Douraque schreef:Lui, lusteloos, een hangbuik, beginnende hoefbevangenheid, dit jaar zomerexceem. Heeft allemaal met een verstoorde hormoonhuishouding te maken en zodoende Cushing
Ja voorrijkosten en bloedprikken moet je wel betalen. Ik zou toch bij mijn ouders erop aandringen, mijn ouders hadden altijd de instelling beter een keer teveel de DA bellen dan te weinig en daardoor te laat zijn.
Ohja mhhh.
Ja maar hoe moet ik er dan op 'aandringen' want ik vind het lastig om het over dit soort onderwerpen te hebben met mijn ouders, aangezien zij helemaal niet zo denken als jou ouders. Mijn ouders denken altijd: 'naah we kijken het nog wel even aan.' :|
en ik moet ook wel bekennen dat ze dan 'hangbuikje' al heeft zolang als ik weet. Niet dat ik het daarmee wil goedpraten.
Runa schreef:Zoals gezegd kan het inderdaad best dat de vitaminen die ze krijgt scheef in verhouding zijn. In gras zit vaak al een hoop aan vitaminen en dergelijke, maar lang niet altijd in de juiste hoeveelheden.
Mijn pony is ook een lange tijd loom geweest en ik heb haar zelfs laten testen op insulineresistentie. Uiteindelijk bleek dat ze veeeeeel te veel brok kreeg (voorgeschreven was twee keer daags een handje; de stalhouder is echter een grote kerel die dus steeds een flinke greep deed in de voerton...)
Na het verlagen van de hoeveelheid voer, werd ze al een stuk actiever en ging ze ook langer door. (net zo'n duracel batterijtje haha)
Het is raadzaam om een bloed te laten testen op de waarden, zodat je weet welke mineralen/vitaminen ze tekort komt die je dus aan moet vullen, of misschien krijgt ze ergens veel te veel van en kan ze dat niet goed verwerken in haar lichaam.
Ik las dat je ouders willen dat je eerst zelf wat met vitaminen probeert.
Een nadere bokker wees al op Vitalbix. Dit is een brok waar de waarden zoals paarden die zouden moeten hebben, bijna in perfecte verhouding tot elkaar in de brok zitten.
Je kunt een gratis proefverpakking bestellen op de webshop van Feral Horsecare. Het enige wat je moet betalen, zijn de verzendkosten. Volgens mij kun je dan ongeveer een weekje vooruit, om te kijken wat het effect is.
Als er dan geen verschil is, is het toch raadzaam er een DA naar te laten kijken. Het hoeft namelijk niet een tekort aan vitaminen te zijn, het kan ook cushing of weer iets anders zijn (al moet ik in dit geval zelf niet aan cushing denken). Als de vitalbix niet helpt, gewoon DA bellen en zeggen wat er aan de hand is; dat ze loom is (misschien ook stijf?) en heel moeilijk te porren om aan de slag te gaan.
Ja mijn moeder komt morgen weer thuis, dus ik wilde het dan even nog eens hebben over Kayela met mijn ouders.
Die proefverpakking had ik inderdaad al besteld ja, maar alsnog bedankt voor de tip!