Dan heb je je nieuwe paard 2 dagen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:27

Nant schreef:
Wat een rare reactie van de vorige eigenaresse, kan zij er niets mee te maken hebben?

Nare wond, maar wat een geluk dat er geen fatale schade is tot dusver.

daar zat ik ook aan te denken, of mensen waar zij ruzie mee hadden misschien je weet nooit . niet dat je dat geschreven hebt maar dat is wat ik bedenk. de reactie van de paarden spreekt ook zeker voor zich. camera ophangen.?

maaike1994

Re: Dan heb je je nieuwe paard 2 dagen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 02:17

Er is sowieso IETS gebeurd waar AL mijn paarden heel erg van onder de indruk waren. Anders was die wonde er niet geweest en waren mijn paarden ook niet helemaal in paniek om de weide weer op te gaan. Wat er gebeurd is zullen we nooit weten denk ik, maar daarnet toen ik mijn DA belde om te zeggen dat ons paardje mee naar huis mocht zei hij zelf ook nog eens dat de wonde echt wel vreemd was en met iets heel scherp moet gebeurd zijn.

Franka ik hoorde van de vorige eigenaresse dat de opkoper die het paard normaal zou kopen (maar ik dus 'vermeden' heb door hoger bod te doen) echt heel kwaad was en toen ze het hem zei ook maar vreemd reageerde volgens haar. Maar of dat ook echt zo is?? Ik weet niet wat ik nog v haar moet geloven, want haar reacties zijn de voorbije dagen echt HEEL vreemd. Die opkoper kan onmogelijk mijn paarden weten staan, tenzij de vorige eigenaresse hem dat zou gezegd hebben. Maar dat is ook weer vergezocht volgens mij?

Hier aan huis hangt camera nu in de stal v hem zodat ik hem in het oog kan houden. Maar aan de weide kan ik geen camera hangen want heb daar geen wifi

Hier nog een snapshot vd camera v daarnet die ik met jullie wou delen <3

Afbeelding

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:33

Wat fijn dat hij weer thuis is.

Wij hebben laatst gehad dat alle paarden niet meer over een deel van het paddock paradijs durfden wat aan de openbare weg ligt (bij een beschut stuk met bosjes). We dachten meteen aan een of andere enge vent ofzo die ze mss snachts heeft laten schrikken. Bleken er later koeien te lopen op de vuilnisbelt in de buurt bij ons en die kunnen ze alleen op dat stuk horen maar niet zien...dus hele kudde dagenlang van slag terwijl het dus koeien bleken te zijn.

Hoewel ik menselijk handelen zeker niet uitsluit hoor in jouw geval maar bedoel te zeggen dat een heftige schrikreactie van iets (bijv. een paard wat in draad vastzit) ook de kudde onrustig maakt

Heb je de politie nog gemeld? KWamen ze nog kijken of niet? Mss heb ik eroverheen gelezen.

Hoe voelt hij zich trouwens? hij ziet er nog wel aardig happy uit ondanks zn gipspootje. Wat ideaal van die camera trouwens!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 13:34

Ik heb het niet bij de politie gemeld, omdat we het toch niet kunnen bewijzen. Ik vrees dat we het nooit zullen weten wat er gebeurd is.

Wahed is sinds gisteren van de medicatie af, dus we moesten hem even goed in de gaten houden dat hij geen terugval krijgt, maar het gaat eigenlijk heel goed met hem! Nog geen koorts gemaakt, steunt goed op zijn gips, is alert,..
Vanavond brengen we hem terug naar de kliniek en morgen doen ze zijn gips er af. Dan gaan ze beslissen of er nog een gips rond moet of dat het ook met verband gaat lukken.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:32

Gelukkig is die weer thuis.
Hoe gaat het nu?

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:50

Fijn dat die weer thuis is! Wat een naar verhaal! Hopelijk knapt die gauw weer op! Ik vind het echt een onwijs knappe en mooie beslissing van jullie :)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 16:09

We zijn ondertussen enkele weken verder. De gips is er ondertussen af en in de kliniek vonden ze het niet nodig om nog een gips te plaatsen dus kreeg hij een verband. Dit is enkele keren ververst geweest en na een tijdje mochten de draadjes er uit en enkele dagen later mocht het verband er ook af.
Toen hij 2 dagen zonder verband stond, werd zijn been plots dik en warm. Dus de DA opnieuw laten komen, maar hij zei dat het normaal was doordat de druk nu groter was op de wonde. Voor de zekerheid moesten we hem nog wat ontstekingsremmers bijgeven. Na 2 dagen was de zwelling en warmte weg, maar er kwam een beetje viezigheid uit de wonde. Opnieuw DA gebeld en we moesten het dagelijks uitwassen met isobetadinezeep en onstekingsremmer nog blijven geven. Maar aangezien er nu 2dagen later nog steeds wat viezigheid uitkomt heb ik toch gevraagd aan de DA om nog eens te komen kijken, dus straks komt hij langs.
Wahed mankt niet, steunt goed op zijn been en mag nu ook al los in de paddock, maar dat doen we voorlopig enkel nog maar als we er bij zijn.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:13

