welk voer i.p.v. Balancer Brok?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:32

Graag gedaan! Ik ben ook weer erg blij dat het weer zoals vanouds is. Denk dat ze idd teveel klachten hebben gehad en weer terug gegaan zijn op het oude (kleinere en zonder gruis brokjes ;-))

Lillian__

Re: welk voer i.p.v. Balancer Brok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:45

Ik heb door mijn oude stage goeie ervaringen met Cavalor (pianissimo, Strucomix en Topaction). Ik weet niet of ze voeding hebben voor paarden met gevoelige longen. Wel weet ik dat ze bij cavalor wel heel goed advies geven, je zou misschien eens kunnen bellen en of ze daar proefzakjes voor hebben.

Vind het topic wel interessant dus reageer even :)) . m'n bijrijdpaard staat heel simpel op ponybrok, muesli en luzerne met extra aanvullende vit-c brokjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:07

Zijn er ook paarden die alleen op de pro balancer leven?
(ja en gras/hooi dan..)

Mijne moet meer spier/body hebben. Zit te weinig in ruwvoer.
Of mengen jullie mer ander voer

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:11

Ik meng het niet met ander voer nee... Mijn ruin krijgt alleen de balancer pro.
En ik ben heel tevreden over hoe hij er nu bij loopt :)

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:35

In de winter voer ik naast de balancer en graszaadhooi een mengsel van bietenpulp, grasbrok (hoog in eiwit), zemelen en lijnzaad.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:36

Ik ben erg tevreden over de balancer van equilin. Stevige kleine brokjes, vallen niet uiteen. Wordt makkelijk gegeten en paard doet het er super op. Ik geef 100 gram per dag aan mijn grote ruin. Met een zak van vier tientjes doe ik ca drie maanden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:14

dierfysio schreef:
Ik ben erg tevreden over de balancer van equilin. Stevige kleine brokjes, vallen niet uiteen. Wordt makkelijk gegeten en paard doet het er super op. Ik geef 100 gram per dag aan mijn grote ruin. Met een zak van vier tientjes doe ik ca drie maanden.

En daar komen dan nog de kosten voor het krachtvoer (en de lucerne die ze aanraden) bij.
Voor mijn paard kwam daar ook nog het selenium supplement bij, dat is de reden dat ik gestopt ben met Equilin, te duur.
Uiteindelijk doet hij het net zo goed op de balancer pro, zonder dat ik nog apart krachtvoer en supplementen hoef bij te voeren.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:38

Ik ben ook pas begonnen met balencer pro te voeren aan mijn merrie.
Ik was opzoek naar een compleet vitamine brok die niet dikmakend is maar wel spieropbouwend.
Heb net mijn tweede zak gehaald. Moet zeggen dat ze het er tot nu toe super op doet en ze ziet er goed uit. Is wat voller in de bespiering geworden en glanst als een spiegel.
Voer ook alleen de balancer pro met daarbij een scheut lijnzaadolie en veel hooi.
Voerde voorheen allemaal verschillende suplementen dat is nu niet meer nodig. Geef er alleen nog equiflexion bij voor de gewrichten omdat ze blessure gevoelig is.
Het is wel prijzig maar denk dat als ik het andere voer + suplementen bij elkaar optel ik ook veel kwijt ben.
Die van mij krijgt ongeveer 3/4 schep per dag op advies van de verkoper.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:01

Anoniem schreef:
(ja en gras/hooi dan..)

Hier krijgen de meesten alleen - naast goede voordroog - alleen balancer, limestone flour en een beetje bietenpulp om het makkelijk te eten. Doen het er prima op!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:48

Anoniem schreef:
(ja en gras/hooi dan..)

Bij Equilin adviseren ze om 500 gram tot 1 kilo luzerne bij de balancer van equilin te voeren. Ik voer nu de balancer pro met 800 gram luzerne en savonds nog een beetje bietenpulp

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:54

Ik geef mijn pony die niet zonder krachtvoer kan, maat met gauw te fris is sinds kort metazoa.
Welliswaar maar 1/3 van wat hij mag maar dat gaat best okee.
Omdat hij magnesium erbij krijgt krijgt hij of fiberforce erbij en als dat op is over op haverschil pellets.
De laatste schijnt lager in energie te zijn als ruwvoer, totaal 4% suiker en totaal 11% suiker en zetmeel.
Ik heb het vooral gekocht omdat het een brokje is, gezien ik clicker met hem.