Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
janouk schreef:Hilli schreef:Ik weet dit, maar ga gewoon naar buiten. Ik vind dat de verantwoordelijkheid voor het 'geen mest eten' bij de eigenaar van de hond ligt. Ik denk dan ook dat veel eigenaars helemaal niet goed weten wat slecht/schadelijk is voor hun hond.
Ik zou niet ' verantwoordelijk' wiillen zijn voor de dood van een hond, omdat hij mest eet in het bos van een door mij ontwormd paardondanks dat ik weet dat veel hondeneigenaren onwetend zijn. Voor mij een kleine moeite de eerste dagen de paarden op het erf te houden.
Als ik het kan voorkomen. Op het erf ruim ik ook alle mest op en sluit de boxen voor de zekerheid als de paard ontwormd zijn.
Wilawander schreef:Onze honden zijn getest en ook mogen ze van mij geen mest eten. Thuis niet en onderweg. Stukje opvoeding dus nee zou er niet echt rekening mee houden.
janouk schreef:Maakt niet uit, brainless. Haha
Ik schrik er eigenlijk van dat veel paardeneigenaren het niet weten.
Wel apart dat ruiters weten dat je goed moet doseren voor je paard als je het wormenmiddel inbrengt, maar er niet bij stil staan, dat het middel voor een groot deel er ook weer uitkomt. En een hond vele malen lichter is dan een paard en de dosis rest middel dodelijk kan zijn voor een hond of andere dieren.
Bowen schreef:Wilawander schreef:Onze honden zijn getest en ook mogen ze van mij geen mest eten. Thuis niet en onderweg. Stukje opvoeding dus nee zou er niet echt rekening mee houden.
Heb mijn vreetgraag echt goed opgevoed op dat gebied, maar als hij de bosjes in duikt kan hij toch echt even een paar happen doen voordat ik hem corrigeer.
Vind het echt raar om er geen rekening mee te houden omdat jouw honden dat niet doen. Je weet dat veel honden het wel doen, goed opgevoed of niet.
Wilawander schreef:Dan houd ik ze aan de lijn als ze zich niet kunnen gedragen. Ik kan nooit zeker weten welke ruiter er op let en welke niet. Dus neem ik als hondenbeziter mijn verantwoording. 9 van de 10 ruiters hebben nog nooit van MDR gehoord en daar vertrouw ik niet op.
sakvis schreef:Ik vraag me wel af, hoelang zou het duren voordat alle werkzame stof uit de mest is? 24-48 uur (passage tijd), 72 uur? Iemand een idee?