HorseSandS schreef:Ik denk hoefbevangen. Het komt vaker voor dat hoefbevangeheid niet gelijk herkent wordt en zijn vaak vage syphtomen. In dit geval zijn de syphtomen natuurlijk niet vaag. Maar wordt er nog niet altijd meteen aan hoefbevangen gedacht.
Mijn dierenarts haar eerste gedachte was hoefbevangenheid, echter ben ik op de 2e dag daar aan gaan twijfelen. Dierenarts is ook niet 100% overtuigd, maar dit lijkt nog het meest klopppend zegmaar.
Waar ik tegenaan loop is dat ze van het rijtje symptomen alleen maar het benen ontlastten heeft. 1 symptoom, verder niet. En dat symptoom was er overduidelijk, dus je zou denken dat ze het vrij heftig/acuut had.
Ook was ze al 2 weken stijf, oke dan zat ze er net tegenaan. Vervolgens staat ze 3 dagen op een volle wei (met grasmasker), en komt niet slechter van het land af.
Als zij op het randje zat zou ze toch in die eerste dagen van kuil naar vol gras, in ieder geval wat slechter eraf moeten komen?
Dat in combinatie met maar 1 symptoom hebben maakt dat ik er zo aan twijfel. Maar het is zeker niet uit te sluiten hoor.
Heb jij misschien ervaring met een hoefbevangenheid die zo liep?