Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ariatje schreef:Ik vind de prijsverschillen tussen NL en BE bizar! In BE betaal ik 1 x consult bij vervolgbehandelingen voor hetzelfde probleem niets meer. Het heet ook consult en geen voorrijkosten! Voorrijkosten is voor de loodgieter!
Bij het inspuiten van gewrichten slaat de absurditeit pas echt pas toe. NL soms 4 x de prijs in verhouding tot Belgie.
Ooit met een chinchilla op een vrijdag avond met spoed naar de NL DA gemoeten. Kassa 90 euro consultkosten. En dan nog durven zeggen dat ze geen flauw idee heeft wat het arme dier mankeerde. Ik zou me dood schamen!
In BE met kip naar DA vanwege kromme snavel. Kostte wel 7,50 euro! Consultkosten? Welnee was zijn reactie daar kun je 5 gebraden kippen voor kopen. Vond al prima dat we langs kwamen en het dier niet lieten creperen....
In BE een zwerfkat gratis en voor niets geopereerd incl de medicatie. Op voorwaarde dat het bij ons zou herstellen en we er een goed huisje voorgingen zoeken...
Nee voor mij geen NL meer. BE is veel vriendelijker en goedkoper!
ariatje schreef:Ik ga toch echt mn doodzieke paard niet opladen. Ze komen maar of ze moeten een ander vak zoeken.
Het was vroeger niets meer dan normaal dat de dokter naar de patient kwam ipv andersom. Maar tegenwoordig moet je je paard of oma inladen en naar ze toebrengen! Is toch van de zotte...
ariatje schreef:Ik ga toch echt mn doodzieke paard niet opladen. Ze komen maar of ze moeten een ander vak zoeken.
Het was vroeger niets meer dan normaal dat de dokter naar de patient kwam ipv andersom. Maar tegenwoordig moet je je paard of oma inladen en naar ze toebrengen! Is toch van de zotte...
Yipee schreef:ariatje schreef:Ik vind de prijsverschillen tussen NL en BE bizar! In BE betaal ik 1 x consult bij vervolgbehandelingen voor hetzelfde probleem niets meer. Het heet ook consult en geen voorrijkosten! Voorrijkosten is voor de loodgieter!
Bij het inspuiten van gewrichten slaat de absurditeit pas echt pas toe. NL soms 4 x de prijs in verhouding tot Belgie.
Ooit met een chinchilla op een vrijdag avond met spoed naar de NL DA gemoeten. Kassa 90 euro consultkosten. En dan nog durven zeggen dat ze geen flauw idee heeft wat het arme dier mankeerde. Ik zou me dood schamen!
In BE met kip naar DA vanwege kromme snavel. Kostte wel 7,50 euro! Consultkosten? Welnee was zijn reactie daar kun je 5 gebraden kippen voor kopen. Vond al prima dat we langs kwamen en het dier niet lieten creperen....
In BE een zwerfkat gratis en voor niets geopereerd incl de medicatie. Op voorwaarde dat het bij ons zou herstellen en we er een goed huisje voorgingen zoeken...
Volgens mij is het in BE niet leuk om dierenarts te zijn. Schijnen er ook veel te veel te zijn daar.
En ik vind het onzin om gratis te gaan opereren. Dan vind je jezelf ook niks waard als dierenarts. Natuurlijk doe je weleens iets uit je hart, daar niet van maar dat kan je toch niet elke keer doen? Dat je bovendien maar 7,50 hoeft te betalen voor een kip omdat de aanschafprijs zo laag is, slaat echt nergens op. Dan kan je dat ook doortrekken naar alle andere dieren.
geerke schreef:uiteraard moet er brood op de plank komen....dat brood kun je op de fiets halen of met je Hummer
Awwijk24 schreef:Helemaal waar ariatje! Dat is ook belachelijk. Ik had het laatst met mijn oma van 92. Hoge koorts, harsstikke zwak en ziek, ik vroeg of de huisarts aan huis kon komen kreeg ik als antwoord "kunt u haar niet op de achterbank leggen van de auto" ?
Yipee schreef:ariatje schreef:Ik vind de prijsverschillen tussen NL en BE bizar! In BE betaal ik 1 x consult bij vervolgbehandelingen voor hetzelfde probleem niets meer. Het heet ook consult en geen voorrijkosten! Voorrijkosten is voor de loodgieter!