Vervelend dat er pus uit komt, zit er toch nog viezigheid in de wond. Wel heel fijn dat hij geen gips meer nodig heeft en goed op zijn been steunt! Op naar een goede genezing!

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:26

Wat een nare wond!
Fijn dat hij inmiddels al een tijde thuis is en het de goede kant op lijkt te gaan met hem. Hopelijk geen gekke dingen dat er nu pus en troep uit de wond komt.. Goed dat als je het niet vertrouwt contact zoekt moet de DA. Op naar goed herstel! Sterkte nog de komende periode..

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:33

genezing kan lang duren.
Wat een nare wond om te zien.

Fijn dat het eindelijk beter gaat.
Dat er rommel uit komt is niet goed, betekend in ieder geval dat het niet 100% schoon is, of een infectie heeft opgelopen.
Maar aan de andere kant wees blij dat het eruit komt en het niet in het been blijft zitten!

Veel succes!!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 20:34

De dierenarts is geweest, het bovenste stukje vd driehoek vd wonde is idd een beetje open. Ze hadden daar een deel huid weggenomen bij de operatie omdat het anders zou afsterven of ontsteken. We moeten gewoon verder doen zoals we bezig waren, iedere dag uitwassen en zalf op doen. Het staat niet ontstoken, hij zei dat het goed was dat het vuil er uit kwam. Beentje had ook niet meer warm, stond niet dik. Hij heeft er geen last van :). Maar ik het voelt voor mezelf fijner als ik de DA af en toe eens laat langskomen om het te controleren, zodat we het snel genoeg zouden weten als er iets niet goed is. Bij Nadirah hadden we het ook zo gedaan toen ze in haar verband was.

Hier 2 foto's van de wonde v gisteren, als je goed kijkt zie je de lijnen van waar hij genaaid is :

Afbeelding
Afbeelding

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:26

Fijn dat het goed gaat. Ik snap dat je af en toe de DA vraagt om even te controleren, het is niet niks dit! Wond ziet er al een stuk beter uit. Sterkte!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 01:01

wat is dat onderstukje raar recht is dat ook beschadigt?

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 02:06

Jeetje wat een naar verhaal! :(

Ik heb al je topics met Nadirah ook gevolgd, en echt super van je dat je de knappe man hebt gered! Want jeetje wat een mooie knul! Ik hoop dat het helemaal goed met hem komt.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 22:41

Dankjewel :)
Franka je bedoeld aan de koot? Dat was een drukwonde van de gips denk ik

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:34

aha ok fijn dat het beter gaat

JolienHeidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:33

Wat een verschrikkelijk naar en raar verhaal! Mooi dat het beter gaat en nog heel veel sterkte met de genezing.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:07

Wat een naar verhaal wat fijn dat het nu goed gaat zeg

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 06:03

Wat is de wond al mooi opgeknapt en goed aan t genezen. Knap werk van de veeartsen en van jullie

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:13

Wat is de wond al mooi aan het genezen en wat fijn dat jullie hem deze kans hebben geboden!!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:39

Goed dat het beter gaat. Ik ken het gevoel. Mijn paarje had ik pas 3 dagen toen hij met zijn been in de prikkeldraad terecht gekomen was. Hij was aan het drinken uit de drinkbak en door een slechte plaatsing was hij met zijn hoofd tegen de draad gebotst. Hij schrok van de stroom en heeft met zijn been opzij gemaaid in de draad. Hij had een wonde op de voorkant van zijn achterbeen onder de sprong ongeveer anderhalf tot 2 keer zo groot als bij jou paardje.gelukkig geen pezen geraakt. Maar duurde wel even voor het mooi dicht was. En nu zit er nog een hard stuk wild vlees en witte haren ondanks dat ik het gemasseerd en verzorgd heb. Veel beterschap!!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:49

Jeetje wat een verhaal! Echt super dat jullie dit paard een 2e kans hebben gegeven!
Ik ben (ook) bang dat er iemand in de wei is geweest omdat het draad open gemaakt was.

Veel succes met dit mooie paardje!