dit x anders bekapt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: dit x anders bekapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:36

Er schijnt hier te worden ingebroken in schuren waarbij etenswaren uit de vriezers wordt gestolen. Denk dat ze bij mij snél klaar zijn :D

Indestal

Re: dit x anders bekapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:41

Die krijgen medelijden met je...krijg je een kookcursus aangeboden :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:13

Arabesk schreef:
Voor kadaverhoeven heb je een vergunning nodig, en heel heel heeeeeeeel veel geduld om die aan te vragen. Als je de vergunning hebt, mag je de hoeven niet zomaar verplaatsen en ergens mee naar toe nemen. Terecht ook wel want er wordt al zoveel geknoeid met vlees.

En je moet op je vriezer zetten 'niet voor menselijke consumptie' _O-

He wat jammer nou...zag zo'n soepje wel zitten.

Mijn bekapte poot ligt nog steeds in de grond....misschien toch maar eens opgraven.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:56

Gypsy schreef:
Schieten we toch niks mee op. Het gros v.d. bokkers verdomd het namelijk nog om überhaupt de anatomie van de hoef uit hun hoofd te leren. Daar is hun smid immers gediplomeerd en opgeleid voor. :roll: Als het dan mis gaat kunnen ze met hun vingertje wijzen en hoeven ze niet de hand in eigen boezem te steken. Immers, zij konden dat niet weten, ze vertrouwden op de vakman!

Sorry, dat moest ik even kwijt. :x

Je hebt groot gelijk

Gelukkig ben ik niet onwetend gebleven, terwijl ik ook altijd dacht dat de hoefsmid het altijd beter wist. Mede gedwongen doordat mijn paard 3/4 jaar alleen stond door valse voorlichting, maar dat terzijde, een hoefsmid kost 1. Een vermogen want de beste hoefsmederijen in de nabije omgeving komen echt niet voor slechts 1 paard en ze zijn al volgeboekt, dus wordt het mindere kwaliteit van een hoefsmid die ook km's in rekening brengt, voor niets gaat alleen de zon op 2. Alle diploma's die de h.h. hadden ten spijt moest ik zien dat Oop haar hoeven elkaar haast streken

Ik doe het nu zelf sinds 2004, geen hoefsmid of ander persoon heeft mijn werk ooit gecontroleerd, maar sinds die tijd is zij op welgeteld een paar dagen na wegens een hoefzweer altijd rad geweest en ... Al verdient mijn bekapwerk niet de schoonheidsprijs, een mooie mustangroll begin ik niet aan, ben ik niet meer bang voor strijken

Wegens omstandigheden waar ik hier niet verder over ga uitwijden, heeft mijn paard 24/7 zonder enige verzorging dan alleen de korte wei en gezelschap van een hengstenmaatje maanden achtereen slechts alleen zich moeten behelpen, wel toezicht van het stalbeheer. Toen ik erna weer eens in staat was om naar haar toe te gaan, was wel de hoefkniptang nodig voor de hoefwand, waren de steunsels uitgewaaierd over de zool en stond ze hoog op de hielen, maar kreupel lopen .. echt niet. En mijn hoogst genote opleiding is de havo en ik heb mijn praktijkdiploma boekhouden :+

Arabesk schreef:
Misschien moeten we maar een wiki schrijven. Ik wil beslist niet geassocieerd worden met de slangenklem bekapping.

Niks misschien ... ik heb nu wat tijd ga met een ruwe schets beginnen, jij mag de editor zijn :(:)

PowerReiner schreef:
Gypsy schreef:
Schieten we toch niks mee op. Het gros v.d. bokkers verdomd het namelijk nog om überhaupt de anatomie van de hoef uit hun hoofd te leren. Daar is hun smid immers gediplomeerd en opgeleid voor. :roll: Als het dan mis gaat kunnen ze met hun vingertje wijzen en hoeven ze niet de hand in eigen boezem te steken. Immers, zij konden dat niet weten, ze vertrouwden op de vakman!

