Sarcoide en uitbehandeld....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Re: Sarcoide en uitbehandeld....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:50

Mijn instructrice werkt regelmatig samen met Alissa Mayer uit Hawaï. Zij is ook in periodes van 6 weken op Hawaï geweest om met haar te werken op haar eigen farm en daar heeft zij het leren kennen.
Daardoor ken ik het.

We waren de mogelijkheid aan het bekijken om eventueel noni op de een of andere manier toe te voegen aan zijn voeding.
Hoe deed jij dat?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:53

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:54

Yontheke schreef:
Mijn instructrice werkt regelmatig samen met Alissa Mayer uit Hawaï. Zij is ook in periodes van 6 weken op Hawaï geweest om met haar te werken op haar eigen farm en daar heeft zij het leren kennen.
Daardoor ken ik het.

We waren de mogelijkheid aan het bekijken om eventueel noni op de een of andere manier toe te voegen aan zijn voeding.
Hoe deed jij dat?

Ik doe in de avond en ochtend een scheut door zijn voer, ongeveer een eetlepel.
Geloof niet dat hij het net zo vies vind als ik :P
Neem het zelf ook iedere dag.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:55

stress heeft die van mij onlangs wel gehad, maar ja.. niet te voorkomen..
Weideseizoen over.. dus moest op stal, stond daarvoor al wel bij haar moeder in inloop stal, maar ja.. moeders joeg haar bij het eten weg de container in en dan durfde ze er niet meer uit.
Kliene druktemaker heeft aardig wat stampij gemaakt en was echt wel over de W%$W%% is met alles een hittepetitje (Daarom ook zo leuk).
[ITP] Oh oh... Giga Houtwurm Hepsie, aan het werk.

kurkuma met peper en olie is wel te proberen, maar vinden ze dat lekker? Ik ben gek op peper.. maar ja, ik ben een mens.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:57

Durven jullie zomaar met vanalles en nog wat experimenteren?
Ik durf nooit zo goed dingen in zijn dieet veranderen.
Ben er over aan het denken om eventueel een kuur te doen van het Health boost supplement van pavo maar zelfs dat vind ik een grote stap. :D

Zou nooit zomaar met al die kruiden aan de slag durven gaan. (Maar heb ook wel een problemenpaard dat er eigenlijk in augustus niet meer geweest zou zijn)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 21:00

Yontheke schreef:
Durven jullie zomaar met vanalles en nog wat experimenteren?
Ik durf nooit zo goed dingen in zijn dieet veranderen.
Ben er over aan het denken om eventueel een kuur te doen van het Health boost supplement van pavo maar zelfs dat vind ik een grote stap. :D

Zou nooit zomaar met al die kruiden aan de slag durven gaan. (Maar heb ook wel een problemenpaard dat er eigenlijk in augustus niet meer geweest zou zijn)

Ja hoor mijne krijgen wel es wat op kruidengebied , ik bouw het altijd langzaam op.
Nooit problemen gehad :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:01

Aan dieet durf ik wel een en ander te veranderen, binnen bepaalde marges uiteraard en afh. van wat het is. Zijn dingen zat die ik er niet in stop omdat ze of volkomen onzinnig zijn, dan wel ongezond.
Overigens is het probleem van kurkuma dat het eigenlijk niet de kans krijgt om bij de tumor te komen.
Het gaat heel snel kapot en daar gaat wat peper en olie niet veel aan veranderen.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 21:02

Sjolvir schreef:
Aan dieet durf ik wel een en ander te veranderen, binnen bepaalde marges uiteraard en afh. van wat het is. Zijn dingen zat die ik er niet in stop omdat ze of volkomen onzinnig zijn, dan wel ongezond.
Overigens is het probleem van kurkuma dat het eigenlijk niet de kans krijgt om bij de tumor te komen.
Het gaat heel snel kapot en daar gaat wat peper en olie niet veel aan veranderen.

hmmzzz, net zoals de reishi die ik hem gaf.....
Ik ga me op alles nog es goed inlezen.

Misschien toch die virex creme gebruiken.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:03

TS, heb je een pb gestuurd over de noni :D

Virex crème zou ik nog overwegen omdat dat pijnloos is en ik dacht ook geen nare neveneffecten heeft?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 21:11

Yontheke schreef:
TS, heb je een pb gestuurd over de noni :D

Virex crème zou ik nog overwegen omdat dat pijnloos is en ik dacht ook geen nare neveneffecten heeft?

