Paard blijft sukkelen (koorts ed.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 00:40

heftig ik hoop dat je snel meer weet en dat ze er goed doorheen komt.

Anoniem

Re: Paard blijft sukkelen (koorts ed.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:02

Oei, ik wist niet dat paarden met vocht op de longen echt een operatie moeten ondergaan! Ik dacht echt dat ze hen, net zoals bij mensen, zouden aanprikken met een lange naald en zo het vocht er af. Jeetje, alleen al het wakker worden na een ingreep is een bange periode en dan moet de duts dat meerdere keren ondergaan.
Hopelijk geneest je paardje verder vlot.

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 13:54

@SandraVerl: ja inderdaad, normaal doen ze het ook zo met die lange naald, hebben ze bij mijn paardje ook geprobeerd, maar het bleef telkens maar terugkomen. Dan hebben ze de oorzaak gezocht en dat bleek dan het abces te zijn, daarom moesten ze opereren..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:49

Hoop dat het inmiddels weer een stukje verder is en dat ze verder de goede kant op gaat??

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 11:51

@fargo: we zijn haar zaterdag gaan bezoeken en ze zag er vrij goed uit..
De kritieke periode is nu voorbij en ik wacht eigenlijk op een telefoontje vandaag..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:42

Oh wat fijn dat de kritieke periode voorbij is, super nieuws!

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 12:47

Nu nog hopen op een goed telefoontje en een goede afloop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:21

Mag je in Gent bij je paard wanneer je wil? Ben daar ooit met mijn hond, toen nog pup, geweest en mocht toen niet bij haar blijven. Vond het toen vreselijk om mijn beest achter te laten. In Lummen mag je als eigenaar bij alles bij blijven, ben met de 1ste operatie van mijn paard zelfs mee in de operatiezaal geweest (met de 2de kon ik jammer genoeg niet wisselen op mijn werk) en ik ging hem toen ook dagelijks bezoeken. Persoonlijk vind ik het fijn om overal met mijn neus bovenop te zitten en tijdens onderzoeken al mijn vragen te kunnen stellen.

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 16:35

@SandraVerl: in Gent mag je op bezoek gaan wanneer je wilt, en je mag er gewoon lopen naar de stal van je paard en je mag ook binnengaan bij hem/haar. Ik mocht wel niet bij de operatie blijven, maar wel ervoor of er meteen na. Om dagelijks te bezoeken woon ik helaas een beetje te ver weg (200 km), maar ik neem aan dat dat voor hun geen probleem is.
Ik ben het helemaal met je eens, ik stel ook 100den vragen, ik wil van alles op de hoogte zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:44

sienemien schreef:
@SandraVerl: in Gent mag je op bezoek gaan wanneer je wilt, en je mag er gewoon lopen naar de stal van je paard en je mag ook binnengaan bij hem/haar. Ik mocht wel niet bij de operatie blijven, maar wel ervoor of er meteen na. Om dagelijks te bezoeken woon ik helaas een beetje te ver weg (200 km), maar ik neem aan dat dat voor hun geen probleem is.
Ik ben het helemaal met je eens, ik stel ook 100den vragen, ik wil van alles op de hoogte zijn!

Ik woon een 30 km van Lummen, moest het 200 zijn, was ik ook niet alle dagen op bezoek geweest. De dierenartsen in Lummen hadden me zelf gevraagd of ik bij de operatie van mijn paard wilde zijn (de 1ste keer moest er een kies uit). Hij had daarvoor 2 dagen in de kliniek gestaan voor onderzoek en had toen koliek gekregen, waardoor gans het team al wel wist dat ik er graag met mijn neus bovenop zit (lees: sommigen vonden me een moeial :Y) ). Iedereen kan daar trouwens door een raam in de operatiezaal kijken, vind die openheid wel heel fijn. De 2de keer hadden ze mij er ook graag bij, toen dachten we dat hij sinusitis had, maar uiteiendelijk bleek hij een bacterie op zijn neusschelpen te hebben en moesten deze eruit. Ze hebben toen speciaal voor mij foto's genomen tijdens de ingreep en de dag nadien hebben ze heel de procedure tot in detail met me overlopen.

In ieder geval fijn om te horen dat het met je paard beter gaat. Weet je al wanneer je vriendje terug naar huis mag komen?

