Jelleee schreef:Ik zou dan gewoon een plak hooi gemend met stro geven in plaats van grasbrok. Vind sowieso alleen wat grasbrok te weinig voor heel de nacht. Dan staat ze erg lang zonder ruwvoer.
Succes morgen met de DA.
Ze staat op stro en wordt iedere dag royaal opgestrooid, daarnaast hangt er standaard een gevulde slowfeeder met stro in de stal, dus ook altijd wat schoons te knabbelen in de nacht
Als je de richtlijnen van een paard houden wilt toepassen op een shetlander die dik wordt van lucht, krijg je vele grijze haren
Heb hier al eerder discussie met dierenartsen over gehad, het is kiezen tussen twee kwaden, of afzonderen van sociale contacten of roeien met de riemen die je hebt(grasmasker en extreme voerbeperking)
In de wintermaanden als de wei is omgespit door de paarden is alles goed in de hand te houden, maar nu....kies er dan toch voor om mee de wei op te gaan, ga haar niet alleen op stal laten staan
Andere stalling, ik ben vorig jaar verhuisd met haar, op vorige stal zelfde probleem kwa voeren gehad. 8 pensionstallen bezocht hier in de weide omgeving en alleen bij deze was ze welkom en veilig op te sluiten in de wei(ja als er geen goede stroom is, is ze weg) ik heb bewust gekozen voor een stalling met nachtelijk op stal staan, omdat 24 uur weidegang al helemaal vragen is om hoefbevangenheid
Meer beweging.....ook mogelijk, maar wil eerst uitgezocht hebben waardoor pijnklachten, niet lekker in vel zitten veroorzaakt wordt om meer ellende te voorkomen
Ik lees alle berichten zeer aandachtig en er staan veel punten to do op mijn lijstje
- DA bezoek morgen
- Voerbeleid nog eens op de schop nemen(maar wil haar minimaal 6-8 uur buiten hebben staan overdag)
- Bezoek osteopaat(na goed bevinden door DA)
- Actief oppakken van lange lijnen en rechtrichten