Dankje!

Virex ga ik bestellen, de kurkuma ga ik me nog even in verdiepen. :D

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:20

Curcuma is wel verstandig om de biologische te pakken. Die heeft veel meer werkende bestandsdelen. Bij mijn paard merk ik wel verschil. If het uiteindelijk ook echt de curcuma is kan ik ook niet zeggen

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:28

Hier ook een paardje die met 2 jaar al een melanoom had. Deze is weggehaald. Nu 1 op haar wang en 1 op haar achterbeen. ik geef haar nu dagelijks kurkuma en rode biet.
Daarnaast doe ik nu mee met een afstudeeropdracht homeopathie en melanomen. De melanomen van mijn paard slinken aanzienlijk. Als je info wilt dan laat het maar weten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:29

Gaat hier alleen niet om melanomen, maar om sarcoiden.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 21:39

melanomen zijn echte tumoren toch?
sarcoiden hangt samen met het pappiloma virus.
Net als bij mensen wratten.

Je hebt ook nog de verschillende soorten sarcoides.
Mijn paard heeft ze allemaal gehad.

Ik zou willen dat er iets bestond waardoor ik het van binnen uit kon bestrijden.

En waardoor het ook weg zou blijven, dat gun ik mijn paard zo , de rest van zijn leven zonder sarcoides.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:59

byjou1983 schreef:
Dus je had de creme en de immungold? En je paard is nu sarcoidevrij?

Ik ga dit zeker proberen , dat hadden we nl.nog niet :o
Inmiddels is hij 13, dus al 11 jaar sarcoides.

Zou ik qua voer nog iets moeten veranderen? Hij krijgt nu marstall muesli zonder haver, met iedere dag een scheut Schwarzkömmel öl. (sorry weet niet hoe dat in NL heet)

Jep, ik had de creme en denk 2 flessen immunogold gekocht. Al 3 jaar geen bobbeltje meer te bespeuren !
Hij staat wel onder een ekzeemdeken in de zomermaanden en krijgt geen granen te eten.

Die zwarte komijn die je geeft is goed spul, verhoogt de weerstand ook. Ik zou wel even vragen aan de helpline van Hilton Herbs of je dat kan blijven geven icm de Immunogold...je weet maar nooit dat het één het ander gaat tegenwerken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:18

@ts: mag ik vragen waar je de maanzaadolie vandaan haalt?

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:26

Hallo,

Die van mij had er 3 in zijn koker waarvan 1 snelgroeiende. Omdat ik niet wou laten snijden, heb ik cisplatine laten inspuiten en na 3 behandelingen waren ze zo goed als weg. Heeft er even lelijk uit gezien maar paardlief heeft er geen last van gehad.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:48

Jientis schreef:
Hallo,

Die van mij had er 3 in zijn koker waarvan 1 snelgroeiende. Omdat ik niet wou laten snijden, heb ik cisplatine laten inspuiten en na 3 behandelingen waren ze zo goed als weg. Heeft er even lelijk uit gezien maar paardlief heeft er geen last van gehad.

Wat is cisplatine juist?
Hebben ze daar last van qua zwellingen etc?
Is dat duur?

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:57

Toendertijd een sarcoid behandeld met VireX creme en Prodiplast T spray in de zomer, de spray kan je niet gebruiken in de nabijheid van ogen en neus. En natuurlijk alles eraan doen om de weerstand op een goed peil te houden.

Bij het paard is de sarcoid tot twee keer operatief verwijderd, maar nooit genezen (lees sneller terug dan het kon genezen), daarna met V-rex crème en prodiplast-T spray gewerkt, dit heeft de sarcoid (fibroplastische) uitgedroogd en is nadien niet meer teruggekomen.

Heb ervoor nog zoveel geprobeerd, thuya behandelingen, inspuitingen en andere homeopatische behandelingen, maar uiteindelijk heeft de V-rex crème samen met Prodiplast T (2x daags zeker in de zomer, houd de vliegen weg) aangevuld met zeewier en een algemeen supplement door zijn voer heel goed geholpen.

