (foto)verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:39

Phoe.. Ziet er heftig uit. Ik hoop dat het meevalt en de wond mooi geneest! Sterkte...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:47

Ach arme piet. Wat naar!! Heel veel beterschap voor hem. Hopelijk geneesd het snel.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 22:10

Viverelover schreef:
Aah bah! Mijn pony staat sinds zondagavond met soort van gelijke trauma ook op utrecht. Eerst ook geopeereerd worden maar ook wegens haar braafheid staand gehecht enzo. Heeft die van jou ook zo streng op de antibiotica gestaan?

Hij heeft de eerste periode spuiten gekregen. Waar staat je pony. Zal worteltje langsbrengen als ik morgen weer in Utrecht ben.

denisetaheri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:12

Ohgod...... heftig !!!!! Beterschap!

Viverelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:57

San schreef:
Viverelover schreef:
Aah bah! Mijn pony staat sinds zondagavond met soort van gelijke trauma ook op utrecht. Eerst ook geopeereerd worden maar ook wegens haar braafheid staand gehecht enzo. Heeft die van jou ook zo streng op de antibiotica gestaan?

Hij heeft de eerste periode spuiten gekregen. Waar staat je pony. Zal worteltje langsbrengen als ik morgen weer in Utrecht ben.

Ze staat op f2 bonte d pony met geel verband. Waar staat die van jou?

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 17:33

M5 hele grote bruine.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 17:35

3 augustus. Dag 19. Weinig nieuws onder de zon. We werken rustig toe naar het moment dat er foto's gemaakt kunnen worden weer om te kijken of er toch niet wat met het bot is.

Afbeelding

Viverelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:46

San schreef:
M5 hele grote bruine.

Okee ga ik morgen even worteltje brengen bij hem!

Op hoop van zege dat er niks met t bot is! Mijn merrie blijft ook de komende tijd sowieso daar nog staan. Morgen voor het eerst verband verwisselen dus we zijn benieuwd

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:50

Arme arme Piet, zo'n lief dier, blijf hard voor hem duimen Sannie

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:57

Pfff, wat een pech zo zeg..... Hij is daar in goede handen, maar wel echt heel naar om ze achter te moeten laten. Ondanks dat je weet dat hij daar intensiever en gerichter kan worden behandeld naar sneller herstel, is het verschrikkelijk ze niet thuis te hebben. Iig dat vond ik toen mijn merrie 3 weken op utrecht stond.
Echt flinke wonden zo, ik hoop zo dat er geen nare complicaties komen met die botfragmentjes of iets.
Waar is dat tijdsbestek eigenlijk op gebaseerd dat er na zoveel dagen pas een foto kan worden gemaakt? Hangt dat ook niet samen met de zwelling, dat het eventueel sneller kan als het minder dik is? Gewoon puur nieuwsgierigheid! En om te leren :)

Dikke knuffel voor hem! Sterkte en beterschap, ik hoop op een spoedig herstel!

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:08

Je praat zo ontzettend lief over je paard. Hij is vast ook heel blij met jou. Jullie beiden sterkte.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 21:10

Minimaal 21 dagen hangt zoals in begrepen heb inderdaad samen met de zwelling. Het verschilt wel per paard denk ik dan, maar vanaf dat moment zou het moeten kunnen.

En heb ook half iets onthouden over dat het een stukje kan zijn dat door impact nu alsnog kan zijn afgestorven ofzo. Daar zal dan ook wel een bepaalde termijn voor zijn. Er is zoveel informatie dat ik dat niet helemaal helder heb.

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:22

Heh bah wat een nare wonden! Sterkte!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:23

Wat een heftige wonden zeg. Gelukkig is hij zo ongelooflijk braaf en staat ie op de beste plek.

Ik denk (vermoed) dat 't gaat om een sequester. Dan heeft 't botvlies zo'n klap gehad dat daardoor onder dat stukje botvlies een stukje bot afsterft en daardoor dus los komt. Dat heeft tijd nodig (dat afsterven) en daarom dat foto's dus ook pas na die tijd zin hebben, eerder zie je namelijk nog niets.

