Betadine scrub/shampoo vervanger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 14:23

Ik kan me wel voorstellen dat de betadine shampoo evt een geneesmiddel zou worden.
Je mag het namelijk helemaal niet op grote opppervlakten gebruiken en ook niet te vaak. Aangezien mensen er te pas en te onpas gebruik van maken is er wel een zeker risico.

Maar misschien is ook gewoon domweg een registratie verlopen en gaat het ergens anders geproduceerd worden of onder een andere naam.

superpony

Re: Betadine scrub/shampoo vervanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 16:30

Het bestaat al zo lang. Maar goed, denk dat de jodium het probleem is. Bij veel medicijnen is te vaak of teveel niet goed, maar als het helpt soms wel noodzakelijk. Ik heb zelf prednison oogdruppels die je beter niet langer dan een week mag gebruiken. Ik gebruik ze weken achter elkaar via de arts. We hebben nu zelf besproken het blijvend in lage dosering te gaan gebruiken om te voorkomen.....tja. Zo heb ik wel vaker medicijnen gebruikt die noodzakelijk waren, maar niet heel goed voor je zijn.

Het zou fijn zijn als ze niet alleen zomaar niet leveren, maar ook zeggen waarom. Dan gaan mensen niet op zoek naar Betadine, maar misschien over een alternatief nadenken.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:38

Via de website van Betadine zelf gewoon nog kunnen bestellen!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:49

Als vervanger kun je kijken naar Sabenyl shampoo, dat gebruikt mijn zus op haar werk (Dierenkliniek) :)

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:45

Betadine over datum kan trouwens gifitig worden dus ik zou heel voorzichtig zijn

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:50

Heb een paar weken geleden bij Emmers gewoon gehaald. Daar hadden ze zelfs 5 liter kannen.
http://www.emmers.eu ;)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:13

Groene Badedas werkt ook heel fijn. Wat minder heftig dan Betadine.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:28

Wij kunnen het als apotheek in een ziekenhuis ook niet meer bestellen zijn volgens mij productie problemen mee. Het speelt al een hele tijd dan weer wel te krijgen dan weer niet nu al een hele tijd niet. Super onhandig. Denk dat de dierenartsen het ook moeten doen met de voorraad die ze hebben.
Soms kan je het in speciale gevallen nog wel rechtstreeks bij de fabrikant bestellen.
Hibiscrub is inderdaad een goed alternatief alleen ook zeer regelmatig leverings problemen mee.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:30

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:59

eldango schreef:
palousa_boy schreef:

Dat is niet echt een krijg prijs.. :Y)

Ligt er maar net aan hoeveel de winkel op voorraad heeft liggen. Kan me voorstellen dat agradi inderdaad wel aardig wat heeft liggen.

Daisy_Izzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:20

Je kan bij de da nog navragen, meestal hebben hun het wel! (ik heb het iig wel kunnen krijgen bij mijn da maar dat is al even geleden)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 12:19

genja schreef:
Wij kunnen het als apotheek in een ziekenhuis ook niet meer bestellen zijn volgens mij productie problemen mee. Het speelt al een hele tijd dan weer wel te krijgen dan weer niet nu al een hele tijd niet. Super onhandig. Denk dat de dierenartsen het ook moeten doen met de voorraad die ze hebben.
Soms kan je het in speciale gevallen nog wel rechtstreeks bij de fabrikant bestellen.
Hibiscrub is inderdaad een goed alternatief alleen ook zeer regelmatig leverings problemen mee.

Ik had het ook bij de apotheek in het ziekenhuis gevraagd. Die kwamen ook met de Hibiscrub, maar daar ook lever problemen mee.

Wij hebben het nu via de veearts, 500ml scrub, dus kunnen even vooruit. Hoorde hun er niet over. Vroeg ernaar, maar daarna ging het over de merrie.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:11

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:08

betadine schreef:
Hier is het echt bij iedere apotheek te verkrijgen die betadine shampoo. Ik wil je best een flesje opsturen als je wil.
Hij is ook online verkrijgbaar hier http://optiphar.com/online-kopen/iso-be ... wwodNL0M_A

ik dacht het daar te bestellen maar ik kreeg bij het afrekenen te zien dat het niet naar Nederland verzonden mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:18

Ik heb toevallig gisteren het laatste beetje opgemaakt. Gebruik het om de witte benen van mijn paard echt wit te krijgen en voor wondjes.
Heb nog een halve fles hibiscrub. Moet toch eens gaan zoeken!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:40

Ik zie dat echt vaak dat mensen betadine gebruiken om gezonde benen wit te krijgen?
Wat denk je dat dat met de gezonde huidflora doet? Niet veel goeds uiteraard.
Maar ja, wit zijn ze....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:20

Sizzle schreef:
Ik zie dat echt vaak dat mensen betadine gebruiken om gezonde benen wit te krijgen?
Wat denk je dat dat met de gezonde huidflora doet? Niet veel goeds uiteraard.
Maar ja, wit zijn ze....

Sinds ik regelmatig met betadineshampoo of hibiscrub was heeft mijn hoogbenige witte geen last meer van mok...

Alsof allerlei shampoos zoveel beter zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:46

Shampoo is niet bedoeld om je paard vrij te maken van alle (vooral goede) bacterien :+
Maar jouw paard, jouw methode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:07

Alles voor hagelwitte benen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 19:52

vonneke schreef:
Ik heb toevallig gisteren het laatste beetje opgemaakt. Gebruik het om de witte benen van mijn paard echt wit te krijgen en voor wondjes.
Heb nog een halve fles hibiscrub. Moet toch eens gaan zoeken!

Wij hebben dus de scub bij de veearts gekocht a 500ml. Ik ga me niet verantwoorden waarom ik het gebruik. Gebruik het al jaren wanneer nodig en verder niet. Krijg het niet voor niks van de veearts en merrie heeft een verleden elders, dus we houden het graag goed bij.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:00

Ik heb een paar weken geleden nog een flesje shampoo en scrub gehaald in België. Niet van betadine omdat deze makkelijker in gebruik is.
Op de site van Emmers staat nog gewoon Betadine shampoo en scrub....

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:37

Bij ons kan de DA het zelf al niet meer krijgen dus wees maar zuinig
En ja betadine worden ze idd mooi wit van en denk niet dat je er heel veel kwaad mee zal doen in vergelijking met al die shampoo en oliebol

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:23

betadine scrub is weer voldoende leverbaar sinds 15 januari 2016

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:34

Ohhhhhhhhhhh dat is góed nieuws!!!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 12:49

Oke, apart. Zal de samenstelling anders zijn?