Kan iemand mij vertellen wat dit is??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:58

Mocht je weten wat het is, ben ik ook wel benieuwd. Mijn merrie heeft het namelijk ook alleen dan bij haar achterhand. Ze lijkt er geen last van te hebben.

Afbeelding

Little_Gift

Re: Kan iemand mij vertellen wat dit is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:03

Dat is toch hélemaal niet hetzelfde beeld als wat het paard van TS heeft?!
Bij jouw merrie is dat gewoon een standopname, strekking van de spiergroep...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:08

Little_Gift schreef:
Dat is toch hélemaal niet hetzelfde beeld als wat het paard van TS heeft?!
Bij jouw merrie is dat gewoon een standopname, strekking van de spiergroep...

Inderdaad toevallig dat ze haar achterbeen zo heeft, maar ik had even geen andere foto. En het hoeft echt niet gelijk benadrukt te worden hoor, zo snap ik het ook wel wat je er mee bedoelt ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:16

Ons paard is ooit uit het land gekomen met een flinke deuk in zijn kont. Maar die was er duidelijk gewoon door een ander paard ingetrapt, heeft ie ook nooit last van gehad.
Ik heb zelf ook ooit een deuk in een spier gehad na een flinke klap erop, daar heb ik ook niet zoveel last van gehad eigenlijk, volgens de fysio was het toen gewoon lidtekenweefsel.

Maar dat zijn invergelijking met de geul van TS haar paard ook wel echt maar deukjes, die van ons paard was maar ong 10 cm breed en die op mijn been maar 5cm...

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 05:40

liedje89 schreef:
Ons paard is ooit uit het land gekomen met een flinke deuk in zijn kont. Maar die was er duidelijk gewoon door een ander paard ingetrapt, heeft ie ook nooit last van gehad.
Ik heb zelf ook ooit een deuk in een spier gehad na een flinke klap erop, daar heb ik ook niet zoveel last van gehad eigenlijk, volgens de fysio was het toen gewoon lidtekenweefsel.

Maar dat zijn invergelijking met de geul van TS haar paard ook wel echt maar deukjes, die van ons paard was maar ong 10 cm breed en die op mijn been maar 5cm...

Dat noemen ze een Angels Kiss Liedje89 ;-)
Je ziet het vaak bij paarden/pony's welke lager in rangorde staan, meestal op hals en/of billen.

melcior

Re: Kan iemand mij vertellen wat dit is??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 22:41

Beetje een laat antwoord ;) maar ondertussen is een medebokker aan het mailen met haar professoren super tof en al paar reacties terug gehad en daar is indd de conclusie ook dat het niet de buikspier is gelukkig.. De rest van de antwoorden wacht ik nog even af..

Maar ik heb wel voor aankomende vrijdag afspraak gemaakt met de DA voor zijn gebitsbehandeling en de hoefsmid van de kliniek komt langs voor het bekappen..
Dus ik wil hun 2 ook even vragen en dan natuurlijk de DA wat die er van gaat vinden en zeggen..
Maar 1 ding is zeker de DA die deze diagnose heeft gesteld mocht al niet aan mijn paard komen behalve de jaarlijkse enting die mag hij wel geven i.v.m. gezamenlijke enting op stal ;)
Maar na deze uitspraak al helemaal niet meer haha zal vast goed zijn op zijn manier in zijn werk maar heel erg van de oude stempel en misschien tijd voor pensioen hahaha ;)