Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jennyj01 schreef:Wat is mijn probleem? Nou ja zeg. Blijkbaar mag je dus alleen volmondig enthousiast bevestigend reageren hier.
Ik schrijf volgens mij juist net dat ik ook reacties van tegenstanders zinvol vind?
bent.
Jennyj01 schreef:Sommige dingen kan je niet veranderen zonder hulp. En als een kuddedier zonder hulp niet in een kudde kan functioneren, dan is hulp toch wel prettig om aan die basis behoefte te kunnen voldoen.Volledig duidelijk. Nogmaals pure symptoom bestrijding. Daarbij ontneem je het paard de kans om zelf een manier te vinden om met het "probleem" om te gaan. Verder weet je niet eens of hij 23 uur per dag doet. Misschien doet hij het alleen als jij er bij bent.
jillaroo schreef:- Daarnaast kun je kijken of je tryptofaan kunt bijvoeren. Essentieel aminozuur, dat ook voor veel spanning zorgt bij een tekort. Is wel duur om bij te voeren. Paard wordt er niet suf van, maar wel gefocussed. Daarmee zou ik met een kleine dosis beginnen en kijken wat er gebeurt.
Dank!![]()
Nog nooit van gehoord, maar klinkt als het uitzoeken waard. Ik ben ook helemaal geen voorstander van kruiden voeren of uberhaupt van lukraak supplementen toevoegen, maar toen [***] rust nodig had ben ik gaan zoeken en valeriaan was iets wat duidelijk werkte.
Van magnesium bijvoeren (zo'n 7 maand gedaan?) heb ik niets gemerkt, maar ik heb nog 2 zakken staan dus daar zou ik altijd weer mee kunnen beginnen. Ik weet echter dat teveel magnesium ook schadelijk kan zijn, vandaar dat ik er gezien het gebrek aan effect mee gestopt ben.
Tryptofaan klinkt in elk geval interessant, vooral als daar ook meer over langdurig voeren bekend is voor als [***] weer schouder-vrij is en we eventueel toch verder willen met rustbrengers.Citaat:Succes, ik hoop dat je iets vindt waar je paard blij en rustig van wordt. En filosofisch gesproken: wanneer een paard gewoon tekorten aan bepaalde stoffen in zijn systeem heeft lijkt me dat er geen ethische vraagtekens zijn als jij die tekorten aan wilt vullen.
Sizzle schreef:Ik zou eerder zoeken naar een geschiktere samenstelling van paarden.
Niet ieder paard kan in een groep en zelfs super sociale paarden kunnen niet in elke goep.
Probeer uit te vinden waar hij zich wel goed voelt.
Wellicht moet je hem samen zetten met een super-ego shettenbeest of juist met een onderdanig merrietje.
) en hopen dat het gedrag er uit is!
Loop goed na of je uitgangspunt wel klopt. Citaat:io (Andalusier x Mangalarga Marchador) is op trainingsgebied super leuk om mee te werken, maar daarbuiten lijkt hij altijd hyperalert en sociaal gezien chronisch gestresst in de omgang met de andere paarden.
) In een grote kudde van paarden van hetzelfde ras is ze de koningin. Sizzle schreef:Ik zou eerder zoeken naar een geschiktere samenstelling van paarden.
Niet ieder paard kan in een groep en zelfs super sociale paarden kunnen niet in elke goep.
Probeer uit te vinden waar hij zich wel goed voelt.
Wellicht moet je hem samen zetten met een super-ego shettenbeest of juist met een onderdanig merrietje.
DarkoFoitzik schreef:ts: dit verklaart wel zijn andere gebreken. zenuwachtig is mentale spanning. mentale spanning zet zich om in lichamelijke spanning. vandaar dat hij altijd vast zit in zijn lijf en dat hij moeite heft met bewegen, van tijd tot tijd.