Paard schacht niet uit en laat plas over buik en benen lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cindy74

Re: Paard schacht niet uit en laat plas over buik en benen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:58

Mijn da komt maandag voor hem te verdoven .......maar ondertussen heb ik zelf al opzoekingen gedaan . Zou het dit kunnen zijn . Cauda Equina Syndroom

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:49

Als ik dat google kom ik uit op een mensenaandoening.
Ik denk echt toch eerder aan een boon. Wat gelukkig goed te verwijderen is.
Zo'n boon kan zelfs zo groot als een tennisbal worden, waardoor een paard kreupel kan worden! Is wel uitzonderlijk maar het kan.

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 03:54

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 07:25

Cauda equina kan bij een paard, maar dan moet zijn staart ook helemaal slap zijn en laat hij de mest ook vallen. En ataxie inderdaad.

Daar heb ik jou niets over horen zeggen.
Ga nou aub. eerst wassen.
Edit: ik zie al dat je dat morgen gaat doen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 08:31

tja...maak eerst die schacht eens schoon en kijk voor bonen...dan eens verder zien.

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:56

Overigens iets heel anders: maak je de benen en de buik ook schoon? Urine irriteert de huid, dus je zou naast schoonmaken ook kunnen overwegen om een vettige zalf te smeren op de ergste plekken.
Of heeft de dierenarts daar al wat (anders) over gezegd?

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 10:03

Ik maak zin benen en buik elke dag schoon .

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 11:56

Hier een foto van zijn achterste . Weet iemand wat die deuk is ? Staart hangt er inderdaad maar wat bij hij stampt de vliegen van zicht af in plaats van te zwiepen . Wachten is niet 1 van mijn sterkste kanten hoor . Vandaag mocht ik trouwens al een beetje in de koker maar ik voel niets van vuiligheid waarschijnlijk niet diep genoeg gegaan . Ik liet hem trouwens draven hij liep niet goed op zijn achterhand .
Afbeelding

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 11:58

Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:00

is die deuk sinds kort?dat hij geen kracht in zijn staart heeft klopt inderdaad niet.

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 12:31

Die deuk is er idd al langer zo een half jaar denk ik .
Hij schuurt ook aan zijn hoofd . Ik heb achter zijn oren plekken gevonden die open liggen

Wat hij ook heeft is dat op zijn deukloze kant enorm gevoelig is . Als daar zelfs naar wijst trekt hij zijn spieren op . Wij dachten slaag gehad of een stamp maar misschien hangt dit samen .
Laatst bijgewerkt door Gini op 10-05-15 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Meerdere berichten samengevoegd

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:37

Dat deukje komt hoogstwaarschijnlijk van een slag van een ander paard. Mijn ruin heeft het ook op 2 plaatsen...ééntje in de hals en ééntje op dezelfde plek als jouw pony... hebben ze verder geen last van.
Met dat probleem van uitschachten heb ik geen ervaring, dus kan er niks zinnigs over zeggen. Hoop dat het snel verholpen kan worden !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:53

Ik denk dat je da maandag nog wel even wat meer mag doen dan alleen verdoven, lijkt alsof je paard meer problemen heeft, zijn staart niet gebruiken om vliegen weg te jagen duid op iets meer dan alleen niet uitschachten. Lijkt meer op een blokkade/verlamming van bepaalde spieren.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:02

deukje zijn volgens mij spiertjes die gescheurd zijn, komt veel vaker voor en geeft eigenlijk geen problemen. Mijn merrie heeft ze ook.
Dat staart niet optillen is inderdaad niet een echt goed teken, maar ga je nu niet juist zoeken naar verkeerde dingen?

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 13:07

Dinsdag is de dierenarts langsgeweest , maandag komt ze terug . Je kunt een hele weel piekeren en zoeken op internet ....das mijn probleem . Ik kan niet wachten en passief toekijken .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:25

cindy74 schreef:
Dinsdag is de dierenarts langsgeweest , maandag komt ze terug . Je kunt een hele weel piekeren en zoeken op internet ....das mijn probleem . Ik kan niet wachten en passief toekijken .

Dat zegt niemand, wat zei de da dan?? Lijkt me toch een vreemde situatie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:04

kitlover schreef:
deukje zijn volgens mij spiertjes die gescheurd zijn, komt veel vaker voor en geeft eigenlijk geen problemen. Mijn merrie heeft ze ook.
Dat staart niet optillen is inderdaad niet een echt goed teken, maar ga je nu niet juist zoeken naar verkeerde dingen?

dat niet uitschachten en een staart die niet omhoog gaat kan verband met elkaar hebben.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:16

geerke schreef:
kitlover schreef:

dat niet uitschachten en een staart die niet omhoog gaat kan verband met elkaar hebben.

klopt, maar kale plekjes achter zijn oren dan weer niet...

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:24

En is er al wat bekend? Is de da maandag nog geweest?

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 20:26

Mijn dierenarts weet niet wat te doen ....zij denkt na een verwijzing van mij ook aan het cauda eqiuna syndroom ( ze moest hoerover in haar boeken kijken ) . Koker is proper en paard schacht wel uit enkel niet om te plassen , wij hebben een halve dag bij hem in de weide gezeten om hem te observeren . Morgen gaan we met hem naar eqiutom bij tom mariën om een tweede opinie . Mijn dierenarts vindt het beste om hem in te laten slapen maar ik wil zekerheid hebben .
Laatst bijgewerkt door cindy74 op 12-05-15 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 20:29

Staart hangt er echt maar wat bij en anus knijpt niet samen wanneer je erin knijpt . Het rare is dat ik wel nog steeds mest vindt van hem , onze dierenarts dacht dat het kwam omdat hij op een weide loopt en daardoor het mest vanzelf doorschuift .

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:30

:(:) jeetje klinkt niet goed -O-

ik hoop dat Tom iets kan doen voor je paard, ik zal duimen voor jullie

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:30

cindy74 schreef:
Mijn dierenarts weet niet wat te doen ....zij denkt na een verwijzing van mij ook aan het cauda eqiuna syndroom ( ze moest hoerover in haar boeken kijken ) . Koker is proper en paard schacht wel uit enkel niet om te plassen , wij hebben een halve dag bij hem in de weide gezeten om hem te observeren . Morgen gaan we met hem naar eqiutom bij tom mariën om een tweede opinie . Mijn dierenarts vindt het beste om hem in te laten slapen maar ik wil zekerheid hebben .

in te laten slapen?Is hij zo slecht dan?

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 20:36

Hij is nu niet slecht neen maar het de prognose is dat wel . Hij gaat niet meer zelf kunnen mesten , ontstekingen krijgen in zijn koker en op zijn benen van de urine en zijn hele achterhand wordt aangetast . Ik wil dus een tweede opinie van een goede da want ik wil weten of hij pijn heeft en hoe het ziekteverloop is . Zolang hij eet, rondloopt ( al sleept hij op zijn achterhand een beetje ) en zelf kan mesten blijft hij op de weide lopen . Onze ander paard loopt nu naast dicht naast hem en zwiept zo de vliegen van hun twee ....juist of ze het weet .
Maar ik denk als mijn da het niet met zekerheid kan zeggen is er misschien nog een beetje hoop .
Laatst bijgewerkt door cindy74 op 12-05-15 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:37

Wel even verder kijken!! Een dierenarts die zegt de boeken erbij te moeten halen zie ik er als een met weinig ervaring... Second opinion moet uitwijzen of het echt iets ernstigs is, heel verl succes..