Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
knollentuin schreef:Ik vind t hele dier niet mooi bespierd, en het is lastig te zien op deze foto maar hals lijkt ook niet goed bespierd. Als het niet verbeterd na goede en gerichte training vraag ik me echt af het paard het wel kan, en zou ik idd naar de dierenarts stappen, ik denk meteen aan ataxie als ik je verhaal lees eigenlijk
Memere schreef:Ik kan je niet helpen maar wat is er zo erg aan om alle vragen te beantwoorden? Je weet maar nooit wat het ermee te maken kan hebben. Sorry maar is toch niet zo moeilijk om alle vragen te beantwoorden, zonder zo bijtend over te komen?

Memere schreef:Heb mijn bericht aangepast.
Niemand is perfect, kan dus heel goed zijn dat er een stap overgeslagen is..wat jij/wij goed vinden kan iemand anders wel anders bekijken. Op bokt is het handig om veel meer info te geven, kan goed zijn dat er toch iets nuttigs in staat, liever te veel dan te weinig info dus.
maar er is (minstens qua gevoel) een verschil tussen een normale vraag en een met een oordelende ondertoon.
ik had gehoopt dat mensen de foto zouden opvatten als iets om de vergelijking tussen de achterhand en de rest te zien, zoals ik erbij had gezegt, voelt een beetje alsof ik tegen een muur typ dan 
Sizzle schreef:Hoe lang geleden heeft je paard die blindedarmontstwking gehad?
Hoe is dat behandeld?
Kan hij daardoor nu niet gewoon een opname probleem hebben?
Kendra schreef:Volgens mij heeft jouw merrie nog nooit een veulen gehad? Ik merk nl. wel vaker met merries die een veulen hebben gehad dat het enorm veel moeite kost om alles achter weer in balans en 'op sterkte' te krijgen.

Sizzle schreef:Hoe kwam je dan achter die ontsteking?
Dan zal ze waarschijnlijk koliek gehad hebben neem ik aan en dan zware antibiotica?
Een 4,5 jarige met achterstand met een verleden met tekorten die zou ik onbeperkt ruwvoer geven aangevuld met bietenpulp voor de opbouw van de flora en probiotica voor paarden bijgeven (even bij de DA vragen).
Bloed afnemen voor tekorten.
Dan veel rechtuit naar buiten en voorwaarts aan de longe.
Zie je dan komende zomer niet langzaam verbetering dan kun je nog alle uitgebreide tests doen.
Maar voorlopig is het dan waarschijnlijk gewoon een jonkie dat nog 2,5 jaar moet groeien.
JudArthos schreef:Bedankt voor je toevoeging, kan me er namelijk goed in vinden omdat dat de andere kant is waar ik aan denk.
Duidelijk ben ik naar mijn idee altijd wel geweest binnen het redelijke, een "oh wat zielig" mentaliteit heb ik absoluut niet. Maar de volgende stap zou "erdoorheen slaan" worden en daar ben ik geen fan van, buiten dat ik mezelf ook in gevaar breng.
Opstappen alsof ik van van niks weet werkt wel tot een bepaald punt (ze wordt al bijvoorbeeld niet meer nukkig) maar ik ben toch bang dat ik dan haar ergens doorheen rijdt waar ik niet doorheen zou willen rijden (energie op, spieren moe, niet kunnen ect)