Volgens mij is het in BE niet leuk om dierenarts te zijn. Schijnen er ook veel te veel te zijn daar.
En ik vind het onzin om gratis te gaan opereren. Dan vind je jezelf ook niks waard als dierenarts. Natuurlijk doe je weleens iets uit je hart, daar niet van maar dat kan je toch niet elke keer doen? Dat je bovendien maar 7,50 hoeft te betalen voor een kip omdat de aanschafprijs zo laag is, slaat echt nergens op. Dan kan je dat ook doortrekken naar alle andere dieren.
ariatje schreef:Awwijk24 schreef:Helemaal waar ariatje! Dat is ook belachelijk. Ik had het laatst met mijn oma van 92. Hoge koorts, harsstikke zwak en ziek, ik vroeg of de huisarts aan huis kon komen kreeg ik als antwoord "kunt u haar niet op de achterbank leggen van de auto" ?
Het is toch niet waar zeker? De arrogantie! En je mag al blij zijn dat je uberhaubt een huisarts te sprekn krijgt. Maar de volgende keer gewoon 112 bellen. Jeetje 92 jaar, alsof het arme mens met dr broze botten nog wel op een achterbank KAN liggen. Schande!
Hoe is het nu met haar?
Awwijk24 schreef:Ja ik heb ook gezegt dat ze zich kapot moest schamen en de telefoon er op gegooid en idd gewoon 112 gebeld. Ze had een beginnende longontsteking en een maagzweer. Ze is net paar dagen weer thuis met medicijnen maar men oma is een hele taaie die fiets nog rustig 7km naar de boer om verse eieren te halen haha.
PortRoyal schreef:Ik ben een keer met mijn kat in een kliniek geweest waar ik hooguit 10 min. binnen ben geweest. Ze vertelden me een bekend verhaal, gaven me prednison en oogzalf mee, en een rekening van bijna 400 euro. Onze kat was doodsbang en had zijn hele reismandje volgepoept. Waren te beroerd om me een plekje toe wijzen waar ik hem kon verschonen. En een maand later kon zijn oog er alsnog uit. Had ik dat direct maar gedaan. Dat was een dure les, en ik voelde me best vies belazerd. Maar zo gaat het natuurlijk niet overal.
ariatje schreef:PortRoyal schreef:Ik ben een keer met mijn kat in een kliniek geweest waar ik hooguit 10 min. binnen ben geweest. Ze vertelden me een bekend verhaal, gaven me prednison en oogzalf mee, en een rekening van bijna 400 euro. Onze kat was doodsbang en had zijn hele reismandje volgepoept. Waren te beroerd om me een plekje toe wijzen waar ik hem kon verschonen. En een maand later kon zijn oog er alsnog uit. Had ik dat direct maar gedaan. Dat was een dure les, en ik voelde me best vies belazerd. Maar zo gaat het natuurlijk niet overal.
Dat bedoel ik dus. Voor die rekening hadden ze je kat ook wel mogen verschonen. Het feit dat ze een ziek dier in een stinkende mand vol infectie gevaar terug sturen.... Moeilijk he even een rol papier en wat ontsmettings middel halen. Maar dat kost tijd, tijd is geld en wie maakt zich dan nog druk over het feit dat de kat in de viezigheid zit.
Soms krijg ik het idee dat er dierenartsen rondlopen die het beroep om de verkeerde redenen hebben gekozen....
Kuggur schreef:ariatje schreef:Ik ga toch echt mn doodzieke paard niet opladen. Ze komen maar of ze moeten een ander vak zoeken.
En als als jij dan niet bereid bent dergelijke kosten te betalen kun je beter een andere hobby zoeken. Postzegel verzamelen bijvoorbeeld of breien.
geerke schreef:Kugger@Wat de werkzame stoffen kosten?Er word door de pharmaceutische industrie ongeveer 600% winst gemaakt,dus reken maar uit.
Dierenartsen hebben daar dus geen schuld aan inderdaad.
.
Kuggur schreef:ariatje schreef:Ik ga toch echt mn doodzieke paard niet opladen. Ze komen maar of ze moeten een ander vak zoeken.
En als als jij dan niet bereid bent dergelijke kosten te betalen kun je beter een andere hobby zoeken. Postzegel verzamelen bijvoorbeeld of breien.