Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sienemien schreef:@SandraVerl: in Gent mag je op bezoek gaan wanneer je wilt, en je mag er gewoon lopen naar de stal van je paard en je mag ook binnengaan bij hem/haar. Ik mocht wel niet bij de operatie blijven, maar wel ervoor of er meteen na. Om dagelijks te bezoeken woon ik helaas een beetje te ver weg (200 km), maar ik neem aan dat dat voor hun geen probleem is.
Ik ben het helemaal met je eens, ik stel ook 100den vragen, ik wil van alles op de hoogte zijn!
). Iedereen kan daar trouwens door een raam in de operatiezaal kijken, vind die openheid wel heel fijn. De 2de keer hadden ze mij er ook graag bij, toen dachten we dat hij sinusitis had, maar uiteiendelijk bleek hij een bacterie op zijn neusschelpen te hebben en moesten deze eruit. Ze hebben toen speciaal voor mij foto's genomen tijdens de ingreep en de dag nadien hebben ze heel de procedure tot in detail met me overlopen.
sienemien schreef:DA hoort 'gereutel' in de longen, maar ze wordt hiervoor behandeld met Dilaterol.
Ze heeft vandaag goed gegeten op de wei, maar hooi en haar ruwvoer hoeft ze nog steeds niet.
Koorts heeft ze ook niet meer, want daar krijgt ze ontstekingsremmers voor.
Zou het wel gek vinden moest ze haar voer niet opeten om medische reden, terwijl ze wel goed gras eet?
@fargo: bleef er bij jouw merrie een stukje vastzitten? hoe reageerde zij hierop? of hoe heb je dit dan gemerkt?
sienemien schreef:Wel leuk dat ze zo goed begeleiden! Over Gent valt ook absoluut niet te klagen, ze geven uitleg als je dat wilt en de verzorging/stallen zijn tiptop in orde. Ik ben ook overal graag bij en wil alles weten, want anders stel ik me de dag nadien weer heel veel vragen en dan moet ik bellen![]()
Even iets anders, en een pak slechter nieuws..
Heb daarstraks mijn DA aan de lijn gehad, en ik kreeg te horen dat ze het niet gehaald heeft.. Ze heeft stuiptrekkingen gehad en is in elkaar gestort..
Wat zal ik mijn kleine meid ongelofelijk missen :'(
Freya6 schreef:sienemien schreef:DA hoort 'gereutel' in de longen, maar ze wordt hiervoor behandeld met Dilaterol.
Ze heeft vandaag goed gegeten op de wei, maar hooi en haar ruwvoer hoeft ze nog steeds niet.
Koorts heeft ze ook niet meer, want daar krijgt ze ontstekingsremmers voor.
Zou het wel gek vinden moest ze haar voer niet opeten om medische reden, terwijl ze wel goed gras eet?
@fargo: bleef er bij jouw merrie een stukje vastzitten? hoe reageerde zij hierop? of hoe heb je dit dan gemerkt?
Ik gaf mijn paard met slokdarmverstopping (ze had slokdarmverlamming) vaak hele waterige slobber. Dat slurpte ze meestal wel op.
Waarom geef je biet?
Je kunt evt. bietenpulp laten weken (de pulp zonder suiker) als je biet wilt geven om paard aan te laten komen.
sienemien schreef:Wel leuk dat ze zo goed begeleiden! Over Gent valt ook absoluut niet te klagen, ze geven uitleg als je dat wilt en de verzorging/stallen zijn tiptop in orde. Ik ben ook overal graag bij en wil alles weten, want anders stel ik me de dag nadien weer heel veel vragen en dan moet ik bellen![]()
Even iets anders, en een pak slechter nieuws..
Heb daarstraks mijn DA aan de lijn gehad, en ik kreeg te horen dat ze het niet gehaald heeft.. Ze heeft stuiptrekkingen gehad en is in elkaar gestort..
Wat zal ik mijn kleine meid ongelofelijk missen :'(