Gillbo schreef:Wildgirl en Pretty, TS heeft contact met dierenarts en de kliniek in Utrecht maar blikjbaar zijn jullie, beter slimmer of deskundiger als ik jullie advies zo lees mag ik vragen waar jullie je opleiding hebben gedaan en waar jullie praktijk gevestigd is dan kan ik jullie bellen als mijn eigen dierenarts weer eens niet weet waar hij over praat
Ik zeg niet dat ik beter of slimmer ben, ik spreek uit eigen ervaring.
Gedurende jarenlang heb ik gefokt en regelmatig een droesbesmetting gehad. Droes an sich is helemaal niet zo erg, mits het onder controle blijft. Zo te lezen is dit bij TS niet het geval en dan is handelen wel de noodzaak in plaats van een DA die zegt: ''Afwachten je kunt nu niets meer doen...''.
Gelukkig heb ik een hele goede DA die dit pas echt zou zeggen als we alles al geprobeerd hebben(zie mijn eerdere post).
TS kan dus nog wel degelijk iets doen; helaas zijn er een hoop onkundige artsen in NL (waaronder ook enkele in Utrecht, been there done that) waardoor een eigenaar dus niet weet wat er nog méér mogelijk is. Mijn post was alleen maar bedoeld om haar deze mogelijkheden kenbaar te maken, niet om betweterig oid over te komen.
@InekeN, ik liet mijn pony's inderdaad ook altijd buiten lopen, over het algemeen had ik ze er binnen 2 weken doorheen. Heb 2 keer een opening in de luchtpijp moeten maken; bij oudere merrie's, ook die waren binnen 4 weken weer beter.