Sterkte! :(:)

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 21:54

Wat Quir zegt :)

RoosZDKSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:30

pfoe wat naar, dat is wel even schrikken voor jullie beide, gelukkig maar dat Piet er zo rustig onder blijft (hij ziet er ook wel echt superlief uit), en laten we hopen dat ie er snel weer bovenop komt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:35

Poeh, dat is heftig :-( . Gelukkig is ie zo braaf. Beterschap :(:)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:21

Jeetje wat een diepe wonden. Ik heb ooit een paard gezien die met zijn hoef door het hek was gegaan en daarna vast zat tussen de spijlen van het hek.
Gelukkig bleef het paard erg rustig anders was de schade aan het been niet te overzien.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:35

Jeetje mina wat een wonden zeg. Hoop voor jullie dat het goed geneest. Maar aan jou te horen doe je daar alles aan!! Elk paard verdient zo'n baasje :)

Paard van een stalgenoot heeft ook precies hetzelfde meegemaakt, paardje is 3 en wilde vanuit stilstand over het hek heen springen. Ging niet. Hek inderdaad verbogen en benen overal open. Vervelende wonden zijn dat.

Sterkte!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:41

Gadsie wat een nare wond zeg!
Heel veel beterschap voor je reus. En wat een leuke naam, Piet!

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 09:53

5 augustus. Dag 21. Vandaag is een foto gemaakt. Ze hebben niks kunnen vinden en dat is op zich heel fijn natuurlijk. Feestje!!! De langzame genezing komt waarschijnlijk door de beweging die de spier in de wond veroorzaakt. Er begint nu wel wat vulling in de wond te komen. Nog een feestje!! Het gat naar de diepte zit er nog wel, maar wordt wel kleiner!

Pietje even uitgebreid geborsteld. Dat blijft ie toch echt heerlijk vinden. Beetje gemasseerd en toen was het bezoekuur toch echt alweer lang voorbij.

Afbeelding

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:30

Mijn paard heeft ook dit soort wonden gehad... midden op zijn spronggewricht.. Wilde ook maar niet dichtgaan. Uiteindelijk heeft hij 6 weken op Utrecht gestaan en toen mocht hij mee naar huis. Nu 2 jaar later, zie je alleen de littekens nog, maar paard heeft echt nergens last meer van. Op Utrecht hebben zij mij tot 3x aan toe verteld dat ik hem beter kon in laten slapen. Ben zo blij dat ik niet naar hun heb geluisterd en mijn eigen gevoel heb gevolgd. Heb hem op een gegeven ogenblik ook aan het werk aan de longe gezet met een open wond... Iedereen raadde dat af, maar ik heb het idee dat dat juist heeft geholpen bij de genezing :) En mijn paard werd er ook een stuk rustiger van.. Na Utrecht ook meteen bij de kudde gegooid. Wat ook niet mocht... maar dan stond hij iig een stuk rustiger.
Ik wens je heel veel sterkte, maar ik weet zeker dat het goed komt. ( De wonden bij mijn paard waren nog net een tikkie groter en zijn ook genezen ) Dikke knuffel voor je paard.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:42

Fijn dat er geen losse botsplintertjes gevonden zijn +:)+
Balen dat de genezing langzaam gaat, maar kleine stapjes vooruit zijn in ieder
geval geen stapjes achteruit :)

Ik vind de wond er toch zeker al beter uitzien :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:50

Fijn dat er geen nare dingen naar boven zijn gekomen met de foto!
Pff ja die bezoekuren. ze vliegen zo voorbij! Ik kon vaak alleen savonds komen na mijn werk, en dan had ik 30 minuten. vloog voorbij :(:)
Fijn dat er wel verbetering in zit! Hoelang zou hij daar nog moeten blijven, heb je een indicatie of is dat gewoon met de dag aankijken?

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 22:22

Ik zit ook vaak vast aan de avondbezoektijden. Half uurtje van 7 tot half 8. Veel te weinig! Dus ik blijf gewoon altijd langer. Nog geluk dat het vakantie is, want van onder Rotterdam uit naar Utrecht is normaal echt een drama als je daar rond 7u wil zijn.

7 augustus. Dag 23. Mijn grote sufferd heeft aan de wond staan bijten. Zo'n genezende wond jeukt... En aangezien meneer altijd al overal graag met z'n bekkie aan zit, was ik niet heel verbaasd. Wel jammer, want daardoor is er even niet veel vooruitgang te zien. Hij moet nu een kraag om zodat hij niet meer aan de plek kan zitten. Ziet er zo sneu uit... Maar het moet maar even.

Uiteraard weer even flink geborsteld en wat verhaart hij nog steeds veel. Bizar gewoon. Hij kan dus erg genieten van lekker borstelen... en ik ook. Ik merk wel dat hij iets geprikkelder wil reageren. Hij heeft het wel gehad met dat op stal staan... Eerlijk is eerlijk, dat snap ik ook wel. Hij is nog steeds superlief, maar wel beetje ongedurig.

Afbeelding
Gekkie met hekkie om z'n nekkie

Afbeelding