Sorry, dat moest ik even kwijt. :x

Wat een vreselijke onzin post is dit.
Dan kunnen we net zo goed een opleiding tot dierenarts gaan volgen zodat we ook zeker weten dat onze DA het goed doet bij ons paardje. En als we dan toch bezig zijn, ook van ons zelf, zodat we de doctoren in het ziekenhuis ook in de gaten kunnen houden als ze bij ons aan het werk moeten.

Pff.... hier zijn vakmensen voor.

Vakmensen mijn ass, sorry, de dierenarts staat zelfs met al z'n genoten opleiding met de handen in het haar. Google maar eens op differentiele diagnoses. Ja heb ook nog ruim 2 jaar de inserviceopleiding verpleegkundige A gedaan :+

Gypsy schreef:
Ik ken mensen die nog geen eens de witte lijn aan kunnen wijzen. Sorry hoor, maar als je dat soort dingen nog niet weet. Anatomie van de hoef kennen is geen hogere wiskunde, gewoon weten hoe 't in elkaar hangt lijkt me wel basiskennis.

You're right baby *\o/*

Tcm62 schreef:
Wat is er mis mee om de anatomie van de voeten van je paard te kennen? Je krabt ze toch ook uit? Dan wil je toch graag weten waar de straal zit en hoe die er gezond uit ziet? Waar een steunsel zit, waar die voor dient en hoe die tov de zool zich moet bevinden zodat die er netjes uit blijft ziet? Hoe flares ontstaan en hoe je er zelf heel makkelijk weer af komt?

Het is een verantwoording naar je paard toe...ipv hem te laten lopen met slecht verzorgde voeten omdat je niet weet weet dat het zo niet moet zijn...is geen ingewikkelde studie, is gewoon voor iedereen te behappen

Arabesk, lijkt mij een goed plan om een wiki te gaan schrijven....dan hoop ik dat dat abc nl geen terrein wint omdat het nu nl voor 90 euro voor iedereen bereikbaar is geworden, maar absoluut niets met correct bekappen te maken heeft...
Wat mij wel opviel is dat PN graag met haar hand in hand loopt en toen ben ik afgehaakt...

Heel bijzonder is het niet dat de TB cursus helemaal niet zo afwijkt van wat met NB of barefood of wat dan ook noemt..is ABC hoofcare een nieuwe stroming dan?

Het enige wat je bij haar leert is hoe de hoef er uit ziet, dat wel dat ziet er mooi uit...is veel van te vinden op internet, maar dat kost moeite..mensen kiezen de makkelijkste weg...

Nog zo'n voordeel van NB je doet het in 1 dag voor de rest school je je bij met alles wat je maar op ipad of laptop interessant vindt .... de wondere wereld van het schoeisel van ons alom geliefde eigen dier *\%/*

InekeN schreef:
Misschien zulke dingen aan het deskundig oordeel van een gediplomeerde en ervaren hoefsmid overlaten? Denk dat wij Bokkers niet echt terzake kundig zijn om zo van een foto iets te roepen :+

Een foto zegt veel meer dan de onzin die jij hier durft uit te kramen, sorry doe ik het weer :7

Tcm62 schreef:
Er zitten in dit topic opgeleide bekappers......maar in dit bekapland zijn er verschillende stromingen...en ik heb traditioneel gedaan en lees en zie natural erge dingen, die zij als natuurlijk zien...

Als je op FB dat naturalgroepje gaat volgen, ontstaan er ware ruzies..en paardoneerlijke dingen.

..

Benoem eens al de PAARDONEERLIJKE dingen, ben daar zeer benieuwd naar
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 04-08-15 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:24

Ga jij dat ABC beware forum maar eens lezen..

Overigens dat FB groepje is ook niet echt een lekker clubje hoor...heb daar ook even in mee gelezen..brrr..wat een eenkennigheid, maar dat is een andere discussie..bij dar clubje wordt de ABC methode en dito docentschap verheerlijkt.

