De oplossing gezocht voor zeer lastig probleem...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: De oplossing gezocht voor zeer lastig probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 21:58

Wat ik las watls een tijdelijke opvulling met een soort 2 componenten rubber oid

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:04

intressant..

jammer dat er nog geen prothese op implantaten voor paarden bestaat..
zou het probleem opgelost zijn hihi.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:07

Ik weet niet zo veel kwa voer, maar ik zou wel eens kijken voor die vullingen. De gebitsverzorger moet de diastemas eerst goed schoonmaken. En dan wordt er tussen de 2 kiezen een 2 component soort van rubber tussen gespoten. Dit blijft meestal wel 3 maanden zitten of langer. Misschien als al de ontstekingen weg zijn dat je paard dan wel weer hooi eten. Spoelen heeft weinig nut want je kunt met de slang toch niet tussen de kiezen komen. Dit voer zit ook zo vast dat er best wat druk nodig hebt om het er tussen uit te halen. Het is een best lastig verhaal wat veel voorkomt bij paarden.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:16

Is snij mais een optie er stond vroeger een paard in Soest en die kreeg ipv hooi snijmais en zag er super uit voor een 25 jarige.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:23

Hoi hoi, erg veel is al gezegd. Ik zag Metazoa staan...is dat de brok of de luzerne? Zij hebben ook luzerne brokken en daar zit natuurlijk wel veel eiwit in. Daarnaast krijgt mijn paard HiPro flexible move...een voer wat rijk aan olie en gebaseerd op ruwvoer is. Kost 12 euro voor 25 kg en je kan er best wat van voeren. De reden dat ik er aan denk is omdat het heel makkelijk eetbaar is. Het is officieel een brokje maar het is heel klein en broos. Het valt erg makkelijk uit elkaar. Heel erg laag in suikers. Ik bestel het bij Han van Vossen. Het is een zeer onbekend voer maar wie weet voor jou een idee? Hoe dan ook succes ermee hoor, een vervelend probleem.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:54

Speciaal voor de mensen (met name de zelfverheerlijkende meelezers van poetsplaats) die denken dat de merrie er als een zielig hoopje graatmager paard bij staat. Bij deze, madam vanavond.

En jullie zien het goed. Ze eet weer hooi. Ze heeft blijkbaar een paar weken moeten herstellen van het gebitswerk wat gedaan was. Droog hooi is nog wat lastiger maar voordroog eet ze nu weer goed :)

Ze krijgt aanvullend nog de Cavalor Fibre Force samen met grasbrok en zoals je ziet komt ze niks te kort := hartstikke zielig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:09

Ah joh. Lekker laten banketstaaf, de mensen die er toe doen weten wel beter! Mel ziet er -net als altijd, net als jouw andere paarden- prima uit, mooi buikje ook al! Nu jij zelf de meisjes krijgt, zou zij dan eindelijk een jochie geven? :-D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 21:10

Dat zou wel eens mooi zijn hé :P een Volle broer a van Volante model dan graag :P
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:12

En aangezien je het van de Hollandse markt moet hebben dan wel een zwarte staart natuurlijk!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:21

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:13

Wat voer je nu aan muesli? Je zou er aan kunnen denken om over te stappen op Marstal Faser Light. Dit is muesli die heel hoog in vitamines staat en wat je heel makkelijk als slobber aan kunt maken. Heel laag in suikers. Voor extra eiwit zou je er olie over kunnen geven of er een luzernebrokje doorheen weken.

Wat een lastig probleem zeg :(:)

Edit: ik zie het al, Fiber Force. Maar dat is best ruw met de luzerne er doorheen. Heeft ze daar geen moeite mee?

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:29

Is subli seniores priores niet wat , dit is een slobber en kan zelfs ruwvoer vervangen ( moet je wel op de verpakking kijken hoeveel je moet geven) . Overigens weet ik niet hoeveel suiker er in zit want dat is niet bekend gemaakt . Is voor paarden met darm, tand , allergie en hoefbevangenheids problemen zeer geschikt . Oja het is alleen te koop bij welkoop of via de subli website .

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:39

cp112 schreef:
PLK schreef:
en als je de speedibeet (1/1) samen met tarwezemelen (1/2) geeft? Of alleen tarwezemelen? Die kieskeurige paardjes van ons zijn er gek op. Moesten wel even wennen..

Zemelen kan ze niet hebben. Evenals bietenpulp dus dat Is ook geen optie helaas...

Zemelen snap ik want dat zijn suikers, maar waarom kan ze geen bietenpulp hebben? Of wil ze dat gewoon niet eten?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:08

Kunnen de gaten niet worden opgevuld? Heb bij een behandeling gestaan met een paard met diastasen, dit is opgevuld met speciaal spul...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 10:05

Bietenpulp gaat ze van aan de diarree ook. Geen idee waarom. Haar vertering klopt niet helemaal dus het Is soms moeilijk te herleiden waarom ze op een bepaald voer reageert.

Opvullen is niet permanent maar een tijdelijke oplossing. Momenteel eet ze weer goed gelukkig. Bij de volgende behandeling gaan we kijken of het dan tijdelijk opgevuld kan worden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:22

AH oke, daar had ik nog niet eerder van gehoord.

Fijn dat het beter gaat!
Ze ziet er prima uit op de foto

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:55

Diastases kunnen erfelijk zijn en hoeven absoluut niet alleen bij oudere paarden voor te komen of ontstaan door een slechte gebitsverzorging.

De merrie zie er vanaf de foto's te zien meer dan uitstekend uit. Het is soms even puzzelen wat dan het juiste voer is, in die tussenperiode (met name na tandartsbehandeling) kan er even een terugval komen.

Zo te zien (er zijn al heel goede tips gegeven in dit topic) is het probleem al aardig ondervangen door TS.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:59

Cushcare is niet geschikt voor drachtige merries geloof ik.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 22:19

Cushcare?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:20

Ja die zag ik voorbij komen op de vorige pagina :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 22:21

Ik zag het met teruglezen in jou post op de eerste pagina. Het dodson en horrol voer idd. Die Is geloof ik idd niet voor drachtige merries.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 00:24

Cushcare is laag in suikers en zetmeel, lijkt mij dat een drachtige merrie dat juist nodig heeft. Cushcare is echt meer voor de cushingers

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:10

Een advies van een zelfverheerlijkende poetsplaatser....ik zou eens een baaltje equimagic proberen....laag in suikers,alles zit er in,en je voldoet aan de vezelbehoefte.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:24

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:34

Cushcare zit duivelsklauw in, zou ik idd niet geven aan een drachtige merrie. CoolStance kan wel en als ruwvoer is esparcette een optie dat moet ook geweekt worden.