In laten slapen per direct, laten lopen of opereren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:10

geerke schreef:
en dan is het jammer dat je niet in amerika woont,daar weten ze er wel raad mee....
https://www.youtube.com/watch?v=1gdwwapu7zE

Als deze ontsteking al een jaar bestaat, is de kans klein dat deze behandeling nog mogelijk is en succesvol zal worden lijkt me. Beetje pijnlijk om dat in dit geval te posten alsof het allemaal een fluitje van een cent is om zo'n paard te behandelen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:14

Ik vind het zo sneu... je wil zo je best doen voor het dier.
En het heeft al zo'n oliebol leven achter de rug. En dan is het haar nog niet gegund.

Weet zeker dat ze jouw liefde wel gevoeld heeft....
Sterkte...

Saul

Re: In laten slapen per direct, laten lopen of opereren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:18

Dappere beslissing.
Veel sterkte.

Ik weet hoe het voelt. Zit deels in hetzelfde schuitje.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:19

Heel veel sterkte, ik heb 5 jaar geleden een paard verloren aan een acute nier insufficiëntie, ondanks dat hij doodziek was en ondertemperatuur had reageerde hij nog op mijn stem en at zelfs nog uit mijn hand voordat hij het spuitje kreeg. Hij liep ook al langer met problemen, als vage kreupelheden en rugpijn, maar de reden daarvan is pas ontdekt toen het te laat was, alle DA's etc. ten spijt die hem bekeken hadden.........Als de nieren eenmaal te zwaar aangetast zijn, dan is er geen weg meer terug. Mijn paard was, door de kapotte nier, binnen een paar uur compleet vergiftigd.
Het is altijd heel triest en jammer dat zoiets moet gebeuren, maar ze heeft het bij jou nog een tijd heel goed gehad en daar gaat het om! Nu kan je haar alleen nog maar helpen door haar van de pijn en ernstiger te verlossen!

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:22

Is dit Milanie?

Heel veel sterkte!!
Laatst bijgewerkt door Verona2000 op 21-05-15 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:29

heel veel sterkte

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:31

Heel veel sterkte.

Ik denk dat je weinig keus hebt..
Dit kan niet langer zo... Dit dier heeft veel pijn.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:33

Goed dat je de kracht gevonden hebt om dit te doen.
Ik denk dat haar zo te moeten zien tobben méér pijn doet.......uiteindelijk.
Heel veel sterkte en hou je ons op de hoogte??

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:01

Heel veel sterkte!
Ontzettend moeilijk, maar goed dat je vooral aan je paard denkt en het voor haar doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:05

Lieve meid, je bent ontzettend sterk om deze beslissing voor je knappe paard te maken zonder jezelf hierbij voorop te stellen. Het is een vreselijk moeilijke beslissing, maar je kiest voor je paard en niet voor jezelf en dat is wat ik ontzettend knap en mooi vind, een mooiere manier om te laten zien hoeveel je van d'r houdt bestaat er niet!

Heel erg veel sterkte, maar ik weet zeker dat ze over je zal waken wanneer ze onbeperkt grasjes kan eten hierboven!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:11

Moeilijke maar gevoelsmatig de juiste beslissing.Ik schrok toen ik je filmpje zag,paarden zijn inderdaad keihard voor zichzelf en als ze zo loopt moet ze echt enorm veel pijn hebben.

Geniet nog even van haar totdat het moment daar is,ik wens je de komende periode heel veel sterkte :(:)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:17

Na een rotleven heeft deze Haf in elk geval bij jou een periode gekend van goede verzorging en ik vind je een zeer betrokken eigenaresse. Alhoewel je meer zou willen doen, is het in elk geval iets. Helaas moet ik het met mijn voorgangers eens zijn en zou ik de keuze maken om een afspraak te maken voor het laten inslapen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:23

het zal niet makkelijk zijn maar ik denk dat je de juiste keuze gemaakt hebt door haar rust te gunnen

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:23

Heel veel sterkte de komende tijd. Ze heeft idd nog een fijn leven gehad bij jou al zou het altijd langer gemogen hebben.

Idd wat hier al eerder is vermeld een paard leeft per dag. Heb zelf ook voor deze keuze gestaan met ook een haflinger. Die had copd maar is daar niet uiteindelijk overleden. Had het er toen over met de dierenarts toen hij een slechte periode had en die zei of je hem vandaag of morgen laat gaan hij heeft er helemaal geen ergen in.

