Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wildgirl schreef:Hoe loopt de merrie op het harde? Anders dan in de wei?
Is ze gevoeliger op grind/gravel?
Mijn eerste ingeving is ook HBH, daar hoef je inderdaad niet alle ''uit het boekje'' symptomen bij te zien zoals gestrekt staan en warme hoeven.
Ataxie lijkt mij in deze wat ver gezocht; mede ook omdat ze stabiel staat en duidelijk nog wel de beweging ''weet'' te maken.
Wat wel zou kunnen is een licht neurologische beschadiging na een licht attack of insult welke zij op de weide heeft gekregen(waar jij dus niet bij bent geweest) en dat je nu wordt geconfronteerd met de naweeën. Draaft en galoppeert ze nu door de wei zelfstandig>?
Ik lees even mee, veel beterschap!
Brainless schreef:Ik probeer een beetje netjes te zijn, maar je paard is echt veel te dik.
Zou haar toch wat gaan beperken qua voedingsrijk gras/voer.
Brainless schreef:Ik probeer een beetje netjes te zijn, maar je paard is echt veel te dik.
Zou haar toch wat gaan beperken qua voedingsrijk gras/voer.
geerke schreef:ik denk nog steeds dat ze bevangen is...kun je haar voorhoeven uitkrabben?
Als je haar weer eens filmt laat haar eens draaien?Gewoon in stap.
)Partyflappel schreef:Vooral rechtsvoor valt mij het meeste op. Heb je al contact met iemand gezocht?
bigone schreef:Het kan maar zo toch bevangenheid zijn, ze heeft duidelijk pijn anders liep ze wel sneller. Van het gras af, met de koudere nachten krijg je extra suikers en niet aan de kuil maar eerst eens een periode op hooi waar weinig in zit. Mogen wel een paar kilo's af en is het wel een bevangenheid dan is het beter om geen kuil te voeren.
Wildgirl schreef:Het is een ouderwets type haflinger in wintervacht; er mag zeker een kilo of 50 af maar ik heb ze wel veeeeeel dikker gezien.
Ik heb je filmpjes een aantal keer bekeken en ik ga je even een PB sturen.
nobility schreef:Mijn oude merrie liep 2 jaar geleden ook opeens zo! Die is dus met haar voorbenen in spagaat gegleden en kon amper nog lopen. Na wat aandringen liep ze zo mee. Na 2 dagen liep ze weer als vanouds. Hoop voor je dat dit precies het zelfde is!
Christiene schreef:wat jolien zegt is een goede test voor actactisch..
ik heb meerdere paarden gezien met actactsie waarvan ook een met de voorhand , die was in het land in paniek over de kop gevallen stond toevallig iemand bij in de buurt die het zag gebeuren. die liep voor ook zo raar.
ik ken ook lichte gevallen die je met die staart test zo achter kreeg wankelen. en dat is wel weer aardig goed gekomen dus het kan wel elke situatie paard is weer anders hiermee.