Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Eline91 schreef:Voor de mensen die de pony graag eens in beweging wilden zien, ik heb een filmpje gemaakt aan de longe. Mijn excuses als het beeld wat schokkerig is, maar filmen en longeren tegelijk is niet makkelijk![]()
Ik longeer Magic aan de dubbele longe, door het bit heen en dan tussen de benen vast. Ik probeer hem zo veel mogelijk los te laten, zodat hij zelf de fijnste houding kan zoeken.
[ Video ]
Chess, heb je het over de Gastro+?
Ik ga er morgen even mee aan de slag.
Hij heeft jaren verkeerd gelopen, dan is het normaal dat dat niet in een paar maanden opgelost is.
Eline91 schreef:Aangezien veel mensen toch denken aan maagproblemen: denken jullie dat het zin heeft om een gastroscopie te laten uitvoeren?
Ik kan wel gaan uitproberen met ander voer en zo, maar ik zou ook graag eens wat meer zekerheid willen over hoe ik hem het beste kan helpen.
Eline91 schreef:Hilary, ik heb bewust niet te veel zitten sleutelen aan zijn hoofd-halshouding omdat ik hem wilde vastleggen zoals hij uit zichzelf beweegt. Maar in elk geval bedankt voor je tips, ik denk dat ik daar wel wat mee kanIk ga er morgen even mee aan de slag.
Wat voor longeersingel heb jij? Ik gebruik een menschoftje omdat ik altijd het gevoel heb dat een longeersingel de schoft en ruggegraat niet vrij laat, maar dan heb ik natuurlijk niet die ringen op borsthoogte.
sakvis schreef:Ja, ik denk dat dat zin heeft. Als het mijn pony was had ik het gedaan. Je weet dan gelijk wat er aan de hand is. Hoe is hij met optuigen? Wel eens narrig?
Peelie schreef:Wat ik bijzonder vind is dat voor het gemak even over het onderwerp "te veel trainen" heen gewalst word. Ik gok dat de oplossing een stuk makkelijker is als een gastroscopie.
)
Daarom heb ik mijn trainingsschema ook aangepast van 6x per week naar 4x per week.

Nu doen we het alleen maar voor speciale gelegenheden (wedstrijd, clinic, ...)
Mijn trainer was een aantal dagen weg geweest naar een internationale wedstrijd, en toen hij gisteren terugkwam merkte hij op dat de pony voller geworden is.