Dunne darmoperatie 3 wkn oud veulen...ervaringen gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Dunne darmoperatie 3 wkn oud veulen...ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:09

Sterkte!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:11

Moeilijke beslissing maar laten lijden is ook geen optie.

Sterke met dit verlies!

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:16

Wow heftig..
Meteen toen ik je verhaal las dacht ik; wat lief dat ze zoveel over heeft voor zo'n klein jong veulentje! Ik ken geen een fokker die een (mini) veulen naar een kliniek brengt en er zoveel voor over heeft..
Heel veel sterkte!!

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:41

sterkte Y;(

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 20:32

Dank jullie wel :o

Er is vandaag in Merelbeke alsnog een MRI gemaakt van Lady om een evt oorzaak te vinden. De uitslag hiervan krijgen we nog.

Vandaag is mama Belle thuisgekomen. Ze staat bij haar dikste vriendinnetje, onze jaarlingmerrie Escha, en is redelijk rustig. Ik hoop voor haar dat ze niet teveel last krijgt van stuwing van haar uier...

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:12

Fijn dat Belle thuis is en samen met haar vriendinnetje Escha staat, zoveel mogelijk beweging zorgt dat ze er minder last van zal hebben. Nog een dikke knuf voor jullie allemaal!

Netjes van Merelbeke dat ze een MRI gemaakt hebben en dat je daar nog de uitslag van krijgt.
Waarschijnlijk zal dat jullie wat meer rust brengen. :(:)

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 12:02

Voor diegenen die het interesseert hierbij nog het resultaat van de CT en de autopsie:

Er zijn geen afwijkingen aan schedel en hersenen gevonden in de MRI die na de euthanasie is gedaan.

Bij de autopsie is gebleken dat haar darmen het probleem niet waren, maar de maag. Deze was helemaal gevuld met voedselresten(vooral vezels). De parafine die met de sonde is toegediend is wel door de maag getransporteerd, maar heeft deze resten niet meegenomen naar de darmen.

De voorgestelde darmoperatie, en dus het leegmaken van de darmen, had dus niets voor ons meisje kunnen doen. Het had haar inderdaad alleen meer pijn en leed gegeven.

Wat precies met probleem was met haar maag, dat konden ze ons niet vertellen..

Ook nu achterafgezien zijn wij "blij" met onze keuze om haar te verlossen van haar leed...maar het blijft verdomde pijn doen :(

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:14

:(:) , hoop dat de pijn langzaam minder wordt voor jullie. Jullie hebben alles geprobeerd om haar een kans te geven. En zo te lezen is het nu ook medisch een hele juiste keus geweest die jullie heel dapper hebben genomen in haar belang. Heel veel sterkte met het een plekje zonder pijn te geven in jullie hart.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:48

Ondanks dat het pijn doet en het gemis groot is, hoop ik dat het toch goed doet om te weten dat jullie de juiste beslissing genomen hebben. Het was dit meisje helaas niet gegund om te leven, maar pijn is haar tenminste bespaard gebleven. Heel veel sterkte nog. En fijn dat je ons op de hoogte hebt gehouden. ik ben blij dat het met Belle goed gaat