Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Yontheke schreef:Mijn instructrice werkt regelmatig samen met Alissa Mayer uit Hawaï. Zij is ook in periodes van 6 weken op Hawaï geweest om met haar te werken op haar eigen farm en daar heeft zij het leren kennen.
Daardoor ken ik het.
We waren de mogelijkheid aan het bekijken om eventueel noni op de een of andere manier toe te voegen aan zijn voeding.
Hoe deed jij dat?

Yontheke schreef:Durven jullie zomaar met vanalles en nog wat experimenteren?
Ik durf nooit zo goed dingen in zijn dieet veranderen.
Ben er over aan het denken om eventueel een kuur te doen van het Health boost supplement van pavo maar zelfs dat vind ik een grote stap.
Zou nooit zomaar met al die kruiden aan de slag durven gaan. (Maar heb ook wel een problemenpaard dat er eigenlijk in augustus niet meer geweest zou zijn)
Sjolvir schreef:Aan dieet durf ik wel een en ander te veranderen, binnen bepaalde marges uiteraard en afh. van wat het is. Zijn dingen zat die ik er niet in stop omdat ze of volkomen onzinnig zijn, dan wel ongezond.
Overigens is het probleem van kurkuma dat het eigenlijk niet de kans krijgt om bij de tumor te komen.
Het gaat heel snel kapot en daar gaat wat peper en olie niet veel aan veranderen.

byjou1983 schreef:Dus je had de creme en de immungold? En je paard is nu sarcoidevrij?
Ik ga dit zeker proberen , dat hadden we nl.nog niet![]()
Inmiddels is hij 13, dus al 11 jaar sarcoides.
Zou ik qua voer nog iets moeten veranderen? Hij krijgt nu marstall muesli zonder haver, met iedere dag een scheut Schwarzkömmel öl. (sorry weet niet hoe dat in NL heet)
Jientis schreef:Hallo,
Die van mij had er 3 in zijn koker waarvan 1 snelgroeiende. Omdat ik niet wou laten snijden, heb ik cisplatine laten inspuiten en na 3 behandelingen waren ze zo goed als weg. Heeft er even lelijk uit gezien maar paardlief heeft er geen last van gehad.
Manadeluca schreef:Toendertijd een sarcoid behandeld met VireX creme en Prodiplast T spray in de zomer, de spray kan je niet gebruiken in de nabijheid van ogen en neus. En natuurlijk alles eraan doen om de weerstand op een goed peil te houden.
Bij het paard is de sarcoid tot twee keer operatief verwijderd, maar nooit genezen (lees sneller terug dan het kon genezen), daarna met V-rex crème en prodiplast-T spray gewerkt, dit heeft de sarcoid (fibroplastische) uitgedroogd en is nadien niet meer teruggekomen.
Heb ervoor nog zoveel geprobeerd, thuya behandelingen, inspuitingen en andere homeopatische behandelingen, maar uiteindelijk heeft de V-rex crème samen met Prodiplast T (2x daags zeker in de zomer, houd de vliegen weg) aangevuld met zeewier en een algemeen supplement door zijn voer heel goed geholpen.
De sarcoid had de grootte van een dikke pruim en is verkleind tot een plat schijfje van ong 1cm doorsnee. Er heeft geen haar meer opgegroeid, maar dat was het minste van mijn zorgen. Paard heeft nog jaren geleefd en kon verder zonder problemen gereden worden, hij is uiteindelijk 24,5 geworden.
Manadeluca schreef:Ja is ook zo, ik ben enkele jaren zoet geweest met het zoeken naar een oplossing heb samen met 2 dierenartsen en 1 dierenarts/homeopaat verschillende behandelmethodes geprobeerd meestal met als resultaat een groeiende/terugkerende sarcoid. Deze spray is eigenlijk bedoeld voor de hoeven, maar in ons geval hield het de vliegen weg en de sarcoid droogde uit.