Hard, scherp plastic in Hartog luzerne!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LuCa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 14:26

<<) :D
Vala schreef:
LuCa88 schreef:
Beetje jammer dat sommigen niet verder komen dan "Hartog zwart maken".
Dan mis je echt de essentie,helaas.

Ben ik met je eens, ik snap je intentie absoluut. Dit is Bokt he, hier draaien ze het liefst altijd alles om en denken ze graag het slechtste van mensen 8)7 . Ik lees met stijgende verbazing de reacties op je goedbedoelde bericht!

Dank je! Idd bizarre reacties van sommigen. :D

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:34

Volgens mij is het al langere tijd bekend dat er dingen in kunnen zitten die er niet horen. Voor mij is dit geen reden om over te stappen, omdat je dit bij andere merken ook zult hebben. Ik schud de luzerne in de voerbak altijd wat door elkaar, zo kun je makkelijk zien of er iets 'raars' inzit. Ik heb overigens nog nooit een groot stuk plastic oid gevonden. Wel een keer in een baal hooi een stuk konijn, schrok me rot! :')

Ine23

Re: Hard, scherp plastic in Hartog luzerne!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:49

Wij hebben hooi van eigen land en komen daar jammer genoeg ook voldoende rotzooi in tegen ook al wordt het land regelmatig nagekeken. Vorig jaar een versnipperde boxershort gevonden :+ . Wil niet weten wat die persoon bij ons aan het doen was haha :=

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het heel moeilijk is om een product dat buiten geteeld wordt, helemaal vrij te houden van afval aangezien het mensen zijn die het er op laten komen... Zonde en vreselijk gevaarlijk, maar enkel de schuld van degenen die hun eigen afval niet willen bijhouden en het dan maar uit de auto gooien!

Onze paarden zijn overigens zeer goed in het eruit filteren van alles wat niet eetbaar is, daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:07

Vindt regelmatig steentjes in de luzerne, of beter gezegd, in de voerbak, want paard weet prima te selecteren wat hij wel en niet eet. Of ik er blij mee ben, nee dat niet, maar maak me er verder ook niet druk om. Kan me voorstellen dat met oogsten en drogen en verpakken wat ander materiaal mee komt.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:02

Oh dat heb ik ook meer dan eens gevonden, laatst sliertjes plastic. Zak terug brengen, krijg je gewoon een nieuwe. en altijd even kijken voor je het voert :-)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:08

Paarden eten er gewoon omheen als dit in hun eten zit..Daarbij is het netjes opgelost,dus wat wil je nog meer!Ik vind je reactie echt onredelijk en verbaas me soms over het verwende gedrag van sommige mensen..Mieren neukerij ten top is dit!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:16

In voedsel, voor mens of dier, horen geen gevaarlijke of giftige spullen te zitten. Als dat er wel in wordt aangetroffen moet er melding van gemaakt worden ter bescherming van de gezondheid van de gebruikers.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:03

anjali schreef:
In voedsel, voor mens of dier, horen geen gevaarlijke of giftige spullen te zitten. Als dat er wel in wordt aangetroffen moet er melding van gemaakt worden ter bescherming van de gezondheid van de gebruikers.

Het is toch gemeld? Dan is de kous toch af?

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:30

Ik ben wél blij dat je het meld! :o Heb inderdaad al wel eens het een en ander gevonden... konijnenpoot, een kies, dakpan en ook plastic inderdaad. Lang niet heel vreemds meer aangetroffen, maar deze waarschuwing neem ik voorlopig wel weer even mee als ik bezig ben met voer klaarzetten. :D

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:40

MelissaYM schreef:
Wat een rare reacties.
Ik denk dat de ts dit ook op bokt zet zodat andere mensen er rekening mee kunnen houden.
Ik zou namelijk liever niet hebben dat mijn paard een scherp stuk plastic opeet.

precies dit... Ik voer al sinds halverwege de jaren '90 Hartog Lucerne, maar toch fijn dat het gemeld wordt dat er blijkbaar nu weer dingen worden aangetroffen in recente batches... en ja je kijkt altijd. Ben wel blij.. nu ben ik weer eventjes extra alert.

En dat zwart maken van Hartog..?! Denk dat dat meer vanuit die lezers zelf komt... (het is maar hoe je het leest)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:47

Heeft niks met zwart maken te maken,het is gewoon een waarschuwing,zodat men voortaan het voer nakijkt voor het gevoerd word. Is niks mis mee,is alleen maar een goede tip.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:41

Afbeelding

Vond ik net in de grasbrok, korrels die geen grasbrok zijn, papier en muizengif.

Hartog en leverancier ingelicht, maar wees alert, je ziet het bijna niet in je voer.

