Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
croyslover schreef:Maartje1990 schreef:Jeetje.... Echt bel alsjeblieft zsm een goede bekapper/hoefsmid. Dit paard staat echt veels te hoog op zijm hielen en zal vrijwel zeker op zijn toon landen en daar komt gewoon veel meer druk en niet gek dat er dan stukken afbreken. En de gehele zool is bedekt met steunsel... Echt arm paard. Loopt ie niet kreupel?!
hij loopt niet kreupel, hoefsmid zou uit zichzelf komen, hadden we afgesproken, aleen ze kwamen niet, nu hebben wij ze gebeld en komen ze dinsdag, en de straal..de hoefsmid snijdt er iedere keer wat af bij die hoef geen idee waarom, ze spreken geen engels en wij geen hongaars(oke een klein beetje, we wonen hier nog niet zo lang) hij heeft er allemaal geen last van silly, de hoefsmid komt dinsdag en is de beste hier in de omgeving, ik denk dat bekappen en op ijzers zetten het beste is? of de komende tijd de hoefsmid laten vijlen?
id_keers schreef:Van mijn hoefsmid heb ik geleerd dat het een hoefzweer is,deze altijd netjes bijhouden,in dit geval zou ik niet bokt raadplegen,maar is een andere hoefsmid misschien?
mijne heeft dit ook.
Honing(zuivere)er op smeren
heb je een natuurlijk bekapper? bel dan is een reguliere die hier ervaring mee heeft
met zo,n scheur moet je de hoefsmid iets vaker laten komen dan de standaard..zelf even in de gaten houden en bellen als de hoef weer nodig is.
zo kocht ik hem

.
Hielen zijn veel te hoog, dubbele zool, samen geknepen hielen, straal die niet functioneert etc etc.
Cowgirl schreef:De kwaliteit van hoefsmeden is dus gewoon bagger in Hongarije.
3 maanden geleden is de voet ook niet goed bekapt anders zag hij er nu niet zo slecht uit. Hier een ijzer onder is het begin van het einde en ik denk dat 1x in de maand bekappen door je huidige smid ook niet gaat werken puur omdat de bekappingen niet goed zijnHielen zijn veel te hoog, dubbele zool, samen geknepen hielen, straal die niet functioneert etc etc.
Maar Hongarije doet ook aan internationale paardensport, mennen enzo dus een goede smid moet vast wel te vinden zijn. Schrijf die Hongaarse top sporters eens aan wie weet hoever je komt. Brutaal mens heeft de hele wereld.
Wat je verder zou kunnen doen in in Nederland het multimedia pakket van Paardnatuurlijk bestellen. Dat sturen ze zo op naar je.
Dan kun je alvast beginnen met een cursus bekappen in theorie.
Ik weet niet of je nog familie hebt in nederland maar je zou een weekje over kunnen komen om dan hier de praktijk cursus te volgen.
Het is niet moeilijk en het voordeel is dat je al je gereedschap online kunt bestellen. Eenmaal je paard goed op de pootjes is het net zo simpel als je eigen nagels veilen.
Heb je al eens gezocht naar bokkers die ook in hongarije wonen en paarden hebben.
http://www.paardnatuurlijk.nl voor meer info over hoefbekappen.