Hoefschoenen in kleine maten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jenn0dv

Re: Hoefschoenen in kleine maten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:53

Jeetje, dat is wel heel erg mini. Dat daar markt voor is he?
Maar voor een normale maat shet zijn er wel schoenen toch? Equine fusion?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:16

Ja, de kleinere maten easyboots (maat pony en 000, niet alle types hebben deze kleine maatjes) zijn voor een midden tot grote maatse shet.
En de equine fusions (die ik zelf heel fijn vind) zijn er vanaf maatje 80 cm en luxe beenwerk.
Mijn grote maatse lopen op maat 9 van equine fusion, verkoop ook regelmatig maat 8. Zelfs maat 7 verkoop ik nauwelijks (de kleinste equine fusions). Maat 7 valt ongeveer gelijk met de grootste maat van de nieuwe easyboots. Het is heel schattig, maar betwijfel of er veel vraag naar is. Ik denk dat je dan meer aan Amerikaanse therapie paardjes moet denken dan aan kleine menpony's.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:45

Ik moet ook aan de schoenen of ijzers. Twijfel erg tussen beiden. Ik ben zeker niet tegen ijzers maar vind het ergens wel zonde van zijn mooie voetjes. En kost een stuk meer want ik moet ze dan jaar rond want ben in winter ook altijd buiten.

Dus denk eerder aan schoenen en dan denk ik de Equine Fusion All Terrain.

Maar....hoe gaat dat bij jullie als je een week of 4 tot 8 NA het bekappen zit, passen ze dan nog wel?
Daar maak ik me beetje zorgen over met schoenen.

En ik zoek dan eigenlijk iemand die langs komt om te passen of kun je dat simpel zelf doen?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:21

IngridM schreef:
Ik moet ook aan de schoenen of ijzers. Twijfel erg tussen beiden. Ik ben zeker niet tegen ijzers maar vind het ergens wel zonde van zijn mooie voetjes. En kost een stuk meer want ik moet ze dan jaar rond want ben in winter ook altijd buiten.

Dus denk eerder aan schoenen en dan denk ik de Equine Fusion All Terrain.

Maar....hoe gaat dat bij jullie als je een week of 4 tot 8 NA het bekappen zit, passen ze dan nog wel?
Daar maak ik me beetje zorgen over met schoenen.

En ik zoek dan eigenlijk iemand die langs komt om te passen of kun je dat simpel zelf doen?

Ciska heeft mij met schoenen goed geholpen via mail maar ik had daarvoor al eens een paskit besteld dus wist al welke maat ik moest hebben.
Ik had de ultimates,voor maat 8,achter 7 en na een paar weekjes 8 maar die waren toch wel iets te ruim.
Na tussendoor noodgedwongen op ijzers (waar hij maar super gevoelig op bleef lopen) paste hij de beide niet meer.maar dat lag meer aan het te kort slijten van zn verzenen.

Nu overgegaan op de all terrains 8 en 8slim maar nog niet meer gewerkt ivm vakantie.

Mijn ervaring met ijzers was dus niet fijn omdat hij last had van de nagels.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:36

Ik lees dit met interesse. Na de vakantie wil ik mijn bpony goed voor de kar hebben. Ik wil geen ijzers, dus worden het schoenen. Nu lees ik dat kleine maatjes lastig zijn. Maar waar praten we dan over? Mijn pony is 1,27 m. Kleine voetjes, maar geen minishetvoetjes ofzo.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 12:00

De pony's waar het omgaat is shet maat; hele kleine voetjes dus. Met een 1.27 pony val je denk ik mooi in de kleinste maar die alle merken aanhouden.

Mijn pony is 1.15 met luxe beenwerk en heeft meestal 1 maat kleiner dan dat ze hebben ( op de twee genoemde merken na)

Ondertussen heb ik 4x de fusions, 4x maat 9.
Maar wacht nog steeds op een kunststof ijzertje in zijn maat ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:02

Dat zou wel mooi zijn.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:04

Mij werd aangeraden een gaatje te boren in de bodem van de fusions zodat het water weg kan, weet niet of dat al gezegd is.

Barcarole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:38

Heeft er al iemand ervaring met de Easyboots mini?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:22

Die zijn echt wel HEEL klein. Ik heb geen klanten tot nu toe met pony's met klein genoege voeten.

Barcarole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:44

Storm heeft hoeven van7,5 tot 8 cm lang, dus erg klein.
Ik hoop dat iemand deze al heeft en kan vertellen hoe ze zitten en vooral of ze goed blijven zitten.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:29

Dennis schreef:
Die zijn echt wel HEEL klein. Ik heb geen klanten tot nu toe met pony's met klein genoege voeten.

Zelfs die van mij niet? Dan zijn ze wel heel erg klein :j .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:57

De grootste maat net wel/net niet.
Dus ze zijn echt heel klein ;) .

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:36

Ik heb 2 grote maat shetlanders met heel verschillende maat hoefschoenen :)
De ene kan in Glove maat 0 (en daar zit nog maat 00,5 en 00 onder).
De andere verzuipt in diezelfde schoenen.
Dus stokmaat zegt niet zo heel veel. De voeten zijn bepalend voor de maat van de schoenen.

De andere pony heeft smalle hoeven (door chronische bevangenheid) en heeft daarom model small van de Equine fusion; en ja die schoenen zijn ook echt een smaller dan de normale maat :)