Och edit, ik zie al dat jij ook tot de verheerlijkers behoort...I rest my case..einde discussie...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:54

Tcm62 schreef:

Overigens dat FB groepje is ook niet echt een lekker clubje hoor...heb daar ook even in mee gelezen..brrr..wat een eenkennigheid, maar dat is een andere discussie..bij dar clubje wordt de ABC methode en dito docentschap verheerlijkt.

Och edit, ik zie al dat jij ook tot de verheerlijkers behoort...I rest my case..einde discussie...

Welke discussie? Of wordt het je nu al te heet onder de voeten

Je begaat al de fout om het over een clubje te hebben, alsof we geen individuele personen zijn die als gemeenschappelijke interesse het bekappen, of dat nu de naam heeft natuurlijk of traditioneel, te hebben. Nee klonen is naar mijn weten alleen nog bij schapen gelukt, ik dwaal af

Eenkennigheid ... Zeg nu eens wat je expliciet bedoelt ... Of moet ik tussen jouw regels doorlezen?

Het enige wat ik verheerlijk is het welzijn van het paard, van mijn part heet de methode qua hoefverzorging 'ondefinieerbaar bekappen', what's in a name?

Tcm62: ik gok dat jouw geboortejaar 1962 is, je bent 2 jaar jonger dan mij, ik heb dus 2 jaar meer levenservaring. Toch moet jij, wanneer ik het aan het rechte eind mocht hebben, de 50 gepasseerd zijn. Een leeftijd dat je beseft dat het klakkeloos achter de massa aanlopen, zonde van de tijd is geweest

Wees een man of vrouw die het gesprek op volwassen wijze wil aangaan. Behandel je medemens nog beter dan elk dier, kom je een heel eind mee

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:32

Tcm62 schreef:

Ook ik was heel snel klaar met die facebook site...pff het is nog net geen sekte.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:03

opala schreef:
Welke discussie? Of wordt het je nu al te heet onder de voeten

Je begaat al de fout om het over een clubje te hebben, alsof we geen individuele personen zijn die als gemeenschappelijke interesse het bekappen, of dat nu de naam heeft natuurlijk of traditioneel, te hebben. Nee klonen is naar mijn weten alleen nog bij schapen gelukt, ik dwaal af

Eenkennigheid ... Zeg nu eens wat je expliciet bedoelt ... Of moet ik tussen jouw regels doorlezen?

Het enige wat ik verheerlijk is het welzijn van het paard, van mijn part heet de methode qua hoefverzorging 'ondefinieerbaar bekappen', what's in a name?

Tcm62: ik gok dat jouw geboortejaar 1962 is, je bent 2 jaar jonger dan mij, ik heb dus 2 jaar meer levenservaring. Toch moet jij, wanneer ik het aan het rechte eind mocht hebben, de 50 gepasseerd zijn. Een leeftijd dat je beseft dat het klakkeloos achter de massa aanlopen, zonde van de tijd is geweest

Wees een man of vrouw die het gesprek op volwassen wijze wil aangaan. Behandel je medemens nog beter dan elk dier, kom je een heel eind mee

Nou deze dus... ;) precies in de lijnvan de FB club.... :7
Ben dus al weer klaar....

Enne TB? Dat is vloeken in de kerk bij jullie hoor :+

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 04:55

Zinloos zijn alle posts wanneer er maar wat op los gewauweld wordt.

Wanneer je GOED leest, maakt het mij niet uit wie de bekapping uitvoert, de smid, de natuurlijk bekapper of beun de haas ...... waneer de bekapping slechts en alleen de mobiliteit van het paard ten dienste staat. Ook al heb ik geen kennis, ik durf te beweren dat paardenbezitters jong of oud het allemaal kunnen leren. Bekappen is geen acacabrada ... alleen zou de werkeloosheid van de hoefsmederijen enz. drastisch toenemen, wellicht kunnen ze bekapcontroleurs en -adviseurs worden