xxCYNNxx schreef:jij schijnt maar niet te beseffen dat je alleen maar leert. Je zegt niet te willen investeren omdat je niks van de eigenaar terug krijgt. Uh dat krijg je wel; je mag er namelijk op rijden. Ten tweede; wat je leert door nu te investeren in dit paard, neem je straks mooi mee als je eigen pony oud genoeg is om beleerd te worden.
Je investeert dus niet zozeer in dat paard, maar in jezelf. Ongetwijfeld komt een groot deel van de nervositeit van het paard door hoe jullie ermee omgaan. Stresskipjes vereisen nu eenmaal een andere aanpak dan een no-nonsens paard. Maar met de juiste aanpak zal dit paard prima te rijden zijn. Instructie kan je daar bij helpen.
Je kan wel iedere keer blijven roepen dat je niet in andermans paard wil investeren (iets soort gelijks riep je ook al bij de haf namelijk), maar zo leer je niks. En zal je later bij je eigen pony tegen dezelfde problemen aan lopen. Daarom moet je het ook niet zien als geld in andermans paard te stoppen, want dat doe je namelijk helemaal niet. Ja gedeeltelijk, maar het grootste deel is uiteindelijk in jouwzelf geinvesteerd, omdat je zoveel bij zal leren. Waarom neem je die kans niet? Waarom niet investeren waar je straks met je eigen pony zo veel profijt zal hebben? Ik begrijp dat niet.
En jij bent niet de enige hoor, die zo denkt. Heel veel mensen zien dat zo, terwijl dat gewoon helemaal niet het geval is. Bij alles wat jij gaat leren met dit paard samen met professionele hulp zal jou weer net dat beetje meer kennis geven, je rijden verbeteren en omgang met minder makkelijke paarden.
edit; en dit bedoel ik niet aanvallend; ik wil je alleen maar de ogen openen dat je van investeren hierin alleen maar een hoop kunt leren.
Goed omschreven en helemaal waar. Met als aanvulling dat een eigenaar doorgaans pas voor jou in een paard gaat (mee)investeren als jij hebt laten zien dat je iets kunt, dat je iets toe te voegen hebt. Dus eerst zorgen dat je resultaten boekt, een 'paarden cv' hebt en dan kun je eisen gaan stellen. Niet andersom.