Ontstoken penis/geslachtsdeel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:11

Ok,het lijkt dusi ets beter, en hopelijk blijft het goed gaan :)

clijnie85

Re: Ontstoken penis/geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 21:23

Ja gelukkig wel. Hopen dat het nu doorzet. Bedankt voor je belangstelling!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:26

Fijn dat het goed gaat en dat de dierenarts elke dag even langskomt. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop. :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:00

Kun je zelf niet spuiten? Scheelt nogal wat DA kosten......

clijnie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 22:33

XLeandrosX schreef:
Kun je zelf niet spuiten? Scheelt nogal wat DA kosten......

Ik durf dat zelf niet te doen. Ben extreem bang voor naalden. Ik vind het ook wel een fijn idee dat de dierenarts er elke dag even naar kijkt.
Maar zal inderdaad straks wel een flinke rekening op de mat liggen.
Bedankt voor het meedenken!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:47

Gezien zijn leeftijd en die ontsteking zou ik hem eens laten testen op de ziekte van Cushing.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:48

Het arme dier.. beterschap met hem!!

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:25

Hoe gaat het ermee?

clijnie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 21:29

Het is al wel afgezakt, maar het is nog niet weg. Waarschijnlijk kan dat nog wel even duren.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 09:33

Ik zag gisteren bij 'dokter Pol' op national geografic een hond waarbij de penis ook gezwollen was en niet terug kon, moest aan jou paardje denken. Bij de hond kwam het omdat ie erg opgewonden was en hem te lang buiten heeft laten hangen, waardoor ie is gaan zwellen. In dat geval werd zijn penis letterlijk, met veel gejank van de hond, terug geduwd. Hond kreeg injectie voor ontsteking en toen was het weer goed. Weinig meerwaarde om dit te posten misschien, maar het deed mij wel aan je paardje denken... ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:28

LvA1993 schreef:
Ik zag gisteren bij 'dokter Pol' op national geografic een hond waarbij de penis ook gezwollen was en niet terug kon, moest aan jou paardje denken. Bij de hond kwam het omdat ie erg opgewonden was en hem te lang buiten heeft laten hangen, waardoor ie is gaan zwellen. In dat geval werd zijn penis letterlijk, met veel gejank van de hond, terug geduwd. Hond kreeg injectie voor ontsteking en toen was het weer goed. Weinig meerwaarde om dit te posten misschien, maar het deed mij wel aan je paardje denken... ;)

Maar ik vind die dr.Pol vaak erg grof tewerkgaan. :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:32

anjali schreef:
LvA1993 schreef:

Maar ik vind die dr.Pol vaak erg grof tewerkgaan. :(
ik vermoed, dat wat ze beschriift een priapisme is. Dat moet inderdaad onder tegendruk teruggeduwd worden. De tegendruk zorgt er voor dat de druk te hoog word waardoor de zwelling afneemt en het zaakje weer naar binnen kan. En ja heel prettig is dat niet. Het is zelfs zo dat als het beschadigd, doordat je het op zijn beloop laat of het op andere manieren gaat doen, er uiteindelijk niks anders op zit dan een amputatie. Daar word je ook niet blij van. Overigens komt dit heel veel voor bij schildpadden. Maar is bij mensen ook bekend..