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 17:48

Wel leuk dat ze zo goed begeleiden! Over Gent valt ook absoluut niet te klagen, ze geven uitleg als je dat wilt en de verzorging/stallen zijn tiptop in orde. Ik ben ook overal graag bij en wil alles weten, want anders stel ik me de dag nadien weer heel veel vragen en dan moet ik bellen ;)

Even iets anders, en een pak slechter nieuws..
Heb daarstraks mijn DA aan de lijn gehad, en ik kreeg te horen dat ze het niet gehaald heeft.. Ze heeft stuiptrekkingen gehad en is in elkaar gestort..
Wat zal ik mijn kleine meid ongelofelijk missen :'(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:53

Jeetje wat een onverwachte wending zeg |(

Heel veel sterkte :(:)

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 17:54

inderdaad..

we zijn er het hart van in.. geen woorden ervoor

bedankt!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:56

Kan ik me heel goed voorstellen.
Nogmaals heel veel sterkte.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:00

sienemien schreef:
DA hoort 'gereutel' in de longen, maar ze wordt hiervoor behandeld met Dilaterol.
Ze heeft vandaag goed gegeten op de wei, maar hooi en haar ruwvoer hoeft ze nog steeds niet.
Koorts heeft ze ook niet meer, want daar krijgt ze ontstekingsremmers voor.

Zou het wel gek vinden moest ze haar voer niet opeten om medische reden, terwijl ze wel goed gras eet?

@fargo: bleef er bij jouw merrie een stukje vastzitten? hoe reageerde zij hierop? of hoe heb je dit dan gemerkt?

Ik gaf mijn paard met slokdarmverstopping (ze had slokdarmverlamming) vaak hele waterige slobber. Dat slurpte ze meestal wel op.
Waarom geef je biet?
Je kunt evt. bietenpulp laten weken (de pulp zonder suiker) als je biet wilt geven om paard aan te laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:08

sienemien schreef:
Wel leuk dat ze zo goed begeleiden! Over Gent valt ook absoluut niet te klagen, ze geven uitleg als je dat wilt en de verzorging/stallen zijn tiptop in orde. Ik ben ook overal graag bij en wil alles weten, want anders stel ik me de dag nadien weer heel veel vragen en dan moet ik bellen ;)

Heb daarstraks mijn DA aan de lijn gehad, en ik kreeg te horen dat ze het niet gehaald heeft.. Ze heeft stuiptrekkingen gehad en is in elkaar gestort..

Oh nee, ik had zo de indruk dat het de goede kant uit ging met je meisje, dit had ik echt niet verwacht! Sterkte met je verlies. Y;(

Freya6, ik vind jou reactie eerlijk gezegd enorm ongepast. TS is net haar paard verloren en daarnaast zijn er massa's paarden die gewoon biet krijgen zonder dat ze zich daar ooit in verslikken. Wat hier nu gebeurd is, is gewoon domme pech. _-:(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:09

Freya6 schreef:
sienemien schreef:
DA hoort 'gereutel' in de longen, maar ze wordt hiervoor behandeld met Dilaterol.
Ze heeft vandaag goed gegeten op de wei, maar hooi en haar ruwvoer hoeft ze nog steeds niet.
Koorts heeft ze ook niet meer, want daar krijgt ze ontstekingsremmers voor.

Zou het wel gek vinden moest ze haar voer niet opeten om medische reden, terwijl ze wel goed gras eet?

@fargo: bleef er bij jouw merrie een stukje vastzitten? hoe reageerde zij hierop? of hoe heb je dit dan gemerkt?

Ik gaf mijn paard met slokdarmverstopping (ze had slokdarmverlamming) vaak hele waterige slobber. Dat slurpte ze meestal wel op.
Waarom geef je biet?
Je kunt evt. bietenpulp laten weken (de pulp zonder suiker) als je biet wilt geven om paard aan te laten komen.

Misschien eerst even goed lezen voordat je advies geeft, is nogal pijnlijk deze post (vrees ik)

TS meld namelijk net het volgende
sienemien schreef:

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:11

@Freya misschien even goed bijlezen

Och meis wat een verschrikkelijk verdrietig rot nieuws, Bah ongelooflijk dat ze het niet gehaald heeft. Ik had zulke goede hoop voor jullie, heel veel sterkte met dit verlies

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 18:42

@SandraVerl, kiki1976, fargo: heel erg bedankt voor jullie steun, ik zal het nodig hebben :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:50

Wat ontzettend verdrietig voor je, heel veel sterkte.

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 19:01

@mariekeB: heel erg bedankt!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:05

Ik lees nu pas je topic, ik wil je veel sterkte wensen.
Vreselijk dat ze het niet heeft gehaald.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:08

Heel veel sterkte!

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 19:26

@ joey2010 & timokyana: bedankt!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:16

Oh nee!!
Heel veel sterkte meissie.