Help mijn paard heeft al 2jaar een puist onder zijn oog.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myriam_Lucca

Re: Help mijn paard heeft al 2jaar een puist onder zijn oog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 19:34

Afbeelding
Afbeelding
Hallo, de ingreep is gelukt, was de vraag of de kies er heel uit kwam. Gelukkig alles goed gegaan. IK BEN BLIJ !

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:45

Wat fijn dat alles goed gegaan is! Heeft hij nu een drain om te spoelen?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:06

Inderdaad fijn dat het goed is gegaan!

Myriam_Lucca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 22:07

Vala schreef:

Nee is niet nodig, gaat vanzelf weg.
'T etteren is al gestopt. Er zit nu een prop in t gat, volgende week gaat t soort kneedtgym eruit het gat waar de kies zat. Hij heeft nu pijnstillers.

Myriam_Lucca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 22:08

Myriam_Lucca schreef:
Vala schreef:

Nee is niet nodig, gaat vanzelf weg.
'T etteren is al gestopt. Er zit nu een prop in t gat, volgende week gaat t soort kneedtgym eruit het gat waar de kies zat. Hij heeft nu pijnstillers.

Bedankt voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:12

Heb je eigenlijk nog nazorg aan de wond? Mijn tandarts laat kiezen zo lang mogelijk zitten omdat het verwijderen ervan kan inhouden dat de rest ook gaat schuiven waardoor er dus veel meerzorgen/ onderhoud aan is. Nu snap ik ook dat in jou geval er geen andere keuze was, maar hoe zit het dan met nazorg/ onderhoud in de toekomst?

Myriam_Lucca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 11:38

Shanna schreef:
Heb je eigenlijk nog nazorg aan de wond? Mijn tandarts laat kiezen zo lang mogelijk zitten omdat het verwijderen ervan kan inhouden dat de rest ook gaat schuiven waardoor er dus veel meerzorgen/ onderhoud aan is. Nu snap ik ook dat in jou geval er geen andere keuze was, maar hoe zit het dan met nazorg/ onderhoud in de toekomst?

Dat hoor ik zaterdag, dan je voor het meeleven/denken.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:35

Bij mijn vorige paard hebben ze ook een kies getrokken, in ons geval was het een van de eerste kiezen(daar is een groter schuifgevaar). Wij kregen het paard gelijk de zelfde dag mee omdat ik zelf of eventueel met hulp van andere het kon verzorgen. de nazorg bij ons was elke dag antibiotica spuiten, elke 4 dagen de stop uit het gat halen en goed doorspoelen. Na 2 weken hebben wij de stop eruit gehaald. Om te voorkomen dat zijn kiezen erg hard of scheef gingen groeien liet ik elke 3 maanden de tandarts controleren, ik heb gelukkig een tandarts op stal waardoor dit behalve een bosje bloemen niets koste.

Myriam_Lucca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 15:41

BETUWE schreef:
Bij mijn vorige paard hebben ze ook een kies getrokken, in ons geval was het een van de eerste kiezen(daar is een groter schuifgevaar). Wij kregen het paard gelijk de zelfde dag mee omdat ik zelf of eventueel met hulp van andere het kon verzorgen. de nazorg bij ons was elke dag antibiotica spuiten, elke 4 dagen de stop uit het gat halen en goed doorspoelen. Na 2 weken hebben wij de stop eruit gehaald. Om te voorkomen dat zijn kiezen erg hard of scheef gingen groeien liet ik elke 3 maanden de tandarts controleren, ik heb gelukkig een tandarts op stal waardoor dit behalve een bosje bloemen niets koste.

Bedankt voor de tip, zal er na vragen bij de controle volgende week.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:55

Fijn dat het al beter gaat! Hopelijk geneest alles netjes en ben je ervan af!!

Myriam_Lucca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 16:19

nicky_rilana schreef:
is de wortel punt van de kies niet aangetast? hoe hebben de tandarts en dierenarts naar het gebit gekeken? hebben ze de kies met een tang vast gepakt om te kijken of er speling op de kies zit?

Ja had helemaal gelijk