Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Koper schreef:linnie050 schreef:Krijgt ze kuil ipv (goed) hooi?
Nee joh! Kuil krijgt mijn andere paardje hele gekke voeten van.
En bedankt Geerke. Dat jij dingen raar vindt zegt mij wel weer wat over jou. Hou d'r es mee op.
Wat ze zoal krijgt, op een dag als vandaag:
wilde peen
paardebloem
distels
een bak voer (50 gr vitalbix daily complete, kurkumapasta met beetje haver, kleefkruid, zout, beetje fenegriek)
hooi
andijvie
zeewier
Dat is in de ochtend. Vanavond krijgen ze weer hooi, en een strookje gras (vrijwel zonder raai). En verder weer een bak voer, waar 's avonds ook goudsbloem en lijnzaadolie doorheen gaat. Verder nog vogelmuur, meidoorn, weegbree, selderij en rozebottel.
Niks raars dus. Wel gevarieerd.
Mloui waarom denk je ppid?
Hevonen schreef:Zou in elk geval de cushingtest laten doen. Het bloedonderzoek is nu gratis als je het formulier downloadt en invult.
Wij hebben een pony met cushing, IR, zomereczeem en een hele reeks allergieën. Zij doet het goed op seniores priores plus gras/hooi en wat wortel of selderie. Ze heeft nu wel cushing-medicatie.
Zij heeft wat last van regenschurft (geeft korsten) omdat haar haar 's winters zo dicht is, dat het vocht niet weg kan en 's zomers omdat ze toch vaak een eczeemdeken draagt. Ik weet niet of jij ook een eczeemdeken oid gebruikt tegen het schuren.
Koper schreef:O jawel hoor LauLauu. Wat de TS wil melden is dat ze het heel jammer vind dat mensen zo opgejut tegen haar doen. Één bokker roept wat en de rest gaat er hersenloos in mee. Tel gerust even terug hoe veel mensen er op die paar paginaatjes geroepen hebben dat mijn merrie kool krijgt? Blíndelings achter één hysterische bokker aan![]()
De TS vindt het ook jammer dat mensen blijkbaar helemaal niet op de hoogte zijn dat paarden veel, heel veel, verschillende planten nodig hebben. Die van mij krijgen er een stuk of 20 (naast gras), veel daarvan elke dag. Een schijntje van wat een paard hoort te eten. Maar het is tenminste iets.
De TS vindt het vooral erg jammer dat mensen zo hardnekkig niet willen zien dat ONDANKS een dieet wat erg geschikt is gebleken voor een paard met leverproblemen er blijkbaar een ANDERE oorzaak ook zou kunnen zijn. Met uitzondering van ruitje.
Wat de veearts gezegd heeft? Speculeer daar maar lekker over. Jut mekaar maar weer op. Roep maar dat mijn aanpak niet deugt. Maar weet dan dat jullie dat zelf verzinnen

SBravour schreef:Hevonen schreef:Zou in elk geval de cushingtest laten doen. Het bloedonderzoek is nu gratis als je het formulier downloadt en invult.
Wij hebben een pony met cushing, IR, zomereczeem en een hele reeks allergieën. Zij doet het goed op seniores priores plus gras/hooi en wat wortel of selderie. Ze heeft nu wel cushing-medicatie.
Zij heeft wat last van regenschurft (geeft korsten) omdat haar haar 's winters zo dicht is, dat het vocht niet weg kan en 's zomers omdat ze toch vaak een eczeemdeken draagt. Ik weet niet of jij ook een eczeemdeken oid gebruikt tegen het schuren.
Waar kun je dit onderzoek gratis laten doen dan?