Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kaus schreef:Wisselen van kuil kan echt niet... Tenzij ik van stal verander wat eventueel een optie zou kunnen zijn maar dat kan natuurlijk niet zomaar.
Hoeveelheid beweging is helaas ook weinig aan te doen. Alles is nat. Geen verharde stukken en de paarden staan tot over hun kogels in de modder...
8nnemiek schreef:sterker nog ik denk dat klei helemaal niet zo slecht voor de benen is (schone klei). Ik smeer het vaak als groene leem of zeohorse al op wonden en ook mok.Kaus schreef:Beweging krijgt ze twee keer per dag.
's Ochtends 2 uur in de bak en een kwartier verplicht stappen. 's Avonds een half uur stappen aan de hand. Wisselend over asfalt of zand.
Ze kan nu helaas niet naar buiten zonder in nattigheid te staan. En in de bak wordt overdag gereden.
Eigenlijk is dat gewoon veel te weinig.
Ik zie mijn paarden liever 24/7 op een natte wei staan dan een hele nacht binnen.
Bij mijn paard met cpl doe ik wel eens een panty van de hema om het been met open wondjes zodat er geen vliegen aan komen. Kan ook helpen tegen vuil, maar dat is niet eens nodig. Is er nergens een verhard stuk beschikbaar, of een hoger gelegen wei? En zeker op droge dagen en met vorst, lekker de hele dag buiten zetten hoor.
De ammoniak in een stal is veel slechter voor wondjes dan relatief schone modder. En constante beweging is echt heel belangrijk.
Nog nooit rotstraal of mok of andere narigheid eraan over gehouden!
). Sterkte ermee, mok is lastig weg te krijgen.