Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
InekeN schreef:Geen van onze paarden komt zo maar bij een osteo of fysio. Wervels laat staan bekkens recht zetten: ik geloof er niet in. Heb je weleens die botten gezien? Hoe groot, en hoe sterk ingebed in rest van spieren/pezen/bindweefsel?
Wij gaan naar een 'gewone' paardenkliniek.
Zélf gaan we wel wekelijks naar de sportschool en zorgen we ervoor dat we nooit overgewicht hebben.
mijn paard praat niet, maar zit wel degelijk 1000x beter in haar vel naar haar behandeling van vorig jaar (Is nog niet zo lang bij ons)
InekeN schreef:Het ging hier om dat soort behandelingen bij paarden volgens mij.
Ik heb het niet over humane behandelingen. Wij mensen kunnen praten, aanwijzen, reflecteren en beredeneren. Mijn paarden kunnen dat niet. Dus houd ik het op bewezen methodes. Die biedt onze paardenkliniek.
TS vroeg waarom we er heen gingen, ik verklaar waarom we er juist niet heen gaan
. Helaas te vaak bij diverse lesklanten met kreupele paarden meegemaakt dat er na klachten een paramedicus bij kwam met een totaal andere diagnose dan de kliniek met beeldmateriaal constateerde. Tot die tijd was er al enorm met zo'n paard 'gehannest'.
Door de voors en tegens af te wegen hoop ik dat TS een weloverwogen keuze kan maken. Niet meer, niet minder.