Wat zouden jullie adviseren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:47

Een supplementje door het voer: biozin, GEEN Biotine.
Heeft bij mijn vorige haflinger ontzettend goed geholpen, wel altijd op ijzers gestaan, zodra ze zonder stond was het een drama, alles brokkelde scheurde zelfs zo erg dat ze op een gegeven moment niet meer kon lopen en er geen ijzer meer onder te slaan was. Dus ik zou hem persoonlijk niet van de ijzers afhalen.

Arabesk

Re: Wat zouden jullie adviseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:00

Ik zie te lange steunsels en een verbrede witte lijn aan beide moet wat gedaan worden. Steunsels is een kwestie van bekappen, brede witte lijn duidt op een slechte verbinding tussen hoefbeen en hoefwand. Dat kan verschillende oorzaken hebben, spijsverteringsprobleem, voeding (teveel suikers) , huisvesting (te weinig beweging dwz teveel uren op stal) etc. Waarschijnlijk loopt je paard zonder ijzers gevoelig. Ijzers lossen echter geen enkel van bovenstaande problemen op, maar maskeren dit enkel.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 22:27

Mmm James staat eigenlijk alleen 's nachts op stal. De rest van de dag staat hij buiten. Dat is aangeleerd eigenlijk. Heb niet de mogelijkheid om hem 's nachts buiten te laten staan.
De weide is niet heel vol, staan wel ontzettend veel boterbloempjes in, die laten de paarden tot nu toe gewoon staan. Naast hooi geef ik hem alleen een liksteen.
Poepen doet hij goed. Tenminste, wat ik altijd in de stal zie liggen is naar mijn idee een nette keutel. Niet te droog niet te nat. En altijd een beetje dezelfde hoeveelheid.

Hij loopt niet gevoelig zonder ijzers. s' Winters draagt hij geen ijzers. Alleen in deze periode, omdat we veel buiten rijden.

Wat is biotine, en waarom mag dat absoluut niet?
Wat is biozin?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 08:02

Biotine is ook heel goed. Ik denk dat je dat het beste even kan googlen. Het zorgt voor betere hoefgroei alleen duurt het lang voordat het echt werkt.

Ik denk niet dat ze bedoelde dat biotine absoluut niet mag, maar dat ze biozin gaf ;)