Ess_Ramona schreef:Wij hebben het toen gevraagd aan de DA, en het was alleen nodig als we er mee gingen fokken of als wij meer konijnen hadden.
Kat doen we wel, en hond ook.
Heb ze dan een hele dag boos aan de andere kant van de kamer, maar het moet maar
Weet je toevallig nog waarom deze DA dat zei? Ik ben erg benieuwd naar de argumenten hiervoor, aangezien het in mijn oren klinkt als nonsens. Dierenartsen zijn net mensen en zitten er ook wel eens naast en met konijnen gebeurt dat vaker dan leuk is. Ik vrees dat deze niet wist waar het over gaat, aangezien myx en vhs/vhd verrekte weinig te maken hebben met fokken of groepsgrootte. In het wild wel, hoe groter de dichtheid, hoe sneller het verspreid. Ook logisch, 1 ziek mugje kan dan ineens 10 besmetten ipv 1 en hoeft daar nauwelijks voor te vliegen. Maar ook daar kan 1 nijntje het alsnog oplopen, de kans is alleen iets kleiner. De link met fokken zie ik al helemaal niet. Met deze ziektes gaan ze gewoon dood, valt dan weinig door te geven aan de kleintjes he.
@liekensancho: wat jij noemt is een zeer bekend misverstand over vaccineren. Een vaccin geeft GEEN garantie dat je de ziekte nooit krijgt. Zeker bij niesziekte is dit niet het geval. Het zorgt er wel voor dat je eigen immuunsysteem meer op de hoogte is en sneller de kiemen kan uitschakelen. Dus mildere symptomen. Dus dat je kat het heeft gekregen ondanks vaccin, zou geen reden moeten zijn om aan dat vaccin te twijfelen.