Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
XLeandrosX schreef:Kun je zelf niet spuiten? Scheelt nogal wat DA kosten......
LvA1993 schreef:Ik zag gisteren bij 'dokter Pol' op national geografic een hond waarbij de penis ook gezwollen was en niet terug kon, moest aan jou paardje denken. Bij de hond kwam het omdat ie erg opgewonden was en hem te lang buiten heeft laten hangen, waardoor ie is gaan zwellen. In dat geval werd zijn penis letterlijk, met veel gejank van de hond, terug geduwd. Hond kreeg injectie voor ontsteking en toen was het weer goed. Weinig meerwaarde om dit te posten misschien, maar het deed mij wel aan je paardje denken...
anjali schreef:ik vermoed, dat wat ze beschriift een priapisme is. Dat moet inderdaad onder tegendruk teruggeduwd worden. De tegendruk zorgt er voor dat de druk te hoog word waardoor de zwelling afneemt en het zaakje weer naar binnen kan. En ja heel prettig is dat niet. Het is zelfs zo dat als het beschadigd, doordat je het op zijn beloop laat of het op andere manieren gaat doen, er uiteindelijk niks anders op zit dan een amputatie. Daar word je ook niet blij van. Overigens komt dit heel veel voor bij schildpadden. Maar is bij mensen ook bekend..LvA1993 schreef:Ik zag gisteren bij 'dokter Pol' op national geografic een hond waarbij de penis ook gezwollen was en niet terug kon, moest aan jou paardje denken. Bij de hond kwam het omdat ie erg opgewonden was en hem te lang buiten heeft laten hangen, waardoor ie is gaan zwellen. In dat geval werd zijn penis letterlijk, met veel gejank van de hond, terug geduwd. Hond kreeg injectie voor ontsteking en toen was het weer goed. Weinig meerwaarde om dit te posten misschien, maar het deed mij wel aan je paardje denken...
Maar ik vind die dr.Pol vaak erg grof tewerkgaan.