tanjaatjuhh schreef:Mok komt van binnenuit. heeft ze ook een goede vitaminespuit gehad om een boost te krijgen?
Op de mok plekjes zoals ze nu zijn had ik persoonlijk mesitran gesmeerd.
Ohja vergeten te zeggen. Ze heeft een Vitaminespuit gehad 3 weken terug!
terpentijn schreef:Waarom neemt de/een DA niet gewoon een schrapsel van de aangedane benen? dat is de enige manier om vast te stellen waarmee je hier nou eigenlijk te maken hebt. Nu blijft het een raden maar plaatje.
TS schrijft dat er een injectie wordt gegeven "tegen de beestjes", welnu dat heeft niets met een behandeling tegen vasculitis te maken, maar duidt eerder op doorgeslagen mok/rasp door (schurft)mijt. ZIJN er beestjes (mijten) aangetroffen eigenlijk (zijn dikwijls niet met het blote oog te zien, want graven zich vlak onder het huidoppervlak in).
Dat vind ik dus erg tegenstrijdig klinken. Het lijkt er op dat er geen énkele zekere diagnose tot nu toe is gesteld, en dat lijkt me toch zo langzamerhand een eerste vereiste. Alvorens lukraak allerlei spulletjes uit te gaan proberen?
Overigens: Otiderm wordt gebruikt TEGEN OORMIJT bij o.a. honden.....
Volgensmij is Vasculitis ook niet te zien met een schrapsel?
Ik weet dat Otiderm tegen oormijt is. Echter is het ook goed voor andere dingen te gebruiken (mok byv)