Nogmaals de keuze is nooit leuk en ik respecteer je dat je voor het dier gaat en niet jezelf!! Heel veel sterkte!!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:25

Als ik jou was zou ik nu de DA bellen om ASAP te komen om haar uit haar lijden te verlossen.
Dit zou ik niet kunnen aanzien in de weide en zulke operaties moet je in mijn ogen een paard niet willen aandoen.
Je paard zal je dankbaar zijn dat je deze keuze voor haar maakt.

Veel sterkte.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:25

Moedig besluit en ik denk ook de beste. Heel veel sterkte, ik voel met je mee want ik weet hoe moeilijk dit is!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:30

Heel verstandig besluit, hoe moeilijk die ook is :(:)
Aan de hand van je tekst dacht ik nog "oh misschien is dat nog wel te "redden" met een operatie". Maar toen ik je filmpje zag kon ik alleen maar denken aan "zo snel mogelijk laten gaan"

Heel veel sterkte, maar bedenk je dat je haar hier mee helpt :j

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 23:02

Bedankt voor alle lieve berichten.
Ik blijf het er nog heel moeilijk mee hebben en merk dat ik het nog blijf uitstellen. Wel eerlijk of niet eerlijk? Ik weet het niet, ik had gehoopt vandaag bericht te hebben uit België van Tom of dat nog een optie is.
Ze is namelijk een stuk positiever als het op het gebied van lopen gaat of ben ik erg blind?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:12

Nee, sorry, de linkerheup functioneert mi niet normaal

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:23

Mijn paard van 30 jaar had nog de levenslust van een 3-jarige, maar zijn lijf was op. Het blijft een hele moeilijke beslissing.
Veel wijsheid gewenst.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:13

Bedenk dat het voor het paard heel frustrerend is om in het koppie nog te willen, maar het lijf niet meer mee kan...
Ze kan niet goed uit de voeten, is als het ware gevangen in haar eigen lichaam.

Ik begrijp je gevoel, heb zelf jarenlang gedokterd met een paard omdat ik wist dat er iets was, maar pas na 5 jaar is er in Utrecht een juiste diagnose gesteld.
Mijn paard was veel minder slecht dan jouw meisje, maar kon ook niet goed meer uit de voeten.
Werd met vlagen sjagerijnig, en gaf een heel wisselend beeld qua kreupelheid.
Ik heb het er nog altijd moeilijk met het gemis, maar niet met de keuze om hem te lafen gaan.
Hij verdiende het niet om met pijn door te moeten leven.

Wij kunnen gelukkig een keuze maken tussen wel of niet lijden.... En jij bent heus sterk genoeg om de enige juiste keuze te maken!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:24

Ik vroeg mij al af hoe het ging en had dit topic niet gezien. Ik denk dat je de pijn die ze heeft onderschat, sommige dieren zijn hard voor zichzelf en blijven zich aanpassen tot het echt niet meer gaat, maar dan hebben ze toch al een aardige lijdensweg achter de rug. Maar deze mening is ook gekleurd door mijn eigen ervaring.

Vergeet niet dat je het onderste uit de kan hebt gehaald, je laat haar niet "zomaar" gaan. Hoe hard het ook is, ze gaat hier niet meer van herstellen.
Ik wil je vooral veel sterkte wensen bij je keuze, dit is zo zwaar en rot :(:)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:16

Bel toch gewoon naar Tom.
Dan heb je veel sneller antwoord dan op een e-mail te zitten wachten.
En als hij geen tijd heeft, gaan ze wel zeggen wanneer je terug kan bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:25

Ik zou ook bellen. Tom is volgende week, toch zeker het einde van de week, niet in de kliniek. Heb vrijdag een afspraak voor mijn paard, vandaar dat ik het weet. Bellen gaat echt veel sneller.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:07

Lastig te beoordelen dat filmpje, dit is van de voorkant. De andere is van de achter/zijkant. Zo kan het idd lijken (bij mij) althans dat het iets beter lijkt te zijn. Maar dit kan net zo goed verklaard worden door de positie van de filmer en de ondergrond.

Als je toch nog iets van Tom wil horen, bel hem dan. Een beller is sneller. Ook voor je paard!