Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
maceooliver schreef:Ons paard had in april een leverwaarde van 360. De waarde mag tussen de 5 - 24 liggen. Hij heeft toen een fikse kuur gekregen (waarvan ik niet meer weet hoe het heet) en als ondersteuning Ekyrenal van het merk Audevard. Dit gebeurde op advies van De Lingehoeve in Lienden. 2 Weken later was de waarde 210. Het advies was om 2 maanden door te gaan met Ekyrenal en dan weer het bloed te laten testen. We hebben gisteren weer bloed laten afnemen en wachten nu op de uitslag. Het is heel gebruikelijk om een paard met verhoogde leverwaarden Ekyrenal te geven. Bel anders even met De Lingehoeve in Lienden voor advies. Als je echt heel graag wil weten hoe die kuur heet, wil ik best wel voor je bellen. Een fles Ekyrenal kost € 28,00. Je hoeft maar 25 ml per dag te geven en door een slobbertje heen eten ze het schoon op.
Yontheke schreef:Dus bij de eerste slechte leverwaarden stond je paard nog op de wei?
Al eens nagekeken of er basterdklaver groeit?
ruitje schreef:De vraag is ook gewoon wat voor bloedonderzoek er gedaan is, bij mijn merrie kwam er uit het eerste onderzoek alleen maar dat de GGT heel erg hoog was. Pas bij het uitgebreide onderzoek konden ze bekijken hoeveel de functie al verminderd was.
Vervolgens hebben ze een echo gedaan, op deze echo kunnen ze meteen de gal en de nieren bekijken. Dus om nou te zeggen dat die echo nutteloos is? Ze zagen daarop dat haar lever zwaar vergroot was.
Daarvoor hebben ze haar overigens opgevoeld en merkte ze dat zodra ze een bepaalde kant op ging Graas ook echt pijn had, dus dat gaf haar al het gevoel dat er van binnen iets niet goed zat.
Dus voor een leverbiopt zitten ook nog andere zaken, ze gaan echt niet direct de meest risicovolle handeling uitvoeren zonder dat ze van te voren wat uit kunnen zoeken.
Luckystory schreef:Dat de long geperforeerd wordt bij een leverbiopt is normaal trouwens. Men steekt expres door de long, heb ik begrepen. En darmperforatie is dan weer niet de bedoeling...
melisje9 schreef:maceooliver schreef:Ons paard had in april een leverwaarde van 360. De waarde mag tussen de 5 - 24 liggen. Hij heeft toen een fikse kuur gekregen (waarvan ik niet meer weet hoe het heet) en als ondersteuning Ekyrenal van het merk Audevard. Dit gebeurde op advies van De Lingehoeve in Lienden. 2 Weken later was de waarde 210. Het advies was om 2 maanden door te gaan met Ekyrenal en dan weer het bloed te laten testen. We hebben gisteren weer bloed laten afnemen en wachten nu op de uitslag. Het is heel gebruikelijk om een paard met verhoogde leverwaarden Ekyrenal te geven. Bel anders even met De Lingehoeve in Lienden voor advies. Als je echt heel graag wil weten hoe die kuur heet, wil ik best wel voor je bellen. Een fles Ekyrenal kost € 28,00. Je hoeft maar 25 ml per dag te geven en door een slobbertje heen eten ze het schoon op.
Dat is vreemd! Ik heb namelijk contact gehad met de Lingehoeve en daar hebben ze niet gesproken over Ekyrenal. Heb er nog nooit van gehoord. Maar bedankt voor de tip, dit soort dingen is precies wat ik zoek. Dan kan ik bellen of dat in mijn paards geval ook een optie kan zijn
melisje9 schreef:maceooliver schreef:Ons paard had in april een leverwaarde van 360. De waarde mag tussen de 5 - 24 liggen. Hij heeft toen een fikse kuur gekregen (waarvan ik niet meer weet hoe het heet) en als ondersteuning Ekyrenal van het merk Audevard. Dit gebeurde op advies van De Lingehoeve in Lienden. 2 Weken later was de waarde 210. Het advies was om 2 maanden door te gaan met Ekyrenal en dan weer het bloed te laten testen. We hebben gisteren weer bloed laten afnemen en wachten nu op de uitslag. Het is heel gebruikelijk om een paard met verhoogde leverwaarden Ekyrenal te geven. Bel anders even met De Lingehoeve in Lienden voor advies. Als je echt heel graag wil weten hoe die kuur heet, wil ik best wel voor je bellen. Een fles Ekyrenal kost € 28,00. Je hoeft maar 25 ml per dag te geven en door een slobbertje heen eten ze het schoon op.
Dat is vreemd! Ik heb namelijk contact gehad met de Lingehoeve en daar hebben ze niet gesproken over Ekyrenal. Heb er nog nooit van gehoord. Maar bedankt voor de tip, dit soort dingen is precies wat ik zoek. Dan kan ik bellen of dat in mijn paards geval ook een optie kan zijn
geerke schreef:heeft dat niet meer met een auto-imuun probleem te maken?