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:49

Nou dat is niet niks, erg goed om te blijven opletten dus. Een verstandig topic want ik controleerde het voer voorheen nooit, nu ben ik me er wel van bewust.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:24

LBLGypsyCobs schreef:
[ [url=m/ZfXMgi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond ik net in de grasbrok, korrels die geen grasbrok zijn, papier en muizengif.

Hartog en leverancier ingelicht, maar wees alert, je ziet het bijna niet in je voer.

Is het echt muizengif?????

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:57

madamX schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Is het echt muizengif?????

http://www.boerenwinkel.nl/nl/product/2 ... an-ratmuis

Ik heb inmiddels contact gehad met Hartog, zij schrokken ook enorm.
Hun voersysteem is gesloten en dit zou niet moeten kunnen.

Ze gaan het uitzoeken en ik hoor volgende week meer.

Tafelpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:11

Wel heel netjes dat je antwoord terug krijgt..

Ben benieuwd wat je nog zal horen.

LuCa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 07:41

LBLGypsyCobs schreef:

Hier schrik ik echt van!
Maar gelukkig heb je het gemeld en hopelijk kunnen ze er wat aan doen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 07:58

Ik was eerst ook echt van 'ik voer nooit meer Hartog!'.

Maar ik heb het altijd naar volle tevredenheid gevoerd en elke voerfabrikant werkt met een combinatie van machines en mensen.
Machines kunnen stuk gaan en mensen kunnen een slechte dag hebben.

Ik heb wel het gevoel dat ze hier serieus mee omgaan en hoop volgende week te horen wat zij gevonden hebben.

Ze werken met een gesloten systeem, zoiets als papier (en zeker een snipper van dat formaat) en die muizenkorrels zouden daar niet in moeten kunnen komen.
De betreffende zak was ook niet beschadigd of iets, dus ergens na het persen en voor het inpakken moet het misgegaan zijn.

De grasbrok gaat van een gesloten silo direct in de zakken, volledig gesloten systeem, dus ik ben benieuwd wat de verklaring is.

Ik hoop ook niet dat andere mensen het in hun zakken gaan vinden, maar beter dat iedereen oplet en wanneer nodig de fabrikant informeert toch?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:04

__Elizabeth schreef:
Dus zit je ze lekker zwart te maken op internet?

Ja het gebeurt maak een melding en laat ze het uitzoeken oplossen. Een paard eet geen plastic en zal het er allemaal wer uitgooien. Want ja dat proeven ze echt wel.

Ik moet zeggen dat ik jou manier van handelen erger vind als dat van hartog :n
Iedere voerproducent heeft hier mee te maken omdat wij dus ook jij! ons afval lekker langs de weg gooien! Begin bij jezelf :)

Ik vind het helemaal geen gek idee om ervoor te waarschuwen. Voor mij geen reden om geen lucerne meer te voeren maar ga wel beter opletten wat erin zit,

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:09

LBLGypsyCobs schreef:

Afschuwelijk,dit kan echt niet zeg. :( :( :( :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:23

Kan altijd gebeuren dat er wat in zit. Super vervelend natuurlijk.
De machine die dit oogst kan metaal wel opspeuren (zit een metaaldetector in, bevind er zich metaal in het land slaat de machine direct af en pakt dat stuk dus niet op). Papier, plastic etc laat hij helaas wel liggen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:45

amoj schreef:
Kan altijd gebeuren dat er wat in zit. Super vervelend natuurlijk.
De machine die dit oogst kan metaal wel opspeuren (zit een metaaldetector in, bevind er zich metaal in het land slaat de machine direct af en pakt dat stuk dus niet op). Papier, plastic etc laat hij helaas wel liggen.

Dat snap ik, maar hier wordt ook gesproken over muizengif...... Dat vraagt om rigoureus ingrijpen, inclusief een melding bij de controlerende instanties: als het echt gaat om muizengif zijn daar geen excuses voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:56

Dat snap ik ook. Kan me ook niet voorstellen hoe dit mis is gegaan. Moet haast in de fabriek zijn gebeurd.

Het scheelt dat een paard echt het nodige van het gif naar binnen moet werken, wil het er last van krijgen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:45

Het is na het persen van de grasbrok gebeurd, waarschijnlijk net voor of tijdens het verpakken.

Hartog geeft zelf ook aan dat dit absoluut niet mag gebeuren en dat zij ook regelmatig controles door externe bedrijven krijgen.

Ik ben er ook serieus van geschrokken, maar ben me er wel bewust van dat dit soort dingen vaak een hele onnozele oorzaak hebben en dat het geen reden is om te veronderstellen dat het een ongeorganiseerde bende is bij zo'n fabrikant.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:49

Bij Hartog hebben ze het prima voor elkaar. Ik voer niet veel Hartog, maar wat ik voer haal ik bij de fabriek dus weet hoe het terrein er uit ziet.
Helaas kan er altijd iets fout gaan, maar dat geld overal.