Mijt, hoe te behandelen zonder de lever te belasten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Mijt, hoe te behandelen zonder de lever te belasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:53

Een kennis van mij is toen heel erg geholpen door het gebruik van AlgeaVitalis... volgens gebruikte ze het inwendig en een lotion uitwendig. Misschien de moeite van het uitzoeken waard? Zoals ik het begrijp zoek je ook naar dit soort oplossingen ivp medicatie elke keer.

minniemilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 18:01

Liezel1 schreef:
Een kennis van mij is toen heel erg geholpen door het gebruik van AlgeaVitalis... volgens gebruikte ze het inwendig en een lotion uitwendig. Misschien de moeite van het uitzoeken waard? Zoals ik het begrijp zoek je ook naar dit soort oplossingen ivp medicatie elke keer.

Bedankt! Ik zoek het uit!

Ja liever geen zware medicijnen uiteraard,maar moet het dan moet het, maar nu MAG hij dus gewoon echt niet door hoge leverwaarden :/ Dat zijn weerstand moet versterkt worden, het mijtprobleem eens grondig onderzocht moet worden, en hij van binnenuit ook behandeld moet worden ben ik helemaal mee eens, en ben ik ook van plan te doen, maar momenteel MAG dit niet :( en moet ik toch die mijt wegkrijgen zonder de lever te belasten..

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:15

minniemilie schreef:
KoudbloedKim schreef:
Die van mij krijgt iets anders.
Ze moet binnenkort weer een injectie krijgen, dus dan vraag ik de exacte naam wel even.
Zij mag het wel tijdens de dracht, dus wie weet ook met een verhoogde leverwaarde.
Als je wil, vraag ik het even.

HEEEL graag!!!! dank je

dectomax??

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:53

minniemilie schreef:
Daarbij, wat moet je dan met dat schraapsel? Weten dat het mijt is? Dat weet ik toch aangezien parasitaire middelen het enige is wat helpt? Die biopt waar iemand het over had is nog wat anders blijkbaar. Ik begrijp niet wat een mijt onder microscoop te zien de veearts kan helpen, waarschijnlijk daarom dat het nooit gebeurd is omdat het al lang duidelijk is dat het om mijt gaat.

Bevestiging, maar ook mogelijk oorzaak en secundaire problemen als bacteriële infectie of cpl. 1x een huidparasiet kan altijd gebeuren, maar als het chronisch is, moet er beter naar gekeken worden. Het kan dan nl zowel een symptoom zijn van wat anders als andere aandoeningen veroorzaken/verergeren.

minniemilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 21:19

tamary schreef:
minniemilie schreef:
Daarbij, wat moet je dan met dat schraapsel? Weten dat het mijt is? Dat weet ik toch aangezien parasitaire middelen het enige is wat helpt? Die biopt waar iemand het over had is nog wat anders blijkbaar. Ik begrijp niet wat een mijt onder microscoop te zien de veearts kan helpen, waarschijnlijk daarom dat het nooit gebeurd is omdat het al lang duidelijk is dat het om mijt gaat.

Bevestiging, maar ook mogelijk oorzaak en secundaire problemen als bacteriële infectie of cpl. 1x een huidparasiet kan altijd gebeuren, maar als het chronisch is, moet er beter naar gekeken worden. Het kan dan nl zowel een symptoom zijn van wat anders als andere aandoeningen veroorzaken/verergeren.

Wat kan je dan uit dat schraapsel zien, behalve mijt??kan je daar meer uit zien dan uit bloedwaarden ofzo?want ik laat hem bv wel elk jaar preventiefop alles testen van bloedwaarden... dus infectie,clp zie je daarop toch ook?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 07:56

tamary schreef:
minniemilie schreef:

voor veel bacteriele problemen ed heb je geen schraapsel nodig maar een biopt, dus echt een stukje huid weghalen. Maar dat is idd een hele nuttige diagnostiek in dit geval.

minniemilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 14:33

hmmm oké.. nu zeggen ze me toch sarnacuran te gebruiken...(is trouwens hetzelfde als pour-on lees ik net)
Ik denk dat ik het maar doe, en vanaf volgende maand het eens echt grondig te laten onderzoeken(biopt) en ook van binnenuit hem sterker maken...
Maar voor nu zal ik toch het risico nemen :/