Dierenarts heeft geen idee - Diaree, HELP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: Dierenarts heeft geen idee - Diaree, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:33

Dank je voor je update, respect voor jullie en de eigenaar. Hier draaien de duimen hoor!!

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:51

Ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt. Ook een jong paard aan de diaree, werd van kwaad tot erger.. uiteindelijk besloten om in te laten slapen..

Het hele verhaal staat in dit topic beschreven, evenals alles wat we gedaan/geprobeerd hebben.
[MD] Doorgaan of einde verhaal?

veel sterkte :(:)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:46

Klinkt als een goed plan! Hopelijk slaat het aan!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:44

Hoe is het met het paard?

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:04

Hoe gaat t nu, slaat de behandeling aan?

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 07:32

Geen dag is zaai als je met paarden werkt :n
Gisteren stond hij wakker in zijn stal op ontbijt te wachten, een goed teken! smiddags hebben we hem met pijn en moeite kunnen tuben en 8 liter Electrolytes met een aatal toevoeginge kunnen geven.

Helaas vanmorgen was het mis. Hij lag in zijn stal, zijn buik in te trekken. Een half uur hebben we te vergeefs geprobeerd hem in de benen te krijgen. Hij lied zijn hoofd hangen en ondanks dat hij wel elke keer recht op wilde zitten leek hij gewoon op.
De DA gebeld en de eigenaar. Om een (heel erg) lang verhaal kort te maken. De eigenaar weigerde hem te laten gaan. De DA (en 3 anderen) hebben haar aangeraden hem per direct in te slapen. Zij is naar de stad gereden om alternative medicatie te halen _-:( . Ondertussen verslechterde hij en ging in shock. Toen de DA haar belde nam ze niet op, toen ik belde nam ze niet op en toen Paula belde (die ze blijkbaar meer mag) nam ze ineens op. Paula heeft haar aan de DA gegeven die haar heeft verted dat het over was. Al scheeuwend heeft zij hem verted dathij dit NIET mocht doen en naar de rechtbank zou gaan.

Legaal gezien heeft de DA sinds 5 jaar hier recht om een paard af te maken als hij dit nodig vind onder het mom van leiden. Hij heeft de dierenbeacherming gebeld aangezien die ook veel macht hebben en hij niet zeker wist waar hij legal stond.
Wij wonen 20min uit de stad, en de dierenbescherming was er ook direct. Het paard had een aademhaling van 42 per minuut, geen koors maar was duisenlijk aan het vergiftegen. Zijn tandvlees werd grijs en hij was gewoon op.
De dierenbescherming was er net 3min toen hij zijn hoofd neerlegte, 4x schopte en stope met ademen. Hij had nog wel een hartslag en met de directe goedkeuring van de Dierenbescherming heeft de DA hem uit zijn leiden verlost.

Het was een trieste dag voor niet alleen het verlies van een 2.5 jarig paard maar ook het feit dat de eigenaar op een ander planeet woont, de DA overstuur was en uiteindelijk iedereen verliest op deze manier, inclusief het paard.

Helaas voor de DA heeft ze boven op alle heisa vandaag een mega rekening die waarschijnlijk nooit betaald word.

Zamen met Bokt en de DA hebben we hem de beste zorg gegeven die hij kon hebben, hij was klaar met vechten en de eigenaar had hem dan ook me dignity moeten laten gaan!

Iedereen bedankt voor alle hulp, het is jammer dat het niet uit is gewerkt.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:44

Jeetje mina wat heftig! Heel erg veel sterkte!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:59

Wat een ongelofelijk verhaal zeg! Wat een eigenaar... Wel mooi dat de dierenbescherming met de DA bij jullie zo'n actieve rol heeft!
Laatst bijgewerkt door stefje op 07-08-15 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:00

Heb jouw topic de hele tijd gevolgd. Wat hebben jullie ontzettend veel voor dit paard gedaan. Echt diep respect heb ik daar voor!

Helaas mocht het niet zo zijn, maar je hebt er alles aan gedaan! Heel veel sterkte gewenst.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:12

Wat rot zeg.. Veel sterkte gewenst..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:42

Ach wat sneu. Respect voor alle inzet en betrokkenheid!

Lobarat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:18

Er zijn in de homeopathie veel middelen waarmee diarrée behandelt kan worden. In mijn studietijd kwam ik vaak bij een hoby boer die eens mestkalfjes Belgisch antibiotica bevattend voer gaf. Met natuurlijk diarrée als gevolg. De beestjes werden steeds magerder en niets hielp, maar met dat 'supervoer' stoppen, ho maar.........De diarrée spoot er uit als water, bij alle vier.
Ik heb toen een homeopathisch middel gekozen op de voornaamste klacht, nl 'klachten door verlies van lichaamsvocht'. In dit geval het alom bekende middel Arnica. Het middel werkte fantastisch en de kalfjes kwamen weer snel aan. Ik heb natuurlijk wel eerst gevraagd of de beestjes wel in homeopathie geloofde, want anders is het dweilen met de kraan open ;-)
Bij onze paarden hier in Ibafa Hongarije passen we ook regelmatig met succes homeopathie toe en het paard waar ik 20 jaar geleden op leerde paardrijden heb ik tegen alle meningen van vet en hoefsmid van overhoef na trauma afgeholpen. Al heel wat beestjes van de slacht gered.(Behalve die kalfjes, die gingen naar de slacht en werden smakelijk opgegeten)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:21

