Paard zakt ineens door achterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:05

terpentijn schreef:
Mag ik vragen waarom je niet op haar leeftijdsvraag in wil gaan, die nu enkele posters hebben gesteld?

Ts schrijft eerder dat het paard 6 jaar is

ellen83 schreef:
Ik weet niet waar het is misgegaan, maar dacht echt dat ze 2 keer per dag gereden wordt. Ik heb het nagevraagd en blijkt dat ze dagelijks in de molen komt en 4x in de week gereden wordt. Dus dat er van overbelasting geen sprake is. Nogmaals, ik weet niet waardoor ik een ander beeld heb...
Maar goed, het is wel gebeurd. Ze is wel door haar haar achterbenen gezakt.
Ze is 6 jaar en werd hiervoor 2 a 3 keer in de week een uur gereden. Voor de rest geen andere symptomen gehad.

terpentijn

Re: Paard zakt ineens door achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:10

Okee sorry overheen gelezen. Ik denk echt dat het paard van bijna geen werk OHZ (meer) bij TS nu in vrij korte tijd klaargestoomd moet worden voor de verkoop, maar dat simpelweg niet aan kan. Dat gebeurt wel meer bij handelsstallen. Ik weet niet hoeveel TS het paard nog ziet/aanwezig is of er nog iets over te zeggen heeft, of het volledig uit handen heeft gegeven aan de trainingsstal, maar ik zou hierbij toch goed vinger aan de pols houden. Dit bespoedigt de verkoop allerminst. Dat zal de stal nu inmiddels dus ook wel door hebben.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 16:12

Laten we het hopen...

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:13

Is het die leuke zwarte met dat mooie hoofd? Prachtig paard hoor!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:14

Zou er misschien iets in de rug kunnen spelen? Een paard dat ik heb gereden heeft rugproblemen en zodra deze opspelen zakt hij met opstappen ook (ver) door zijn achterhand. Dit kan gewoon behandeld worden, dan is het weer een tijdje over en kan er gewoon gereden worden.

Hopelijk heb je snel duidelijkheid, succes ermee!

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 16:19

Iets in de rug is een optie waar ik rekening mee hou

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:54

ellen83 schreef:
Ik weet niet waar het is misgegaan, maar dacht echt dat ze 2 keer per dag gereden wordt. Ik heb het nagevraagd en blijkt dat ze dagelijks in de molen komt en 4x in de week gereden wordt. Dus dat er van overbelasting geen sprake is. Nogmaals, ik weet niet waardoor ik een ander beeld heb...
Maar goed, het is wel gebeurd. Ze is wel door haar haar achterbenen gezakt.
Ze is 6 jaar en werd hiervoor 2 a 3 keer in de week een uur gereden. Voor de rest geen andere symptomen gehad.

Je kunt zelfs een paard overbelasten met er 1x in de twee weken op te gaan zitten :+
Het ligt er helemaal aan wat je doet.

Het lijkt mij dat je meer hebt aan een neurologisch onderzoek in dit geval.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:22

onze conclusies worden getrokken omdat je zelf heel erg weinig info geeft.

een jong paard optrainen is heel wat anders dan een manegepaard die een aantal uur "aanwezig" is in de bak.

jonge paarden, ja want jouw paard is jong met pas 6 jaar, heeft ook voldoende rust en hersteltijd nodig en daarom is van blijkbaar weinig doen naar 2x per dat trainen een te grote overgang en compleet onnodig. rustig opbouwen en de spieren voldoende hersteltijd geven, hersteltijd is eigenlijk nog belangrijker dan het trainen. vandaar dat ik al jaren op internationaal niveau rijd ZONDER blessures of dit soort praktijken _/-\o_

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:27

Er is momenteel hooi in omloop waar een schimmel inzit waardoor paarden neurologische problemen krijgen,slap in de achterhand tot omvallen aan toe.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 19:38

@anjali: weet je ook in welke regio??

@Karrimh: is dat niet een verkeerde manier van denken? Conclusies trekken op basis van te weinig informatie? Ik heb aangegeven meer info te kunnen verstrekken op aanvraag.

Ik duim in ieder geval dat er iets kleins uit het bloedonderzoek komt en het goed aan te pakken is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:51

Dit hooi komt uit zeeland maar is door een fouragehandelaar ook elders geleverd.

van_flipsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:55

Verkeerde training kan je paard veel blessures geven. Mijn paard werd getraind door een grand prix amazone om hem mooier in de houding te krijgen met een beter ondertredend achterbeen. Als eerste reactie gaf hij een gevoel dat hij twiste onder het zadel. Dat ging daarna weer beter en je denkt dat een grand prix amazone weet waar ze mee bezig is. Niet dus Gevolg ontstekingen in de rug en een peesblessure. Gelukkig wel te genezen, maar die grand prix amazone ziet ons niet meer terug.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:06

van_flipsen schreef:
Verkeerde training kan je paard veel blessures geven. Mijn paard werd getraind door een grand prix amazone om hem mooier in de houding te krijgen met een beter ondertredend achterbeen. Als eerste reactie gaf hij een gevoel dat hij twiste onder het zadel. Dat ging daarna weer beter en je denkt dat een grand prix amazone weet waar ze mee bezig is. Niet dus Gevolg ontstekingen in de rug en een peesblessure. Gelukkig wel te genezen, maar die grand prix amazone ziet ons niet meer terug.

dat is het soort die denkt dat ieder paard op G.P niveau kan lopen....als hij niet buigt dan barst hij maar.Arm beest |(

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:25

ellen83 schreef:
@anjali: weet je ook in welke regio??

@Karrimh: is dat niet een verkeerde manier van denken? Conclusies trekken op basis van te weinig informatie? Ik heb aangegeven meer info te kunnen verstrekken op aanvraag.

Ik duim in ieder geval dat er iets kleins uit het bloedonderzoek komt en het goed aan te pakken is.

ik trok mijn conclusie nav jouw info DAARNA kwam je pas met meer info ;)

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 12:53

Vertel dat maar aan de rechter haha _/-\o_ :D :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:47

ellen83 schreef:
Vertel dat maar aan de rechter haha _/-\o_ :D :P

die snap ik niet :o? ...heb je nog uitslagen gekregen van het bloed?Hoe gaat het met je paard nu?

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 15:50

Uit het bloedonderzoek is niks afwijkends gekomen. Paard staat nu op de trailer. Thuis maar even goed bekijken en morgen naar mijn eigen DA. Wordt vervolgd!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:57

wat goed dat je haar mee naar huis neemt...is ze dun?

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:53

Lastig eigenlijk dat ze niks vinden. Ik bedoel, het is natuurlijk aan de ene kant fijn, maar nu heb je nog geen idee waarom ze Door de achterhand zakte.

Ik denk dat je er wel goed aan doet om haar mee naar huis te nemen. Ook vind ik dat je goed bezig bent, ik denk dat je echt wel het beste voor hebt voor je paard.