Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ayasha schreef:Ik snap eigenlijk wel wat Piezze bedoelt. Een beetje handelaar heft al lang door hoe TS er tegen over staat. Die gaat niet onder de indruk zijn van dierenpolitie dreigementen. Wat dat wel gaat doen is de deur definitief dicht doen vrees ik. Maar IMO is dit iets wat TS zélf moet beslissen. En als JIJ er zo snel in zou zijn, dan moet je hem vooral gaan halen. Maar TS twijfeld en dat is ook oké. Het is haar verantwoordelijkheid niet. Ze is niemand iets verplicht.

Shirley schreef:Zou Petpa niet gewoon bedoelen wat zij zou doen als zij in de positie van TS verkeerde?
Hetzelfde als wat ik zou doen in dat geval: beestje ophalen
Zou ook niet gaan soebatten om een paar honderd euro met een duidelijk totaal onverschillige handelaar.
Als het dier me zo na aan het hart zou liggen, zou ik het koste wat kost zo snel mogelijk in handen willen hebben en met de juiste medische behandeling willen beginnen!
tiwi1969 schreef:Als je echt zo gek bent met dit dier, zorg dan je hem door een kennis laat kopen voor je. Jij betaalt de hoofdprijs omdat de handelaar weet hoe dol jij erop bent.
Het is een snijwond en geen steekwond, dus waarschijnlijk niet heel erg diep. Ik verwacht dat je met antibiotica (vraag cubarmix, dat is veel goedkoper dan kant en klaar spuiten met paste) 2x daags afspruiten en wondspray je een heel eind komt. Maar dan wel zo snel mogelijk beginnen met behandelen.
Ik ben geen dierenarts maar zou dit, als ik een emotionele band had met dit dier, wel aandurven.
tiwi1969 schreef:Als je echt zo gek bent met dit dier, zorg dan je hem door een kennis laat kopen voor je. Jij betaalt de hoofdprijs omdat de handelaar weet hoe dol jij erop bent.
Het is een snijwond en geen steekwond, dus waarschijnlijk niet heel erg diep. Ik verwacht dat je met antibiotica (vraag cubarmix, dat is veel goedkoper dan kant en klaar spuiten met paste) 2x daags afspruiten en wondspray je een heel eind komt. Maar dan wel zo snel mogelijk beginnen met behandelen.
Ik ben geen dierenarts maar zou dit, als ik een emotionele band had met dit dier, wel aandurven.

en dat je graag een afspraak wilt maken om hem op te halen? Chapeau2002 schreef:Ik zou heel brutaal heen gaan met auto en trailer en geld. Hem 600,- voorhouden en zeggen dat je het dier nu mee wilt nemen. Maar dan moet je wel overtuigend over komen.