De sarcoid had de grootte van een dikke pruim en is verkleind tot een plat schijfje van ong 1cm doorsnee. Er heeft geen haar meer opgegroeid, maar dat was het minste van mijn zorgen. Paard heeft nog jaren geleefd en kon verder zonder problemen gereden worden, hij is uiteindelijk 24,5 geworden.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:12

Cisplatine is wat ook gebruikt wordt voor chemo behandelingen bij mensen.
Bij mijn paard is de sarcoide van binnenaf afgestorven en is hij er echt afgevallen. Was een soort van krater erna. Ziet er vies uit en is ook wel vies maar heeft goed geholpen. het was 100 euro per spuit x 3 sarcoiden x4 behandelingen + visite dus ik was er wel wat geld mee kwijt maar ben heel blij dat ik het gedaan heb.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 10:23

Manadeluca schreef:
Toendertijd een sarcoid behandeld met VireX creme en Prodiplast T spray in de zomer, de spray kan je niet gebruiken in de nabijheid van ogen en neus. En natuurlijk alles eraan doen om de weerstand op een goed peil te houden.

Bij het paard is de sarcoid tot twee keer operatief verwijderd, maar nooit genezen (lees sneller terug dan het kon genezen), daarna met V-rex crème en prodiplast-T spray gewerkt, dit heeft de sarcoid (fibroplastische) uitgedroogd en is nadien niet meer teruggekomen.

Heb ervoor nog zoveel geprobeerd, thuya behandelingen, inspuitingen en andere homeopatische behandelingen, maar uiteindelijk heeft de V-rex crème samen met Prodiplast T (2x daags zeker in de zomer, houd de vliegen weg) aangevuld met zeewier en een algemeen supplement door zijn voer heel goed geholpen.

De sarcoid had de grootte van een dikke pruim en is verkleind tot een plat schijfje van ong 1cm doorsnee. Er heeft geen haar meer opgegroeid, maar dat was het minste van mijn zorgen. Paard heeft nog jaren geleefd en kon verder zonder problemen gereden worden, hij is uiteindelijk 24,5 geworden.

Voor mijn beeldvorming, eerst smeer je de virex erop en daarna de prodiplast of hoe ?

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:14

Het is al een poos geleden, maar ik smeerde dit niet tergelijkertijd. Bij mijn paard zat de sarcoid op het pijpbeen aan de buitenkant, de vliegen kwamen er massaal op af met het gevolg dat er zich maden in vormden zelfs na twee keer wassen per dag. Ik was ten einde raad en vroeg mijn da als ze me iets kon aanraden wat de vliegen zou weghouden, op haar advies ben ik de Prodiplast T spray gaan kopen bij de apotheek.

Ik gebruikte de spray twee maal daags ('s morgens en in de vooravond) en ik denk de zalf maar een keer, 's avonds met het wassen, ik wachte altijd wel even voordat ik er overheen sprayde. De spray droogde de sarcoid uit, er kwamen zwarte korsten vanaf en het verkleinde beetje bij beetje.
Laatst bijgewerkt door Manadeluca op 20-11-15 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:15

Bijzonder om te lezen. Dat sprayen klinkt een stuk minder pijnlijk en uiteindelijk lijkt er hetzelfde te gebeuren als na een smeersessie dermequin, maar dan zonder open wond.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:21

Ja is ook zo, ik ben enkele jaren zoet geweest met het zoeken naar een oplossing heb samen met 2 dierenartsen en 1 dierenarts/homeopaat verschillende behandelmethodes geprobeerd meestal met als resultaat een groeiende/terugkerende sarcoid. Deze spray is eigenlijk bedoeld voor de hoeven, maar in ons geval hield het de vliegen weg en de sarcoid droogde uit.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 14:33

Manadeluca schreef:
Ja is ook zo, ik ben enkele jaren zoet geweest met het zoeken naar een oplossing heb samen met 2 dierenartsen en 1 dierenarts/homeopaat verschillende behandelmethodes geprobeerd meestal met als resultaat een groeiende/terugkerende sarcoid. Deze spray is eigenlijk bedoeld voor de hoeven, maar in ons geval hield het de vliegen weg en de sarcoid droogde uit.

Intressant! Na 11 jaar wordt ik dan toch nog wat wijzer :D