Prascend, het nieuwe goud?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Re: Prascend, het nieuwe goud?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:28

Ben benieuwd hoe een huisarts dit doet hij mag niet zomaar een dier inschrijven als patiënt en als hij het als mens inschrijft moet er weer een bsn nummer check plaats kunnen vinden. Zitten dus nog al wat haken en ogen aan en wettelijk dus niet toegestaan.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:30

Rindin schreef:
Focussed schreef:
En ook ik ken een manier waarop je nog de generieke pergolide (€0,35 per tablet) kunt krijgen...
:)

Wil je die manier ook met ons delen? O:)

Graag, mag ook in pb

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:34

PB inbox is inmiddels ontploft, maar heb iedereen beantwoord! :D

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:39

Hmmmm, ik ga daar mischien ook nog bij je op terug komen. Maar voorlopig slaat de prascend niet aan en heeft het dus geen zin om over te stappen op pergolide :(
Maar ik hou de gedachte even vast.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 18:30

Focussed schreef:
PB inbox is inmiddels ontploft, maar heb iedereen beantwoord! :D

Zou je mij ook een pb willen doen?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:33

Ik ben ook zeer benieuwd, mag ik ook een pb ajb?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:44

ook hier heel nieuwschierig, zou ik ook een pb mogen?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:54

Op m'n werk staat een paard krijgt 3 pillen per dag := tikt ook aardig aan... Paard komt niet meer mooi door de vacht en heeft 2 dikke benen, denk dat het niet zo best (meer) werkt voor hem!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:16

Cemlys schreef:
Mja het is prijzig maar BI is tot nu toe de enige die ook een hoop geld betaald heeft om het te registreren. Ook een farmaceut is een bedrijf. Vergeet niet dat er steeds nieuwe middelen ontwikkelt worden en ook weer jarenlang onderzoek naar moet gedaan worden om te mogen registreren. Voordeel wat ze hebben is dat ze nu de enige zijn en ja daar kunnen ze van profiteren. Tot er weer een komt met een generiek, dan is de pret weer over. Verder is boeringher wel een goede farmaceut vind ik. Pergolide mag dus niet voorgeschreven worden omdat er een geregistreerd product voor handen is.

De kosten zullen in dit specifieke geval heel erg zijn meegevallen. Prascend is vwb. de werkzame stof exact hetzelfde en de gehele pil nagenoeg hetzelfde als die van pergolide voor humaan gebruik. En daarmee was al een bak aan kennis uit de praktijk opgebouwd, dat werd al minimaal 10 jaar voorgeschreven aan paarden met Cushing. BI zal vast nog wel zelf aanvullende testen en onderzoeken hebben moeten doen om de registratie rond te krijgen, maar vanwege de enorme hoeveelheid data die al vanuit de praktijk beschikbaar was kan worden verondersteld dat dit slechts een fractie heeft gekost van wat het zou hebben gekost om een volledig nieuw medicijn (voor wat dan ook) te ontwikkelen en te registreren. BI heeft gewoon ingezien dat er handel zat in een medicijn voor Cushingpaarden en zeer handig gebruik gemaakt van de cascaderegeling. Wat mij betreft heeft geerke dus groot gelijk met haar kwalificatie "maffia".
Laatst bijgewerkt door Eirikur op 04-10-15 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:16

Als het niet meer werkt houd het natuurlijk op. Maar als het wel werkt en je hebt maar een tablet nodig kost het 55 euro in de maand ik vind dat niet eens zoon heel groot bedrag.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:10

het kan dus ook voor 12 euro per maand , exact hetzelfde pilletje,met alleen een andere naam,doe dan die 12 euro maar...

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 20:13

Precies. Als het zo duur is en er is geen andere optie, dan is het zo... Maar als er wel een andere optie is, waarom zou je dan niet even op onderzoek uit?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:23

Amiigo schreef:
Op m'n werk staat een paard krijgt 3 pillen per dag := tikt ook aardig aan... Paard komt niet meer mooi door de vacht en heeft 2 dikke benen, denk dat het niet zo best (meer) werkt voor hem!

Ik heb mij voorgenomen dat 1,5 tablet de max voor mij is (bij de huidige prijzen). Als mijn merrie daar aan moet is het afgelopen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:24

Amiigo schreef:

voor mijn paard deed het ook niet meer vodoende,die heb ik even op 2 mg gehad....op een gegeven moment houd het op.Zelfs met medicatie |(

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:28

genja schreef:
Ben benieuwd hoe een huisarts dit doet hij mag niet zomaar een dier inschrijven als patiënt en als hij het als mens inschrijft moet er weer een bsn nummer check plaats kunnen vinden. Zitten dus nog al wat haken en ogen aan en wettelijk dus niet toegestaan.

Ene recept staat gewoon op naam eigenaar en bij iemand anders staat er bij; paard **** .
Medicijnen via de apotheek gaan niet perse via de verzekering. De humane insuline voor mijn kat haal ik ook gewoon bij de apotheek en rekening ik zo af. Kat staat daar ook gewoon in het systeem :)
Overigens heb ik voor de insuline wel een recept van de dierenarts. De veterinaire insuline was niet werkzaam bij mijn kat dus is off label use van een andere insuline toegestaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 00:32

wat betreft het idee van Geerke op de eerste pagina..
zelf mengen kan natuurlijk op zich wel..

maar als je met miligrammen moet werken,
zou ik persoonlijk wel een proffessioneel weegschaaltje gebruiken en geen keukenweegschaal die ook mg afweegt.

je komt dan uit bij zoiets:
Afbeelding

dit heet een analytische balans, ik zou tweedehands zoeken, want ze zijn behoorlijk prijzig.. alhoewel je hem met 2 jaar eruit kunt hebben natuurlijk als ik het verschil zo hoor.

voordeel is dat er geen 'stofjes' op kunnen landen die meewegen, en ze gaan tot op 0.001 mg (de hele dure, maar de 'goedkopere gaan tot 0.01) nauwkeurig, dus je bent een stuk zekerder van de hoeveelheid die je toedient. ik zou niet voor degene gaan die tot op 1 mg nauwkeurig is omdat je dan met een grote afwijking kunt zitten omdat je 1 mg wilt afwegen.

en niet op een zilverpapiertje, maar op vloeipapier of een glazen plaatje (zilverpapier kan een reactie teweeg brengen met bepaalde stoffen).. ook niet 'lijntjes trekken' maar een lab lepeltje gebruiken.

Afbeelding

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 01:22

Tuurlijk Super slim die gratis bloed onderzoeken. Paarden levenslang op de dure tabletten,... Tis wat met die medicijnen,... Gelukkig heeft mijn oudje (nog) geen cushing. Maar ga wel meelezen hoe jullie dit oplossen ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:25

Als het te duur wordt stop ik met rijden op de manege.De privelessen zijn al gestopt.Mijn dame gaat toch voor.Ze is weer zo opgeknapt.Zelfs Britzilla is weer terug.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:13

Ik hoorde dat er in het buitenland ook nog wel eens makkelijk aan medicijnen te komen is zonder recept. Ik ga volgende week naar Tenerife, zal daar eens kijken.