Heel veel sterkte voor jullie en ook de dierenarts.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:26

Tjee dit vergeet je nooit meer! Wat een verhaal! In en in triest voor jullie die er naast hebben gestaan. Arm dier...
Heel veel sterkte

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 09:27

Bedankt idereen. @Lobarat, ik heb niet veel tegen op homeopathie (iedereen heeft recht p zij eigen medicatie), sorry als dit zo over kwam! Het problem was alleen dat alle aanbevelingen waren om hem uit zijn leiden te verlossen, uiteindelijk ben ik een grote gelover van weten waneer je op moet houden. De DA zijn Eigen woorderen waren hij had alle medicatie onder de zon gegeven en er was gewoon geen weg uit.

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:35

Van antibiotica kun je ook flink aan de diarree gaan. Als je dan stopt daar mee trekt het na een paar dagen weg.
Ik ben erg benieuwd wat hier uit komt.

Edit; wat een nare wending. Sterkte met het verlies.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:42

maar had hij nu last van grote bloedwormen?

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 09:58

Ja, had last van capsulated bloedwormen. Beide wij en de DA hadden zeer graag een autopsie gedaan maar helaas gezien de circumstances is dit niet mogenlijk.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:59

Sterkte ermee! Jij hebt in ieder geval je best gedaan!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:20

Sterkte ermee! Jullie hebben gedaan wat binnen de mogelijkheden lag. Jammer dat de eigenaar het nog zo laten aanslepen heeft. ;(
Petje af hoor voor jullie daar aan de andere kant van de oceaan ! _/-\o_

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:01

Jullie hebben je best gedaan, meer kan niet.

Geloofde die eigenares ook in alternatief ontwormen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:03

randalinpony schreef:
Jullie hebben je best gedaan, meer kan niet.

Geloofde die eigenares ook in alternatief ontwormen?

goede vraag :7

Lobarat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:35

omdat het lespaard met overhoef, waar ik het over had, opgegeven was (maar te goed om te slachten) kreeg ik toendertijd (20 jaar geleden) van de eigenaresse de kans zelf wat te beunhazen. De d pony van mijn dochter was met onder andere het homeopathische middel Arsenicum album genezen van bronchitis (de hele stal was ziek en de reguliere vet kreeg het met ab en pulmicord ed niet voor elkaar) dus ik was behoorlijk onder de indruk van de werking van homeopathie. Zelfstudie gedaan en meerdere middelen ingezet en zowaar het ziekteproces van overhoef kunnen keren. Ben toen naar de school voor homeopathie gegaan. Je zou voor bepaalde acute problemen een hom ehbo kit in huis moeten hebben, want je voorkomt een hoop ellende als je snel kunt ingrijpen. Eén van de middelen die vrijwel altijd direct aanslaan bij koliek is Colocyntis C30. Ik woon in Hongarije en ik vind het in het belang van het paard deze kennis en tips gratis door te geven, maar als je moeite hebt met dit soort 'zelfmedicatie' zou ik eens kijken bij de groepspraktijk van Liesbeth Ellinger.
Ronald Verhaagen, Csillagoshely

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:47

Lobarat schreef:
omdat het lespaard met overhoef, waar ik het over had, opgegeven was (maar te goed om te slachten) kreeg ik toendertijd (20 jaar geleden) van de eigenaresse de kans zelf wat te beunhazen. De d pony van mijn dochter was met onder andere het homeopathische middel Arsenicum album genezen van bronchitis (de hele stal was ziek en de reguliere vet kreeg het met ab en pulmicord ed niet voor elkaar) dus ik was behoorlijk onder de indruk van de werking van homeopathie. Zelfstudie gedaan en meerdere middelen ingezet en zowaar het ziekteproces van overhoef kunnen keren. Ben toen naar de school voor homeopathie gegaan. Je zou voor bepaalde acute problemen een hom ehbo kit in huis moeten hebben, want je voorkomt een hoop ellende als je snel kunt ingrijpen. Eén van de middelen die vrijwel altijd direct aanslaan bij koliek is Colocyntis C30. Ik woon in Hongarije en ik vind het in het belang van het paard deze kennis en tips gratis door te geven, maar als je moeite hebt met dit soort 'zelfmedicatie' zou ik eens kijken bij de groepspraktijk van Liesbeth Ellinger.
Ronald Verhaagen, Csillagoshely

Mag ik vragen wat de nut is van deze post voor ts? Paard is helaas al dood door een wormbesmetting. Denk dat ts hier verder nog weinig mee kan.

Lobarat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:57

er zijn meer paarden op de wereld. mijn ervaring is dat daar soms behoorlijk onverstandig mee wordt omgesprongen. mijn ervaring is ook dat juist dit soort gebeurtenissen mensen aan het denken zet en dat dat soms tot gevolg heeft dat enkele dieren daar baat bij hebben. vandaar.