Hoe kan je zelf Betadine-shampoo maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:23

Bellarose schreef:
Ik werk toevallig bij de Welkoop en wij kunnen het écht nog niet bestellen hoor. Dat geldt ook voor de apotheken, dierenartsen en alle andere dierspeciaalzaken, komt namelijk allemaal van dezelfde leverancier vandaan. Het is ook nog onduidelijk wanneer het wel weer beschikbaar wordt. Scrub en oplossing zijn gewoon te koop, en (volgens mij) nooit weg geweest ;)

Tips om het zelf te maken heb ik niet. Hoop dat het snel weer in de schappen komt want vind het fijner werken dan de scrub!

Scrub is wel degelijk niet leverbaar geweest. Sinds januari 2016 weer wel. Shampoo opis lastiger te verkrijgen. Alleen bij je DA wanneer hij nog voorraad heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:39

Charaz schreef:
Waar dan precies? Op de site van Betadine staat ook nog dat het niet leverbaar is.

Ik heb het bij een DA gekocht. En dan niet de DA van dierenarts maar van drogisterij.

vickiva

Re: Hoe kan je zelf Betadine-shampoo maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:47

Wij hebben hibiscrub én betadinescrub op stal. De betadinescrub heeft wel altijd nog mijn voorkeur :+ Overigens doe ik er wanneer ik een sopje maak voor het wassen altijd een paar druppels betadine bij. Krijgen ze een prachtige glans van!

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:57

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 10:36

Het ging mij niet om de scrubs en zijn namelijk wel verschillen mbt de huiddesinfectie (hieronder een opsomming)
en juist de shampoo is (vanwege noodzakelijke dossierwijzigingen) niet leverbaar.

Alcohol 70% Werkt tegen bacteriën, schimmels en virussen. Het is een door gisting verkregen vloeistof. Andere benamingen die voor alcohol gebruikt worden zijn: Ethylalcohol of Ethanol.

Chloorhexidine Het hecht zich aan de huid en heeft een langere werking dan alcohol. Het is een bactericide stof. Het is ook werkzaam tegen schimmels en gisten. Het heeft een reinigende werking.

Hibitane De werkzame stof hierin is chloorhexidine (20%). Het is verkrijgbaar als een geconcentreerde oplossing die verdund moet worden met gesteriliseerd water in een oplossing van 0,5% water.

Hibiscrub De werkzame stof hierin is chloorhexidine (4%). Het is een rode heldere oplossing. Het is verkrijgbaar als vloeibare zeep. Bijv. hand desinfectie en desinfectie van een operatiegebied. Het heeft een desinfecterende en huidreinigende werking.

Sterilon De werkzame stoffen zijn chloorhexidine (1%) en 50% alcohol. Het is voor de huid en voor wondontsmetting. Sterilon heeft een bactericide en een fungicide werking. De werking wordt door bloed en pus verminderd.

Hibicet Het is een steriele, gebruiksklare waterige oplossing voor uitwendig gebruik. Hibicet heeft vooral een bacteriële werking met een desinfecterende en reinigende werking.

Jodium en Betadinejodium Het desinfecteert de huid en snij-schaaf-en brandwonden ter voorkoming van infecties. Het werkt ook tegen sporen en virussen. Het zijn bijtende stoffen en het is slecht afwasbaar. Ze hebben een korte houdbaarheid.

Betadine scrub Het is een vloeibare desinfecterende zeep met povidonjood. Povidonjood heeft een snelle en lang aanhoudende micro-organisme dodende werking. Het veroorzaakt geen pijn met huidcontact. Het geeft een bruine kleur af. Het is werkzaam totdat de bruine kleur weg is. Smeer het niet in open wonden, het bevat namelijk wasmiddel dat celdodend kan zijn.

Afbeelding

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:48

Vandaag voor mijn werk er nog achteraan geweest en nog steeds Geen datum bekend dat de shampoo weer leverbaar is helaas.
5000ml voor dierenartsen is wel verkrijgbaar dus dit verklaard dat hun het wel hebben.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:02

Het is er ook wel, het mag/kan alleen niet geleverd worden in Nederland.

Vandaag heb ik ingelogd bij farmaline.be en daar kon ik het gewoon bestellen (die rode flessen povidonjood zeep), pas in de laatste fase toen bekend was dat ik in Nederland woon, kreeg ik de melding dat ze het in ons land niet mogen leveren.

Als er nu nog wat verkocht wordt in Nederland, dan is het waarschijnlijk oude voorraad.
Maar in Belgie kan je het nog gewoon krijgen.
(Ik heb het over de veterinaire variant)

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:30

Voor iedereen die hopeloos opzoek is naar betadine shampoo.
Ik heb een site waar je het kan bestellen alleen is het dan viodine dit is het zelfde maar komt uit Amerika.
120 ml 8.39
473 ml 29.95
Exclusief verzendkosten.
Voor viodine 473 kun je dit intypen bij zoekfunctie op de site.
Wil je 120 ml dan moet je de betadine shampoo bestellen maar krijg je de viodine thuis.

www.petssupermart.com

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:49

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:34

Wij hebben van de week weer Betadine scrub geieverd gekregen (ziekenhuis )

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:18

De Betadine scrub 500 ml wordt volgende week weer verwacht (120ml is al een tijd weer te leveren), de shampoo heeft nog altijd een onbekende levertijd. Informatie van de fabrikant gekregen vorige week. (Meda Pharma) Ben benieuwd!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 00:15

Ik ben ondertussen in Belgie geweest en daar is de veterinaire Betatine-shampoo gewoon leverbaar.
Het is een 'papieren' kwestie, niet een probleem omdat het goedje niet leverbaar zou zijn.
Ook al is het eenvoudig zelf te mengen, het is toch raar in de EU dat wij dat moeten doen, terwijl onze zuiderburen het gewoon kunnen kopen.

In de Betadine-scrub had ik geen interesse omdat dat niet bij open wonden gebruikt mag worden.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 00:22

Sjolvir schreef:
Hier onlangs ook gewoon de scrub weer kunnen kopen ben dus allang blij dat het er weer is.

Ik koop altijd de schub ontsmet nog beter en geen shampoo resten die kunnen blijven zitten. Chirurgen en artsen ontsmetten hun handen ook vaak met scrub. En ik heb ook de oplossing in huis om wonden mee te deppen, moest ik ook gebruiken voor operatie wond van mijn koliekgeopereerde paard. Koop nooit de shampoo meer, scrub veel fijner en oplossing om te sprayen of deppen. Helemaal prima!!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:36

Betadine shampoo is nu eindelijk ook weer gewoon te verkrijgen...