Sonja89 schreef:Een beetje verder in mijn zoektocht:
Inmiddels sta ik aangemeld voor cursus en zijn mijn paardjes vorige week volgens de methode van Jaime Jackson bekapt.
Wat ik stiekem een beetje jammer vind is dat mijn ruin na deze bekapping toch weer sleept met zijn achterhoeven. Na de vorige twee bekappingen van onze moderne bekapper (die noemt zichzelf geen NB) was dat niet meer zo, tot het moment dat de teen weer langer werd.
De uitleg over de pathologie van de hoef en de redenen om niet meer van de voet af te halen, spreken me erg aan. Het was met recht een natuurlijke bekapping te noemen: alleen datgene wat in de natuur ook zou afslijten, ging eraf. En de omgang met mijn jonge hengstje was perfect, ook niet onbelangrijk.
Jammer alleen dat het resultaat toch niet helemaal lekker voelt... maar wellicht heeft dat nog te maken met de zelfhouding van mijn paard (waar aan gewerkt wordt). Hij is overigens onlangs gecontroleerd door de osteopaat.
Zoveel mensen, zoveel meningen. Theorie is nodig, - bij voorkeur meerdere visies/theorieën- maar het is ook goed om alleen dat te gebruiken wat helpt.
Je paard geeft de beste feedback op wat voor hem goed is.