Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
future_vet schreef:Heb je de dierenarts wel verteld dat de pony als 9 werken aan de diarree is? Ken geen dierenarts die zou zeggen dat het niet nodig is om verder te onderzoeken
Lanolynn schreef:future_vet schreef:Heb je de dierenarts wel verteld dat de pony als 9 werken aan de diarree is? Ken geen dierenarts die zou zeggen dat het niet nodig is om verder te onderzoeken
uiteraard, maar omdat de pony van 24/7 gras naar 10 uur per dag gras is gegaan vind hij dat een hele logische verklaring en er zit inderdaad zand in de mest
future_vet schreef:Heb je de dierenarts wel verteld dat de pony als 9 werken aan de diarree is? Ken geen dierenarts die zou zeggen dat het niet nodig is om verder te onderzoeken
future_vet schreef:En je hebt in die 9 weken niet bedacht van goh misschien moet hij wel van die wei af want hij krijgt alleen maar meer zand binnen? zo'n kuur heeft totaal geen effect als hij weer terug op de zandwei wordt gezet
Lanolynn schreef:future_vet schreef:En je hebt in die 9 weken niet bedacht van goh misschien moet hij wel van die wei af want hij krijgt alleen maar meer zand binnen? zo'n kuur heeft totaal geen effect als hij weer terug op de zandwei wordt gezet
dit is de enige wei waar ze in kan en haar maatje heeft nergens last van
future_vet schreef:Heb je de dierenarts wel verteld dat de pony al 9 weken aan de diarree is? Ken geen dierenarts die zou zeggen dat het niet nodig is om verder te onderzoeken
Daarbij is een zandwegkuur alleen zinvol als er zand in de mest zit. Dus ja heb je dat bekeken?
Maar je moet het zelf weten. Alleen grote kans dat je pony is uitgedroogd, allemaal nutriënten te kort komt doordat niks wordt opgenomen en dat de darmen waarschijnlijk de peristalstiek kwijt is.
Pijnlijke dood wordt dat
Polly schreef:TS misschien is er een misverstand, wat versta jij onder diarree? Ik denk bij diarree aan waterdunne mest die er bijna uit spuit, maar misschien heb jij het wel over slappe mest? Dan kan ik me de reactie van de dierenarts wel voorstellen. Ik denk dat de meeste bokkers in dit topic uitgaan van de waterdunne variant...