@Dott / ingedebruijn, ja dat daar.
@Shirley, thanx.
@Mainread, volgens UK botte pech, maar als je paard hebt dat er gevoelig voor is dan ben je dus de sjaak. Volgens UK is die op haar neus ook een seedling van die eerdere.
En 4 jaar is wel heel jong.
@[***], diverse opties hebben hier de revu gepasseerd en uiteindelijk gekozen voor deze weg, vanwege het type tumor. (er bestaan verschillende types sarcoiden) Bij deze behandeling kleinste kans op terug komen.
@quitusgl, Jup blij eikeltje is het nog steeds, in volg topic zal dat ook nog blijken ook al was het wel af en toe zielig klein even niet blij, maar wel oortjes naar voren eikeltje.
Met 2 jaar melanomen laten verwijderen snap ik ook wel, is ook heel erg jong, zeker als je al de ervaring hebt met haar moeder waarbij ze haar fataal zijn geworden.
Op het hoofd is ook niet mijn favouriete plek en er zaten 2 kantjes bij in rood met disclaimers van de UK omdat de locatie heel vervelend is. (nu gaat deze nog net wel, niet de meest rottige op het hoofd qua zenuwen en bloedvaten, kan veel rottiger)
En knuffels krijgt ze uiteraard in overvloed, of komt ze zelf halen.
Het blije ei vandaag.
Dus op woensdag 2 december gezalfd.
Op vrijdag 4 december gezalfd, waarbij ze zaterdag 5 december wel geschuurd had in de nacht/ochtend.
Ik heb in de middag emmertje afgedaan omdat ze in de paddock en met rijden en poetsen totaal geen schuur neigingen meer had.
Deze foto is van vandaag 6 december dus zonder emmertje gestaan sinds gisterenmiddag 5 december.

Geen sudocreme erop vandaag, want als ze dat nu uitsmeert zit het morgen op de plaats waar de 4WA creme moet en die witte zooi krijg je er dan niet af.
Uiteraard wel haar dagelijkse volle dosis metacam, om welke reactie dan ook voor te zijn, mocht die neus ineens heel vervelend gaan doen.
Blije mini taxi was bang dat ze bij het hek iets ging missen.