Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
KoudbloedKim schreef:De enige behandeling is eventueel een operatie en dat ga ik mijn paard niet aandoen.
Ze redt zich prima, heeft geen pijn en heeft geen problemen.
Als ze nu nog echt jong was, dan zou ik het wel overwegen, maar niet nu meer.
. Ze is binnen een jaar steeds slechter gaan zien en nu ga je afwachten tot..ja, tot wanneer eigenlijk? 

KoudbloedKim schreef:In plaats van zo aanvallend te doen, zou je ook gewoon normaal iets kunnen vragen.
Kim is een paard met een ernstig beenprobleem en wordt niet zo oud als wij zouden willen.
Als er nog een kans in zat dat ze nog 10 jaar bij ons zou zijn, zou ik het zeker overwegen, maar de kans is groot dat 5 jaar al niet haalbaar is.
Operaties, en zeker aan de ogen, zijn erg risicovol en heel erg pijnlijk.
Dit ga ik haar niet aandoen, dat is mijn weloverwogen beslissing.

_Dominique schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar je je mee bemoeid? Het is toch HAAR paard, of..? Sorry ik stap even uit mijn meeleesdoos om hierop te reageren.
Het is jouw paard, jij kent haar het beste en kunt het beste aanvoelen wat wel en niet haalbare kaart is 
En ondanks slechter zicht lijkt dat mij zeker niet onmogelijk
Peppertree schreef:Het is echt mijn bedoeling niet om onaardig te zijn, al zal dit waarschijnlijk wel zo bij je aankomen.
Maar je paard heeft een ernstig beenprobleem waardoor ze niet oud wordt, je paard gaat steeds slechter zien, maar een operatie wil je haar niet aandoen. Terwijl een operatie pijnlijk is, maar een blijvend oogprobleem óók. Maar een veulentje fokken, dat kan dan weer wel? Dat gaat haar geen pijn doen? Dat is niet zwaar voor haar?
Je zal er vast voor jezelf enorm goede redenen voor hebben en ik zie het vast allemaal helemaal verkeerd. Maar ik snap er geen hout van.