Wat kan dit zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:30

een deel van het werk van dierenbescherming en dierenpolitie, is het informeren en begeleiden.
ts wordt niet serieus genomen, of in ieder geval wordt er niet naar geluisterd. de dierenpolisite kan er zeker wel langskomen aanbellen en aangeven dat er gekeken moet worden naar de plekken en dat de hoeven bijgehouden moet worden.

mijn hs heeft weleens 2 shetties bekapt, die al jaren geen hoefsmit gezien hadden. eigenaar wirst gewon niet dat het nodig was. nadat hij zag hoe de pony's daarna meer deden dan alleen schuifelen belt hij netjes iedere 8 weken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:35

ik hoop dat dit dan in nl zo gaat,want als je voor zoiets in belgie belt,kan je evengoed een brief naar de paus schrijven en hopen dat die komt kijken....

mel96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:25

Aan de hand van de foto's zal ik zeggen dat het iets met mijten (of andere parasieten) te maken heeft. Dieren krijgen hierdoor jeuk en gaan flink schuren. dit geeft de kale plekken en evt de wondjes/korstjes.
Ik zou even telefonisch contact opnemen met dierenarts. en evt. fotos doormailen. meestal kunnen ze zo al zeggen hoe je het kunt behandelen. en anders zullen ze zeggen dat ze even langs willen komen. als ze niet zeker weten wat het is via de foto.

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:47

Is er al verandering? Ik ben erg nieuwsgierig naar wat het is

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 15:32

je ziet er nu vrijwel niets meer van. Wel blijven ze veel schuren.
Dierenbescherming is nog niet gebeld. Om over dit punt ook te vertellen twijfel ik nu.

Kan het geen ringvorm zijn (geweest)? Ik las pas dat dat soms vanzelf weg gaat. Maarja, dan was ik toch ook al besmet geweest ?